Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 22:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Hej derude.

Jeg har det sidste stykke tid brugt rigtig meget af min fritid på at læse om ketamin, jeg har læst så meget om det at jeg har været helt ved siden af mig selv, fordi jeg nærmest blev trukket ind i keta-verdenen :shock:
Jeg er virkelig blevet nysgerrig overfor stoffet, og kunne vildt godt tænke mig at prøve det. Jeg har aldrig taget stoffer før, ikke andet end at ryge tjald og sådan. Jeg læste her den anden dag et interview med ham fra station 2, der sagde at det ikke var for nybegyndere, og at man skal have prøvet lidt af hvert for at tage keta. Behøver jeg tage andre stoffer når nu jeg bare gerne vil prøve ketamin? Er det et must med kendskab til andre stoffer? Jeg har tænkt mig at en dosis på 10mg må være mere end rigeligt for mig.
Jeg vil også gerne høre om hvor lang tid et keta-trip varer, jeg ved udmærket at det kommer an på rigtig mange ting, men er der en ca. holbar generel tid?

Derudover vil jeg gerne spørge.. Min gode ven har taget det her for små 3 uger siden, og han siger at han blandede det op med lidt varmt vand og drak det, og beskrev det præcist som andre beskriver virkningen. Dog er jeg ingen andre steder stødt på folk der har drukket det? Er det bare fordi det er nederen, eller er der en reel grund til at så få intager det oralt?

På forhånd mange tak! :-)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hej noiapå ;)

Ketamin er beskrevet som et dissociativ, som betyder at det skiller krop og sind ad. Mange oplever at sindet kan "svæve" frit rundt udenfor kroppen, eller direkte OBE'er (ud-af-kroppen oplevelser).
Min erfaring er at det i små doser (omkring under 50-80 mg) virker bedøvende og let skærpende på sindet. Ikke noget videre udfordrende, som de klassiske psykedelika, og at det i højere doser lægger kroppen i en paralyseret tilstand og giver ret visuelle oplevelser i (i hvert fald i mørke).

Grunden til at få indtager det oralt, er p.g.a. at høje doser kræves. Men jeg er selv ret interesseret i denne administrering af stoffet, da jeg ikke bryder mig om at sniffe større mængder pulver.

erowid.org har en rigtig god sektion om ketamin, her er vejledende doseringer:
http://www.erowid.org/chemicals/ketamin ... dose.shtml

(P.S. Jeg har ændret din overskrift til "Ketamin første gang", husk at være beskrivende når du opretter tråde. :) og velkommen!)

Junior medlem
Brugeravatar

Ah okay, så i princippet vil jeg ikke få noget særlig spændende ud af 10 mg?
Og tak, ja jeg er jo ny, men tak for tippet, jeg skal være mere omhyggelig med præcisering af overskrift næste gang :-)

Medlem
Brugeravatar

Velkommen til Noiapå,

Jeg har selv som 18-årig prøvet ketamin, det var det første stof ud over alkohol jeg prøvede. Det var en rigtig fed oplevelse og jeg fortryder det ikke. Jeg var i byen med nogle klassekammerater og havde på forhånd aftalt med en erfaren ven at vi skulle tage det sammen, og han skulle holde øje med mig. Han vidste helt hvordan man skulle gøre og havde styr på det. Vi sniffede det (det var krystaller han knuste, og det smagte forfærdeligt i næsen) og han sagde at om 5min skulle jeg sidde ned, det lyttede jeg heldigvis til da 5min efter kunne jeg næsten ikke gå og skulle koncentrere mig mega meget om at snakke.

Det var en god oplevelse, men virkningen tog forholdsvis hurtigt af, men det føles fedt og som lang tid, jeg husker jeg så lidt stjerne og fik en 'out-of-body'-oplevelse.

Jeg havde drukket 5-6 genstande inden, man skal passe rigtig godt på at blande keta med alkohol, og synes ikke det egner sig som klub-stof. Men pas på, to uger efter havde jeg lyst til at gøre det igen, dog gik min daværende kæreste bananas.

Som 20-årig begyndte jeg at ryge en joint hver 3. måned cirka.
Prøvede kokain som 21-årig.

Mvh.
Sorte Samba, 21

Junior medlem
Brugeravatar

Okay, det var godt at jeg ikke behøver kaste mig ud i andet ;-)
Som jeg har tænkt mig det, vil jeg ligge på en seng i et mørkt værelse, med min ven ved siden af til at holde øje med at alt forløber som det skal. Jeg vil høre noget spirituel musik, og bede ham om ikke at snakke, da jeg vil tage det for at komme helt ud af omverdenen, fordi det fascinerer mig helt vildt :-)
Jeg tænker efter hvad du skriver, at det nok er fedest at beslutte sig for ikke engang at prøve at bevæge sig, jeg tror bare man ville blive fustreret over ikke at kunne.
Hvor stor en dosis tog du, Sorte Samba?
Og mange tak for svar! :-)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
For at få den effekt, du søger, vil jeg mene at du skal op i K-hole dosis (altså omkring 100-125 mg). Jeg tror ikke, du vil få noget ud af at ligge og sejle rundt i din seng i lave doser, hvis det er splittelsen af verden, du søger.
Dog synes jeg lige du bør prøve stoffet i lavere doser, før du kaster dig ud i et K-hole :) Kend din substans inden du går all in.

