Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 14:17

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har forsøgt mig med 5-meo-dmt et par gange. Har ikke en vægt der er præcis nok til så få mg, så jeg har bare startet lavt ud på øjemål, og øget dosis langsomt, indtil jeg 'bryder igennem'. De første 3 gange blev jeg stille og roligt afslappet, men det var som om jeg fik sådan nogle små ryst i hovedet, hver gang, som varede ca. 10 min.
Her i går puttede jeg så væsentligt mere i piben, og var tæt på at bryde igennem. Var stadigvæk ved bevidsthed, men havde en meget psychedelisk oplevelse. Ingen visuals, men meget 'flimmer' for øjnene. Fik en fed oplevelse ud af det, god optur osv. Men til spørgsmålet: jeg begyndte at ryste meget i kroppen, også i hoved som de forrige gange. Er det normalt? Har aldrig oplevet noget lignende på andre stoffer. Sad i sofaen og rystede helt vildt, som om jeg var fastspændt i en rutsjebane, der fløj lodret ned med 1000km/t. Det påvirkede dog ikke rusen så meget.

Mvh. Shamb

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Jeg vil umiddelbart skyde på det er "bodyload" du oplever...

Hvad er normalt? Vi er alle forskellige. Jeg oplever ikke selv bodyload som sådan i de doser jeg ryger/har prøvet.
Visuals på 5-MeO-DMT er enten ikke tilstedeværende eller meget subtile - det er normalt nok. Verden fremstår dog en hel del anderledes på breakthrough doser, men visuelt vil jeg ikke kalde det...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg følte mig meget afslappet, en behagelig summende fornemmelse i kroppen - det er det jeg opfatter som bodyloadet. Det andet var bare underligt. Det er sket hver gang, at der med små mellemrum kommer en slags spjæt i hjernen/hoved. Sidste gang, ved højere dose, var det bare somom at det var spredt i hele kroppen, som om jeg rystede helt vildt. Havde ikke nogen tilstede til at observere, men det føltes i hvert fald som om jeg havde parkinson for en stund.

Har forresten engang prøvet en lille dose nasalt, hcl, hvor det ikke skete.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

viewtopic.php?f=18&t=31422 - Mine tanker falder på min første STUPIDE oplevelse med 5-MeO-DMT.
Det er nok ikke så relevant igen, men brug det du synes du kan bruge... Parkinson lyder i mine ører lidt a la kramper.

Citat:
Jeg følte mig meget afslappet, en behagelig summende fornemmelse i kroppen - det er det jeg opfatter som bodyloadet.

A' hva'? Jeg havde en opfattelse af at bodyload var noget negativt. Vasokonstriktion, forhøjet blodtryk/hjerterytme osv.. :P

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kramper er måske ordet jeg leder efter.. Hvis man da kan få kramper i hoved ^^
Oprettede tråden da jeg ville vide om det er normalt, for har aldrig selv læst om det, og vil gerne vide om det er noget man skal være opmærksom på, kunne forestille mig det blev værre hvis jeg øgede dosis

blazR skrev:
Citat:
Jeg følte mig meget afslappet, en behagelig summende fornemmelse i kroppen - det er det jeg opfatter som bodyloadet.

A' hva'? Jeg havde en opfattelse af at bodyload var noget negativt. Vasokonstriktion, forhøjet blodtryk/hjerterytme osv.. :P

Ja hjertet hamrede der ud af osv, men havde samtidig en afslappet, tung fornemmelse i kroppen. Kunne ikke bevæge mig rundt osv.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Man kan måske få kramper i nakken, men kramper er sammentrækkelser af muskler. Måske det er vasokontriktion der kan føles som kramper? Et gæt.. Det kunne være spændende at have en til at overveje dig næste gang f.eks og se det udefra - om du faktisk ryster eller har kramper.

