Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 05:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Det håber jeg satme ikke er rigtigt for hva er det så jeg/vi/mange mennesker går og æder :hm:

Oftest DOB ifølge bogen.

uheldig situation hvis ikke manden tar fejl.

Junior medlem
Brugeravatar

Ja, jeg ved det jo ikke - tog mit første trip i 94. Jeg er dog stødt på en masse gamle hippier der alle har den samme indgangsvinkel, at kvaliteten og/eller styrken og/eller virkningen er dårligere/mere speedet/svagere/varer længere - i nyere lsd. Jeg har dog altid ment det måtte skyldes dårlig hukommelse, pral, resistens eller evt bare for meget syre. Men det skal siges, at som det er fremført i bogen lyder det både fornuftigt og logisk.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Ja jeg har også hørt den tese, men det må jo være muligt at tage en prøve og teste om det er LSD eller DOB.
Nogen retskemikerer må også ha testet noget konfiskeret syre på et tidspunkt.

Anyways, kender nogle gamle goatrance syre hoveder, der tog en masse syre tilbage i 92/93.
De siger alle sammen præcist det sammen, nemlig at det syre der produceres i dag, slet ikke er det sammen som i "de gode gamle dage"
I de selv samme gode gamle dage, hvor alle syre mærkerne var på mindste 250 ug, og hvor de tog heroiske doser...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Hvorfor skulle det ikke være LSD igen?

LSD skulle efter sigende være ekstremt sjældent nu om dage og der er andre psykoaktive stoffer som har meget lignende effekter. (såsom disse nævnt i denne tråd)

Stoffer solgt som LSD er næsten altid LSD ifølge disse undersøgelser:
http://www.erowid.org/chemicals/lsd/lsd_article3.shtml
Citat:
The data we have reviewed so far indicates that the vast majority of substances sold as LSD are, in fact, LSD, with no other psychoactive chemicals or adulterating substances. Out of the 134 blotters analyzed by the DEA between 1976 and 1986, only one contained DOB instead of acid. Similarly, out of the 2,189 samples analyzed by the INT between 1997 and 2003, only one did not contain LSD; instead, it contained amphetamine, methampethamine, and temazepam.

Mit gæt er, at grunden skal findes i de grupper som står bag produktion og distribution af LSD; jeg tror at en relativt (sammenlignet med andre stoffer) stor andel af dem som gør det gør det helt/delvist af ideologiske grunde.

ps. Hvordan fanden skulle amfetamin, metamfetamin og et benzodiazepin give sig ud fra LSD? :?

EDIT: Jeg tror at den angiveligt dalede kvalitet gennem årene hænger mere sammen med syrehovedernes hoveder end noget andet..

Medlem
Brugeravatar

Ud fra din beskrivelse er jeg rimelig sikker på jeg har fra samme kilde som dig. Så derfor har jeg nu bestilt et marguis og et ehrlich test kit. Så må det vise sig hvad det er....

Uh, spændende. Er du rar at sende mig en besked hvis du finder ud af hvad det er?

Nu er det jo så populært igen! :P http://www.bt.dk/danmark/ekspert-advare ... goFetch.dk

Min erfaring med NBOMe'erne siger mig, at det skulle være ret svært at forveksle deres rus med LSD. Synes tydeligt man kan mærke forskellen i bodyload, selvom der ikke er meget på NBOMe'erne, er det ikke at sammenligne med LSD hvor der intet er IMO... Jeg har også altid en lille smule kæberasler, det har jeg aldrig med LSD..

Mega ringe artikel. Typisk EB med en masse usagligt ævl :x "Jeg har altid haft utrolig meget respekt for lsd, fordi jeg ved, hvad det er i stand til at gøre ved mit hoved. At din hjerne simpelthen brænder af." HUH?

Men jo, det er også pba. af den ringe bodyload at jeg tvivler lidt på at det var en NBOMe.

