Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jun 2025 14:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Badesalt
Junior medlem

Geografisk sted: Esbjerg
Fandt lige den her og tænkte jeg ville vise jer det, i håb om ingen vil indtag det. For sys nu nok der er en del af jer der tager norgen mærkelige ting/kombinationer nogen gange... (efter min menning)
http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/ ... 776304.ece

pas nu på jer selv

Titel: Re: Badesalt
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
Jeg håber nu altså de fleste brugere på psychedelia er smarte nok til ikke at købe et produkt, som de ikke aner hvad indeholder.

Overdoseringer? Måske er der nogle stykker der tager den lidt over grænsen, om det er med de nye research chemicals, eller de gode gamle kendinge - så lærer nogle folk det desværre først når de brænder nallerne. :|

BTW så er den bizarre opførsel, som personerne på klippene udviser sku ikke meget anderledes, end den man bliver mødt af en god fredag aften, i selvskab med hele danmarks sprittede ungdom på.

Kend dit stof, kend din krop, kend dit sind - kend din lokale kannibal.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Tsk tsk... Dumheden i medierne er af og til utrolig:
Ekstra Bladet skrev:
Freddy Sharp fra Tennessee er en ung mand på 27 år, som flere gange har brugt almindelig badesalt som narkotisk stof.

Almindelig badesalt... WTF... De har misforstået at det er psykoaktive stoffer som sælges under betegnelsen badesalt, for at komme udenom lovgivningen. Ingen ville købe et gram "almindelig badesalt" for adskillige hundrede kroner, hvis de ikke ved hvad det skal bruges til. Tidligere er visse RCs blevet solgt under betegnelsen bonzai gødning.
Jeg er selvfølgelig meget imod at dodgy research chemicals bliver solgt under smarte betegnelser. Folk bør vide hvilke kemikalier de putter i kroppen, i hvilken renhed og dosis.

Medlem
Brugeravatar

Jeg håber nu altså de fleste brugere på psychedelia er smarte nok til ikke at købe et produkt, som de ikke aner hvad indeholder.

Overdoseringer? Måske er der nogle stykker der tager den lidt over grænsen, om det er med de nye research chemicals, eller de gode gamle kendinge - så lærer nogle folk det desværre først når de brænder nallerne. :|

BTW så er den bizarre opførsel, som personerne på klippene udviser sku ikke meget anderledes, end den man bliver mødt af en god fredag aften, i selvskab med hele danmarks sprittede ungdom på.

Kend dit stof, kend din krop, kend dit sind - kend din lokale kannibal.

Jg har sgu i mange år gået påvirket og ædru igennem byens gader både i ind og udland og har aldrig se folk gå sådan der i en brandert. Jeg har så set masser af folk opføre sig helt ude i hampe og råbe efter folk som ikke var der.

Disse personer har jeg uden konkrete beviser ingen mistanke om, kun har været på alkohol. Jeg vil i hvert gerne høre om den person som har spist af et menneske i sin brandert.

Vi er helt enige om at folk ikke tænker sig om når de indtager stoffer og tit gør det i dumme kombinationer, men det kan vel meget få sige sig fri for (heller ikke her).

Synes kun at advarselen er i orden, så kan folk jo bruge den til hvad de vil. At EB så ikke har fat i at det er RC og ikke normalt badesalt er vel ikke overaskende (personligt bruger jeg ikke RC og har derfor heller ikke stødt på betegnelsen badesalt før). Dem som kender til det kunne jo prikke til Troels Trier og påpege fejlen. Det hjælper i hvert fald mere end at svine EB til (selvom "avisen" er noget af det mest useriøse og svinske som findes, omen de til tider borer visse skandaler frem som har brug for at komme frem i lyset).

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Synes kun at advarselen er i orden, så kan folk jo bruge den til hvad de vil. At EB så ikke har fat i at det er RC og ikke normalt badesalt er vel ikke overaskende (personligt bruger jeg ikke RC og har derfor heller ikke stødt på betegnelsen badesalt før). Dem som kender til det kunne jo prikke til Troels Trier og påpege fejlen. Det hjælper i hvert fald mere end at svine EB til (selvom "avisen" er noget af det mest useriøse og svinske som findes, omen de til tider borer visse skandaler frem som har brug for at komme frem i lyset).

Jeg ved nu snart ikke om jeg synes det er okay med en advarsel af så ringe værdi - man skal advare mod stoffer, klart! Men det skal satme gøres sagligt i min bog.
Med den slags artikler, ender vi måske op med en ung generation af danskere der blander tilfældig fælgrens med kaustisk soda og injicerer bord- eller badesalt.. For tro det eller ej, det "forbudte" er nogen gange det sjoveste.

Tvivler stærkt på det hjælper at skrive til den kære Troels Trier...

Brok & brok, jeg ved det..

//blazR

Medlem
Brugeravatar

Vi er da helt enige om at det være sagligt, Det havde været langt bedre, hvis EB eller andre aviser (hvilket nok ville være langt mere sandsynligt) havde taget emnet op om at vores forbudspolitik mod stoffer har gjort at der nu findes en hel industri som arbejder på at andre kemisk så ulovlige stoffer bliver lovlige.

Min pointe var sådan set: Det er jo fint hvis der bliver gjort opmærksom på. Hvis folk synes artiklen er for tynd og dårlig, så hjælper det nok mere at tage fat i skribenten til artiklen end at brokke sig her eller andre steder. At EB er røv ringe kommer vel næppe bag på nogen (alligevel lapper folk det i sig).

Medlem
Brugeravatar

hvor er han bare ulækker

Medlem

Det kunne være det skulle prøves ... not

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
jeg har prøvet det flere gange. altså ikke alm badesalt men metylendioxypyrrovaleron. udmærket clean stimulans, med et klarsynet, let euforisk headspace. nogle synes effekten bliver endnu bedre ved konstant redosering. udmærket til at kværke litteratur i eksamensperioden eller til at færdiggøre en opgave en sen nat. men så taler vi om doser i størrelsesorden 1-2 mg. mine nyrer giver dog lidt alert ved doser >5 mg. nogle synes at finde stoffet fantastisk til 48 timers wanksessions.

faktisk har MDPV et meget stort terapeutisk index, sammenlignet med andre stoffer med omtrent samme virkning (kokain, methylphenidate). derfor vil man kunne høre om folk som har taget 20-30 gange normal dosis, tilsyneladende uden de store bivirkninger. at det er så benignt er lidt et tveægget sværd, fordi det gør det perfekt egnet til overdrevent misbrug. det er ikke stoffet i sig selv som udgør et problem, men idioters måde at bruge det på. stimulansbinging => psykose. end of story. passer gaden.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

^this

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Surprise surprise, OD på stimulanser kan resultere i psykoser... :roll:

Mvh

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Billede

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]