Jeg vil ikke mene at det(i normale doser) er normalt at få kramper på 5-MeO-DMT.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Altså det var ikke bare noget jeg stille og roligt følte, der er sådan nogle små 'ryk' der kommer i hoved på mig, og varer hele trippet igennem. Og på den højeste dose føltes det virkelig som om jeg vibrerede i hele kroppen. Tror også jeg tager en med næste gang, til at observere.

Nej men det er jo også et relativt nyt stof stadigvæk, det kan vel være jeg har en eller anden sjælden allergisk reaktion overfor det.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Altså det var ikke bare noget jeg stille og roligt følte, der er sådan nogle små 'ryk' der kommer i hoved på mig, og varer hele trippet igennem. Og på den højeste dose føltes det virkelig som om jeg vibrerede i hele kroppen. Tror også jeg tager en med næste gang, til at observere.

Nej men det er jo også et relativt nyt stof stadigvæk, det kan vel være jeg har en eller anden sjælden allergisk reaktion overfor det.

Njaahh, hvad mener du med relativt nyt stof?
I Danmark, som syntetisk stof, tjooh - http://en.wikipedia.org/wiki/5-MeO-DMT#History
Citat:
History

Traditionally 5-MeO-DMT has been used in psychedelic snuff made from virola bark resin, and may be a trace constituent of ayahuasca when plants such as Diplopterys cabrerana are used as an admixture. 5-MeO-DMT is also found in the venom of the Colorado River toad (Bufo alvarius), although there is no direct evidence this was used as a hallucinogen until recent times.

[edit]Religious use

5-MeO-DMT is a sacrament of the Church of the Tree of Life. From approximately 1971 to the late 1980s 5-MeO-DMT was discreetly available to members of the Church of the Tree of Life from Inner Center and after 1986 was also available to some other religious groups from Inner Center.[2] Between 1970 and 1990 smoking of 5-MeO-DMT on parsley was probably one of the two most common forms of ingestion in the United States.[2] A member of the Church of the Tree of Life estimates there were less than 6000 active members in 1979.[3]

Jeg synes, jo mere du beskriver rystelserne, at de lyder mere til at være følelsen af intensive energibølger gennem hjerne og krop - hvis det er tilfældet er det i hvert fald slet ikke unormalt :)

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Dine rystelser, eller "muscle jerking" eller "muscle twitching" på engelsk, eller "Myoclonus" på medicinsk fagsprog, er helt normale symptomer grundet stoffets virkningsmekanisme (typisk på psykedelika), og kan være mere eller mindre udtalt hos visse personer under påvirkning af visse stoffer. Rystelserne kan være lokale (fx. kun benet) eller globale (hele kroppen), og kan i mindre grad minde om epilepsi-anfald. Disse rystelser skyldes hurtige muskelsammentrækninger, og er ikke farlige, med mindre du gør skade på dig selv, som epileptikere kan. Men graden af rystelser er sjældent så voldsom som hos epileptikere, og man er ofte ved bevidsthed (modsat epileptikere), dvs man er opmærksom på eventuelle farlige situationer, som fx. at banke hovedet i gulvet.

Du kan læse mere om det her:
http://en.wikipedia.org/wiki/Myoclonus

Kigger du også på erowids effekt-sektion for 5-MeO-DMT:
http://www.erowid.org/chemicals/5meo_dm ... ects.shtml

Finder du under neutral effects:
muscle jerking, twitching, abnormal vocalizations

Som åbenbart er særligt udprægede ved rygning af 5-MeO-DMT.

Hvordan du reducerer symptomerne? Du kan ryge mindre, skifte administrationsrute, eller skifte stof. Kunne også forestille mig at motion, varme (fx. sauna) eller tilsvarende, kan nedsætte intensiteten af rystelserne, uden at jeg dog ved noget om det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Mange tak for svar!! <3
Mærkeligt, jeg har aldrig oplevet det på andre psykedeliske stoffer, men her sker det hver gang..
Hvis det ikke er farligt men blot ubehageligt, er der vel ikke noget til hindre for at jeg tager en breakthrough dose? Kunne forestille mig det blev voldsommere, men jeg ligger jo i en seng eller sofa, så det ville være svært for mig at gøre skade på mig selv - og regner med at tage en ven med næste gang, til lige at holde øje.