Mht. til diskussionen om, om hvorvidt det er uheldigt eller dårligt at det, vi tager, ikke er LSD, ved jeg sgu ikke helt. Hvis det gør hvad det skal, og ingen mennesker dør af det, er alt vel a-okay? Der er en lille neurotiker indeni mig som siger at det er pissevigtigt at kende den kemiske formel på det jeg æder, men jeg er bange for at det bare er ego :p

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
mjaah... Hvis det f.eks. er DOB tror jeg der er reel grund til at frygte, ikke bare for egoets nedbrydelse, DOB kan vist godt have nogle ret nasty bivirkninger hvis man får for meget, såsom vasokonstriktion og kramper deraf... Ellers kan du også læse lidt om nogle af analogerne her...http://www.erowid.org/library/books_onl ... al26.shtml
Bl.a. ALD-52 lyder som et godt bud, men det lader vist til at være ret sjældent...

Medlem
Brugeravatar

Ja, okay... jeg må nok æde min sidste kommentar igen. Det, jeg mener, er at folk jo som regel ikke kommer galt afsted med det, de tager, uanset om det er LSD eller ej. Men det er da meget uheldigt hvis der er et potentielt skadeligt stof i omløb, som folk tror man sagtens kan tage i storer doser uden nogen fysiske mén.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: syd for kosmos
Jeg tror hverken det er DOB/DOC da virkningstiden er lang, og bodyloadet kan være kraftigt.
Tror heller ikke at det er en af nbomerne da det bliver nedbrudt oralt.

Hvorfor kan det ikke være LSD? Alle mine LSD trips har føltes helt forskelligt.

men jeg kan jo eller ikke side og suge rohypnoler i bongmix hverdag for så stiger tolerance jo

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Jeg tror hverken det er DOB/DOC da virkningstiden er lang, og bodyloadet kan være kraftigt.
Tror heller ikke at det er en af nbomerne da det bliver nedbrudt oralt.

Hvorfor kan det ikke være LSD? Alle mine LSD trips har føltes helt forskelligt.

Nu kan det jo være komplekset med HPBCD og være temmelig aktivt sublingualt, så jeg vil mene, at det sagtens kan være en NBOMe. I virkeligheden er det kun lab tests, der kan afgøre hvilket stof det er.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
En af venner har taget enormt meget syre igennem tiden. PÅ en festival vi var på for nogle år tilbage, tømte han en flaske med 100 dråber i på en uges tid ud over at jeg fik måske en 10-15 af dem va. Tidligere i hans "karrierer" var han syre pusher, og har i den periode tog han rigtig meget LSD, da man jo som bekendt skal tag større og større doser for at opnå samme effekt. Hvis det skulle være DOB han har taget i stedet for, havde han nok være noget mere fuckt op i dag vil jeg mene. Idag fungerer han fint og studerer matematik på høj niveau på uni.

Det syre var noget han hentede i tyskland hos nogen der hævdede at de fik direkte fra et Østrigsk kemiker par der gik meget op i at lave syre på den helt rigtige metode. Jeg ved selvfølgelig om det hele bare er skrøner, men det lyder lidt for usandsynligt..

Admin
Brugeravatar

Lille Rødhætte skrev:
Mit gæt er, at grunden skal findes i de grupper som står bag produktion og distribution af LSD; jeg tror at en relativt (sammenlignet med andre stoffer) stor andel af dem som gør det gør det helt/delvist af ideologiske grunde.

Enhver kan købe nogle blotters og dyppe dem i et eller andet. Og så tror jeg heller ikke, man skal tro bedre om folk, der sælger lsd fremfor mdma eller amf. Der er en kæmpe fordel ved at lave lsd fremfor andre drugs. Man behøver kun at fremstille meget lidt ad gangen, fordi det er så potent i sammenligning med mange andre stoffer. Det gør det også meget nemmere at smugle store mængder rundt. Der er mange penge i at lave lsd, og det er selvf det største årsag til, at folk gør det. Med det sagt, så kræver det lidt mere udstyr og skill at lave lsd fremfor amf f.eks. Men hvis man har ressourcerne og manpower til det, gir lsd mere valuta for gangsternes penge.

Man har ligeså lidt garanti for indholdet af blotters som ecstasypiller. Sådan lidt sat på en spids. Der er selvf mange stoffer, der ikke er potente nok til at blive lagt på blotters. Men der er jo (desværre) kommet nye klasser af superpotente drugs, som sagtens kan lægges på blotters.

Man kan blot gisne om, hvad der er på de blotters. Den eneste måde at vide det med sikkerhed er selvf en analyse.

-Jimmy Carter

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]