Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 01:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Jeg vil gerne ønske dig tillykke med dine ti dage stoffri, det er godt klaret og så er det værste også overstået. Det lyder ikke til at du har de store cravings efter stoffet, så det er bare at holde ud. Skulle trangen opstå til at prøve 'bare én gang mere' så find noget andet du kan flytte fokus hen på. Én rus kommer nemlig sjældent alene og før man ved af det er man tilbage i samme spor.
At du er i bedre humør end længe er rigtig gode tegn, for som nævnt tidligere kan man risikere PAWS som ellers kan ødelægge humøret ret meget.
Hvis du vil prøve lidt for at øge energiniveauet om aftenen kan du prøve at tage en lur (max 20-30 min) sidst på eftermiddagen. Ellers kan jeg godt li en kop kaffe med koffein hvis jeg er for træt.
Fortsat held og lykke med din stoffri fremtid.

Junior medlem

Update! Nu er det dag 16 ca. Og alt går som det skal, jeg har fået lidt løb og lidt træning ind i min dagligdag det virker rigtig godt, jeg bliver mindre og mindre træt om aftenen men skal dog passe på ikke at spise for meget aftensmad, det kan godte banke mig ned i humør , det virker som at humøret. Daler i takt med at jeg blir træt, jeg kan desværre ikke sove til middag, jeg tror det ville hjælpe, men jeg kan ikke sove før 18 og så går det ikke. Alt i alt er jeg nok 100proc. Mig selv i dagtimerne og 80 proc. Om aftenen. Jeg tænker ikke mere på pilllerne som et afsavn. Go dag til alle

Insane psychedelia user!

SÅDAN! Godt gået :)

Junior medlem

Lige en update, det går fremad dog alt for langsomt, har stadig problemer med de sene timer, nul energi og så er det stadig lidt stramt med sammenkomster og sociale sammenkomster, jeg kan godt hænge lidt med hovedet, ikke glad ikke ked af det, en lidt mærkeliig/ligegyldig følelse, ellers går det godt nok, jeg mangler dog noget tålmodighed, så vidt jeg har læst ka der godt et par måneder så jeg venter og ser, for famillien er lidt ramt af min tilstand dog ikke meget, før var der fuld fart på projekterne helt til kl 21, nu ser jeg tv fra kl 17 til jeg går i seng.
Der er nu gået 24 dage og jeg er ikke helt mig selv endnu, jeg må nok påregne lidt mere tid.
Go vind til alle

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Godt at høre at du hænger i og det går frem ad. Du havde jo vænnet din krop og sind til at køre på dolol over lang til, giv den lidt tid til at uden. Jeg er sikker på du nok skal komme igennem, du har bestemt dig!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Du er på rette vej, pisse dejligt at høre. Du skal nok klare den :)

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det lyder til at du er lidt påvirket af PAWS, men bare hold ud for det bliver bedre og bedre med tiden. Det er helt normalt at ting man før var interesseret i, pludselig virker ligegyldigt og kedeligt, og nok derfor at du bruger så meget tid foran fjernsynet.
Det er godt at du får trænet, men kan du også komme på en ny hobby eller et nyt projekt der kan fange din interesse om aftenen så tror jeg det vil være en god idé.

Junior medlem

Tak for jeres indlæg! Ja det må være paws og det er der stadig efter snart 1,5md og jeg er ikke mig selv endnu, meget udkørt uinterresseret i det meste omkring mig og temmelig irritabel og opfarende og jeg føler mig lidt magtesløs i forhold til at ændre på min tilstand, jeg syntes også at jeg keder mig ret meget men gider samtidig heller ikke gå igang med noget, det er en noget underlig og uvant situation, men jeg sætter min lid til at det blir bedre, 10 år på dolol hvor de 6ca var jeg afhængig er altså ikke lige at komme over. Jeg har læst et sted at der ka gå ca. Samme antal mdr. Som man har været afhængig i år(benzodiazepin), hvis det også er gældende for dolol så er der lige et par mdr igen, øv, men jeg hænger i.
Ha det godt derude.

