Bindegal.
Ang Halluchillers svampe.
De svampe Halluchiller har fundet er helt sikkert SN.
Det er ikke græsnøgenhat og ikke gødningsnøgenhat.
Jeg har i min tid plukket da de forøvrigt var lovlige omkring 100 kg frisk SN, og jeg er ikke i tvivl om at det er den rigtige svamp.
Der er mange herinde der går enormt højt op i om de har en spids, det er ikke det der er kendetegnet ved en SN men kun en indikator(der er mange andre der osse har en spids).
Kendetegnet er at lamellerne går opad og har den farve som Halluchillis har, måske med en anelse lilla, plus at de er olivenbrune som friske og tit nogle striber som man kan se på hans svampe, og mere gule som tørre.
SN har jeg fundet i utrolig mange varianter såsom flade som en paraply, og jeg kom igen år efter år og fandt dem flade på det samme lille område på 1 kvadratmeter, det var simpelhen mutationen.
Jeg har osse fundet albinoer der optrådte på det samme område år efter år.
Et sted har jeg fundet en mutation hvor lamellerne faktisk ikke var lameller men lignede pigge( Jeg var ikke i tvivl om at det var SN og testede dem og blev pisse høj)
Jeg vil selvfølgelig ikke opfordre til at samle svampe som ikke ligner SN, men hvis man har set og plukket rigtig mange kan man faktisk mærke om det er SN bare ved at plukke den.
Nogle af dem der minder om SN er mere glatte på stilken når man hiver dem op og andre er mere skøre i det.
Læs lidt om Glanshatte og Høsletsvampe og alle de andre typer der vokser på kreatur/heste/ fåre marker og lær dem at kende, så i kan sige til andre der er med på turen, "dette er er en dit eller dat svamp" fordi "dit eller dat".
At kende den ene svamp fra den anden er i virkeligheden lige så nemt som at gå ned i grønthandleren, du har tænkt dig du skal ha en agurk, den er grøn og aflang, så ser du en squash og den er osse grøn og aflang, men det er ikke en agurk.
Til Halluchilli------ Det er spids nøgenhat du har fundet............
http://www.google.dk/search?num=10&hl=d ... dQ5zrvjqmo Redigerer lige indlæget med et link så alle kan se den store variation som SN kan ha.................... Redigerer det lige en gang til. Kik nøje på billederne og i vil opdage at nogle af svampene IKKE er SN, gudhjælpene mig osse et billede fra Wiki. Men hvis i nærstuderer dem kan i TYDELIGT genkende SN i alle dens variationer................... Nu redigerer jeg den for 3 gang. Her er en tråd og billede der viser at det med at spidsen eller patten IKKE en indikator for om det er en SN, men derimod de samme svampe som Halluchilli har fundet, man kan tydeligt se striberne på de friske svampe....
http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... ........... Redigerer den for sidste gang. Se min Avatar, det er en SN taget om vinteren med rim og forfald mindst 56 meneskeår;)))))))))