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Umiddelbart ser jeg ingen fysiske farer, hvis du doserer betænksomt og laver babyvenlige omgivelser, der hvor du indtager stoffet (madrasser, dyner, puder). En tripsitter er en god idé, dine rystelser taget i betragtning, men også fordi du indtager en krafthallucinogen i høje dosis. Du kunne også minimere rystelserne ved at kombinere rygning med en anden administrationsrute, fx. nasalt, sådan at du skal ryge minimalt for at bryde igennem.

Hvis din tripsitter også kan fungere som en tripguide, kan det reducere mental overbelastning. 5-MeO-DMT er en kraftig hallucinogen, når du først bryder igennem, og ser at du er ved at miste grebet om "realiteten" og din identitet. Det kan fucke med en sølle menneskehjerne. Men det behøver jeg vel ikke fortælle dig?

Mht rystelser på andre psykedelika, så vil jeg bestemt mene at du oplevet det :) rystelserne er ofte små og subtile, kan opleves som kuldegysninger og "hakker" i bevægelsen, og viser sig mest i ben, arme, eller nakkeregionen. Det samme på cannabis. På svampe er det normalt at opleve dybe og relativt langsomme muskelsammentrækninger i maven, "mavekramper". 2C-stoffer er fans af rystelser. Jeg har bemærket, at disse rystelser er hyppige i comeup og peaket, men i slutningen af peaket og på comedown bliver kroppens bevægelser som regel bløde og kalkulerede. I hvertfald når vi snakker klassiske psykedelika.

Senest rettet af syreperlen 19 jul 2012 02:10, rettet i alt 2 gange.

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

For lige at gå fra videnskab til pseudovidenskab/metafysik/religion, med mulig interesse for dig og din tripguide, så snakker Timothy Leary i sin bog* om, at man kan anvende den tibetanske dødsbog på psykedeliske oplevelser.

Jeg kan ikke huske bogen klart, men kort fortalt siger han, at man får tre bølger (bardo'er) med mentale tegn og fysiske symptomer i begyndelsen og i løbet af en psykedelisk oplevelse. Hvis man genkender symptomerne i én af disse bardoer, kan man allerede i comeup-fasen bryde igennem til og bestå en egodødsoplevelse, hvor alle livets spilleregler ophører, og hvor man lever i en uendelig og tidsløs sameksistens med alt liv, uden at være underlagt egoets spilleregler og individualisering/personificering af "dig". Nirvana, om du vil.

Hvis man ikke genkender tegnene i den første og "bedste" bardo, så opnår man ikke egofrigivelse, og er henvist til den lavere tilstand af anden bardo, ledsaget af fysiske symptomer (og mentale tegn og hallucinationer). Hvis jeg ikke husker helt forkert, så er dine rystelser et af symptomerne på, at du har fejlet genkendelsen af første bardo, og at anden bardo er påbegyndt. Andre tegn kan være at fryse og at have det varmt samtidigt, at være omringet af et elektrisk felt, at opleve og se biologiske processer i din krop, og andre interessante ting.

Tricket er at leve sig ind i sine symptomer, og eliminere sit behov for at klassificere dem, rationalisere dem eller på nogen anden måde forholde sig til dem. Det er den eneste måde at opnå nirvana. En udfordring for videnskabsmanden i det elektriske felt, der ser DNA og atomer komme ud af sin krop i en egoknusende psykedelisk oplevelse:)

Jeg blander sikkert det hele sammen, men læs bogen selv hvis du synes det lyder interessant :)

*"The psychedelic experience - A manual based on the tibetan book of death" af Timothy Leary

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]