Dedikeret medlem

Fed historie super dejlig læsning - som altid når det lykkes at gennemfører for andre så giver det motivation og inspiration for andre!
Jeg tænker lidt om måske et svampe trip med tripsitter vil være en mulighed for at komme ud af den sure sindstilstand, som et farvel til et favorit stof ofte sender ens psyke ned i.
Har ikke selv turdet af frygt for et bad trip - plus når jeg prøver og stoppe så er jeg som regel gået all in dvs nej til alt som ikke blev givet af lægen.
Hm måske det skulle prøves næste gang.. Tror jeg laver en tråd om det når det er.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg ville aldrig turde tage et trip når jeg forsøger at afvænne mig fra stoffer som opiater. Mest fordi at man kan være trist, modløs og depressiv og det er ikke et særlig godt udgangspunkt hvis man skal forsøge at have et godt trip.
Udover det tror jeg heller ikke det vil hjælpe, da man er nede fordi kroppens receptorer selv skal lære at producere endorfiner igen uden hjælp fra opiater. Det tror jeg ikk at et trip kan hjælpe til med desværre.

Junior medlem

Lige en update, nu er det 2 mdr. Siden jeg stoppede , jeg syntes ikke jeg er helt ude endnu, jeg var hos lægen inden jul og han sagde at mine receptorer er ude af kontrol og det samme med mine endorfiner (kroppens eget morfin), så derfor de følelsesmæssige ukontrollerbare op og nedture, det kunne vare måske et par mdr. Endnu, men han havde nogle piller der kunne hjælpe mig, jeg sagde først nej da jeg troede det var lykkepiller (ikke mere kunstig lykke til mig), det var det ikke. De hedder naltrexon hydroclorid 4,5 mg, de skal tages 1 time før sengetid. De virker således. Min krop producere endorfiner hele døgnet men de bliver blokeret af pillen om aftenen og ca 7 timer frem, når virkning aftager udløses de (lagerførte) endorfiner om morgenen og vil fortsætte helt op til 18 timer frem, jeg har nu brugt dem i ca. 14 dage og jeg må sige at det virker, det er bestemt ikke nogen rus, men jeg holder mig fri for de dyk jeg fik flere gange dagligt før, så for mig er det rigtig godt!!
Ha det rigtig godt allesammen

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er første gang jeg har hørt om at Naltrexon er blevet brugt alene herhjemme. Hold os endelige underrette. Og tillykke med de to måneder!

Junior medlem

Afslutning.
Jeg skriver nu min sidste update vedr. Mit dololmisbrug, de sidste par mdr. Har jeg næsten fundet mig selv igen, det har været svært ikke at have noget at være afhængig af(lyder lidt underligt), men sådan har det på en måde været, 10 år på dolol gjorde det også svært at huske hvordan jeg egentlig var/er i al almindelighed. Jeg har det bedst hvis jeg er igang med noget og hvis ikke så ka jeg godt begynde at tænke på min tilstand, detteforekommer dog efterhånden sjældent, det var slemt for et par mdr siden, der er ingen tvivl om atmit misbrug er forbi, men modsat mange andre som fortæller om deres misbrug så husker jeg min misbrugstid som en god tid og jeg ka godt savne den totale glæde ved dolol, som de gav mig. Der er nu gået 6-7 mdr siden jeg tog en kold tyrker og jeg er ved at finde mit humør frem igen, men afvænningstiden tog tid, lang tid jeg troede at 14 dage og så var jeg mig selv igen, det var jeg bestemt ikke, 14. Dage så var rysteturene ovre og så fik jeg overskud til at kigge på mig selv og det var ikkerart, der var mdr. Med fortvivlelse, usikkerhed, frygt og ofte ked af det med dårligt humør til følge, det er dog slut nu, jeg er 95% mig selv igen, tror jeg/håber jeg for jeg har brug for et ekstra hvil en gang imellem. Min konklusion er hvis man kan trappe langsomt ud af sådan et misbrug så må det være vejen frem, jeg troede at jeg kunne skære nogle hjørner ved en kold tyrker men blev ramt af noget længerevarende bagefter rysteturene, det kunne jeg måske have undgået for det var slemt. Men som jeg ser det havde jeg ikke noget valg, jeg ku simpelthen ikke holde mig fra pillerne hvis de var i huset. Jeg har forsøgt at fortælle om min tur i håb om at hjælpe en anden med samme problem, da disse historier bl.a. Herinde gav mig håb mere end noget andet. Mange tak for jeres tid og hjælp. Tak for hjælpen til jeralle

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Rigtig godt at høre du er kommet så langt, og dyb respekt!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er godt klaret Muttu og jeg ønsker dig held og lykke fremover til at få de sidste 5 % af dig selv tilbage.
Ligesom dig kendte jeg heller ikk til de langtidsvirkninger der er efter et opiatmisbrug før det var for sent, men jeg håber at din tråd her kan åbne øjnene for andre, inden de når for langt ud.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]