Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 10 jul 2025 01:51

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 68 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
@ erusaerT

Yep, jeg vil også lige slå fast, at selvom det er ret ubehageligt at ryge for meget, så kan det næppe sammenlignes med et angstanfald.

Typiske angstanfald symptomer;
Synkebesvær eller en fornemmelse af at man bliver kvalt
Følelse af at man er tæt på at besvime
Brystsmerter, trykken i brystkassen eller stramhed i brystet
Følelse af blive tosset/skør/sindsyg eller at man skal dø.
Bølge af overvældende panik
Vejrtrækningsproblemer/åndedrætsbesvær
Kramper mm.

Jeg har selv haft sådan et anfald og det er kort sagt det værste jeg nogensinde har oplevet.
Så har jeg desuden prøvet at ryge for meget. Er besvimet to gange, har knækket mig et par gange (dog har alkohol altid været indblandet), været badet i sved, forvirret og angst.

Men det er nu altså stadig to vidt forskellige ting. Ikke for at sige at cannabis ikke kan være katalysator for et panikanfald.

Senest rettet af StåendeBifald 19 mar 2012 13:43, rettet i alt 1 gang.

Svar med citat  
Junior medlem

Jeg har haft et par dårlige oplevelser efter jeg har røget. Jeg har f.eks. ikke røget i en måned. Men Da jeg røg var rygeren rigitg hård. Men nu får jeg sådan nogle paniskanfald, en gang imellem når jeg skal sove. Jeg kører mig selv op i det røde felt og får svært ved at trække vejret, jeg bliver mere og mere urolig. Og savner nogen at være i selskab med. nogen gange kan jeg også få den tanke at mine lunger har kræft eller mit hjerte, og om jeg overhovedet kommer til at vågne op til den næste dag. Hvis jeg er så heldig at falde i søvn, kan jeg hurtig vågne igen og ryste af kulde. HJÆLP! ;) Og jeg har ikke røget imens jeg har disse følelser. Det er kun når jeg skal sove, det kommer, om dagen kan jeg sagtens være mig selv. I dag har jeg det dårligt, Og så tror jeg, at det er min ryger fra lidt over en måned siden som er skyld i det.

Svar med citat  
Hej Mig igen !!! Det var mig der havde røget i godt 7-8 år, Jeg stoppede ! Har ikke røget i ½ år nu :D

Går aldrig igang igen, whou det utroligt at læse det jeg skrev herinde ! hahaha ^^ jeg lyder virkeligt som om jeg aldrig troede jeg ville stoppe.

Men jeg kom ud af det ved et mirakel, Jeg fik en UFATTELIGT dårlig oplevelse, blev følelsesløs i hele min krop 100 % følelsesløs, gik ikke i panik eller noget, fordi jeg er en meget rolig person, det var ikke sådan noget tøse angst anfald halløj,

Jeg blev helt følelsesløs i hele min krop, kunne sagtens tage det roligt, men det var en meget ulækker oplevelse, fordi jeg ikke kunne mærke mine led overhovdet, hvis i nogensinde har prøvet at vågne op med en arm der sov 100 % , og mand er jo nærmest bange for at bukke sine led forkert, når mand ikke kan mærke noget.

Det her varede så bare i 7 timer, kunne ikke mærke NOGET SOM HELST, jeg overdriver overhovdet ikke, ikke engang min tunge eller mine læber eller min hals, kunne ikke mærke mine lunger eller noget som helst, så jeg vidste ikke engang jeg trak vejret nærmest, kunne ikke mærke det jo.

Så jeg glemte faktisk den automatiske vejrtrækning og sad med lukket mund og blev lidt svimmel, så jeg blev nød til at være OBS på at trække vejret selv. og side med mine arme oven på en dyne så jeg kunne se dem hele tiden.

Det varede hele natten, dagen efter var jeg stadig små følelsesløs, der gik et par måneder før det var nogenlunde normalt igen, og jeg Røg aldrig nogensinde igen efter den aften,

Nu det ca 6 måneder siden, og jeg griner ad den episode faktisk, og tænker HVOR ER JEG HELDIG :D

Svar med citat  
Medlem
Brugeravatar

Rart at høre du har fået røgen under kontrol. Godt arbejde!

Svar med citat  
Medlem

Enten er det lorte tjald du har røget, eller også har du røget for meget.
Næste gang du får noget tjald du ikke kender kvaliteten af kunne du jo evt selv rense det?

Guide: http://community.dcfonline.dk/forum/vie ... 29&t=18271 - Det tager ikke andet end 5 minutter, dog 24 timer om at tørre, meeeeeen safety first you know :peace:

Svar med citat  
Hej jeg har prøvet det flere gange at få det og har også brækket mig mange gange, men det er når man lige skal have lidt mere og til sidst ik kan styre det, også går det galt men man lære af det, så husk hvis du skal gøre det igen, så skal du gør hva du selv mener og mærk hvordan du har det, typisk hvis du lukker øjnene og det køre roligt rundt så ville jeg nok ik ryge mere.

Mvh. Bønnen.

Svar med citat  
Hej alle. Jeg har røget hash i 13 år nu og har da flere gange følt mig utilpas hvis jeg har røget for meget.
Men en dig for snart 1 mdr siden skete det her jeg begyndte og føle jeg ikke kunne trække vejret ordentligt og begyndte derfor og trække vejret hurtigere lå mig lige sige ned det samme det er det dummeste man kan gøre du kører dig sekvenser op i et felt du helst ikke ønsker din værste fjende oplevet det er spurgt ubehageligt du får hurtigt puls samt ekstrem hjertebanken du vange for og dø selvom der ALDRIG er nogle der død af og ryge fed døjer stadigvæk med de anfald flere gange om dagen de varer typisk ved i 20-30 min af gangen og du er helt ta
ppet for enige du trænger bare til og sove bagefter men tro mig det kommer igen og ugen selvom du sover kan du sagtens vågne op og føle nu er det tuden hvor du skal fra jorden ned andre ord død . Så opfordre alke til og lå hashen lægge. Går til samtaler nu i håb om og få de tanker væk fra hovedet samt jeg får medicin for igen kan lærer igen styrer mine tænker . Vh Kasper 26 år

Svar med citat  
Håber i forstår selvom der er en del stavefejl Haha lorte smartphone ellers s
kriv gerne hvis I har samen problemer som mig vil jeg gerne hører fra jer. Vh Kasper 26 år

Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 68 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]