Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 19:29

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej, jeg er en dreng på 15 år..
Jeg har prøvet at ryge hash et par gange, men jeg har aldrig været afhængig.
I påske ferie, som er ved at være rimelig lang tid siden, røg jeg der omkring 5-6 gange..
da jeg røg sidste gang den påskeferie, følte jeg i 2-3 måneder, at jeg ikke kunne se så klart mere, det er som om at det er lidt slåret hvis jeg fx skal fokusere på noget der køre/løber stærkt..
Jeg følte på en måde at det hele er en drøm, jeg syntes også at tiden gik meget hurtigt, jeg var i biografen og se American pie, som varer ca. 1 time og 50 minutter eller sådan noget, men jeg syntes kun at jeg havde siddet der i 20 - 30 minutter da den sluttede..
Jeg følte også at jeg var ved at blive "dummere" og at jeg havde sværere ved at fører en samtale med voksne, og havde det sværere med at indlære..
Jeg kan ikke rigtig beskrive sådan som jeg rigtig har det, men jeg har prøvet..
Som jeg har været inde og læse om hashpsykose var symptomerne for det meste at man fx følte sig forfulgt eller sådan, men det gør jeg ikke... Dog en gang i mellem, men er nok bare paranoid...

Håber at i gider at svare mig. Skal jeg frygte haspsykose eller var det bare en mærkelig oplevelse? Men det er dog laaang tid siden at jeg har røget, og har det slet ikke sådan mere. Har det helt normalt. Og har mega meget lyst til at ryge igen, vil i anbefale at jeg skal lade vær med at gøre det? Eller bare vente lidt? Eller skal jeg bare fyrrer op!? ;-)
Og hvilket tjald vil i anbefale at jeg så skal ryge? Helst klumber, ryger kun joints....
Skal lige siges at næsten alle de gange jeg røg var det "Super slasker" rusen jeg fik var rimelig chillern osv.
:peace: :peace: :peace: :peace: :peace: :peace: :peace: :peace: :peace: :peace: :peace: :peace: :peace:

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Du skal slet ikke ryge hash i din alder, det vil hæmme din udvikling.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven
Hør på Kaktus
hjernen ved en 15 årig er ikke færdig udviklet og hvis du doper den med THC så går hjernens udvikling lidt i stå, så for dit eget bedste så hold til du er lidt ældre, eller kør et minimums-forbrug :joint:

//Zh4d0w

Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk

Medlem
Brugeravatar

Som de andre siger, du skal slet ikke ryge endnu :) Jeg er 18, og jeg holder det til hver anden weekend. Vent nogle år og så kan du begynde at ryge lige så stille til nogle fester osv. hvor du holder dit forbug til 1 eller 2 gange om måneden.
Kan ikke forstå hvorfor folk har så travlt med at begynde at ryge tjald. Det er andre ting i livet som er vigtigere og som man lige bør få styr på først (uddannelse, sociale færdigheder mm.)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: pleadian´s and back
Enig med de andre :) .. vent lidt/nogle år.. Som du selv siger du føler dig usammenhængende og har svært ved at føre en samtale og følge med. Det er jo et meget godt signal til dig om at det nok ikke er det smarteste at gøre på nuværende tidspunkt.
Hvis du nu alligevel sidder og tænker at vores råd er for voksen agtige og du vil gøre det på trods af dem. Så ville jeg holde det til noget mildt, ikke så lammende røg ikke for tit.

Medlem

at du ikke selv kan se at der er noget galt inden du skriver din flotte roman der, er meget bekymrende.
Hvor er din familie henne?

Medlem

Geografisk sted: sydpolen
Lavede engang et indlæg om min oplevelse med hash.. tror den ville være god at læse for dig.. :)
viewtopic.php?f=3&t=40338&p=554428#p554428

Medlem

Lyt til rådende,og lad være med at ryge til du er voksen.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Kan kun anbefale til du er mindst 18 med at ryge, ellers kan du sidde i bagklogskabens lys, og kigge på dine venner som er foran dig psykisk. Dem jeg kender, som har røget hash fra en tidlig alder og stadig gør det, er en del bagud kontra mine venner som ikke har kørt samme stil.

Håber virkelig du lytter til rådene. Gå ud og få noget fisse, lav nogle nye venner, gør det som er normalt at gøre i den alder og hold rygningen til et minimum. Jeg synes virkelig 15 år er tidligt at starte med at ryge.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The final frontier
Jeg vil ikke diskutere om det er dumt at ryge når man er 15 (fik selv min første joint på 15 års dagen :D)

Jeg kan da berolige med at det ikke er hashpsykose, men bare efterdønningerne af et stykke tids forbrug, hvor man har røget lidt mere end man er vant til.

Jeg har ikke noget fast forbrug, mere når jeg har lyst til det og kan skaffe noget, efter et par dages rygning virker det hele lidt "tåget", dog går tiden "langsommere" for mig... IMO lyder det som klassiske hash-tømmermænd...

Hold dig i hvert fald til de spontane rygere (fx. til fest) indtil videre. Moderate mængder i den alder gør ikke noget.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The world of Bith.
Hvis du skal ryge i din alder så lad være med at ryg igennem. Ryg 1-2 gange om måneden højst. God ryger. :P

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]