Medlem

Jeg synes, du bør overveje at eksperimentere med lidt mildere ting end ketamin, når du bevæger dig ud i rusmidlernes verden; du har tiden foran dig. Du kan også opnå en dissociativ rus af eks. hash, hvis du lægger dig i sengen i et mørkt og stille lokale, som du beskriver. Ketamin er et meget uforpligtende rusmiddel, fordi det bedøver eller beroliger dig, mens det fører dig ud til sindets grænseegne. Effekterne opleves tit som overraskende ønskværdige og interessante og pludselig står du med en uheldig vane, der kan give dig rigtig grimme ar på krop og sjæl. Hvorfor vil du overhovedet opleve "at være helt ude af omverdenen"? Det lyder som en smårisikabel og eskapistisk indstilling til rusmidler.
Som sagt synes jeg, du skulle prøve dig frem med nogle regulære rusmidler som eks. cannabis eller svampe, hvor man så at sige "har sig selv med". Så du danner dig et begreb om, hvad det vil sige at være psykedelisk påvirket, inden du graduerer til noget så hidsigt som ketamin. Bedre HR.

Junior medlem
Brugeravatar

Philip Fry: Jeg er sikker på at du har helt ret i at jeg ikke skal kaste mig ud i et K-hole i første hug :-D og selvfølgelig har jeg tænkt mig at tage en meget lille dosis til at starte med, for at have en fornemmelse af hvad det er jeg har med at gøre.

bingobongo: Som sagt, har jeg bare stor interesse for det, og som det bliver beskrevet er noget der har vakt meget opsigt for mig.
Jeg tror jeg vil prøve og se hvad jeg kan få ud af det med cannabis, hvis jeg gør som jeg har beskrevet i sidste besked :-)
Men har du forslag til, hvilke mildere ting der vil kunne få mig helt ud og flyve?

Og tak for svar :-)

Dedikeret medlem

Jeg vil sige, at du godt kan tage ketamin hvis du sætter dig ORDENTLIGT ind i stoffet inden! Hvilket det ser ud til du gør - PISSE FEDT!

Derefter vil jeg sige, at mine oplevelser med ketamin har været rigtig gode. Jeg har brugt det til at feste på og til at ryge i hullet på :D

Jeg syntes at svampe fx er MEGET svære at styre end ketamin, og samme oplevelse har mine venner, som jeg tripper med.
Svampene har jeg brugt i doser fra 2g - 13g og alle disse ture har været meget hårdere ved mig end ketamin nogensinde har været.

Sæt dig ordenligt ind i stoffet, sørg for at ha en tripsitter og evt en 0,00 vægt så du har styr på hvad du stopper indenbords.

Nååe jo og velkommen til psychedelia! :D

Junior medlem
Brugeravatar

Mange tak! :-)
Og som det nok fremgår, så sætter jeg mig GRUNDIGT ind i det, da det er vigtigt for meget. Desuden har jeg på ingen måde lyst til at mangel på viden skal være skyld i at jeg får en rigtig dårlig oplevelse ud af det, det er som bekendt barske sager.
Ud over det synes jeg at det er super spændende at læse om, utrolig fascinerende, så det er intet problem for mig :-)
- Tripsitter haha :-D men som sagt, skal min gode ven, der selv har taget det være der :-)

Junior medlem
Brugeravatar

*for mig

Medlem

@: Jegharnoiapå. Jeg kan anbefale Salvia Divinorum som et oplagt middel til at nå den tilstand du beskriver. Salvia er på ingen måder mindre intenst end ketamin, snarere tværtimod, efter min mening har rusene en del til fælles. Men meningen er kortvarig og Salvia har intet afhængighedspotentiale, hvorimod ketamin (for mange) er et mer-vil-ha-mer-rusmiddel.
@: Krabler: Det er jo indlysende, at dine svampetrips har været meget 'hårdere' end dine ketaminoplevelser. Det er jo for fanden meningen, man skal lære noget af at trippe, så hvis du spiser svampe eller lignende rekreativt bare for 'grineren', er risikoen for, at du oplever noget uønsket rimeligt stor.
Men ketamin er først og fremmest et bedøvelsesmiddel, der sandt nok giver psykedeliske effekter i store doser, men som vel og mærke lammer dig samtidig. Du bliver altså dybt beroliget, mens stoffets udsyrede effekter sørger for underholdningen, og risikoen for, at du 'flipper ud' er forsvindende lille. Alene af den grund mener jeg, at ketamin er farligt at eksperimentere med, da det alt for let kan indpasses i en hverdag. Jeg benægter ikke, at ketamin kan være et utroligt berigende og fascinerende rusmiddel, men synes bare, at det er en risikabel indgangsvinkel at anlægge på den psykedeliske verden.

P.S. Der er ingen grund til at have noia på. Alt er til det bedste, i den bedste af alle verdener.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Du kan redigere i dine indlæg, hvis du ikke har set det :)

Jeg synes ketamin er et fint begynder stof. Det var det andet stof jeg tog, og det er på sin vis ret harmløs psykisk (også fysisk), da jeg ikke har læst om folk der har badtrippet på ketamin, og ej heller selv har oplevet det efter mange ture.
Jeg tror også det er svært at opleve noget decideret negativt i et ketamintrip, netop fordi man er så bedøvet. Jeg har set nogle meget mystiske og dæmoniske ting, men det rørte mig på ingen måde negativt, fordi sindet er så langt væk fra kroppen, at man er næsten bevidst om, at man bare 'drømmer', og derfor hurtigt forkaster en eventuel negativ tanke man måtte få, da det ligesom ikke rigtig rører en.
- men det er kun hvad jeg har oplevet, måske har nogle oplevet at badtrippe på ketamin. Tror det er muligt, selvfølgelig, og formentlig endnu mere i kombination med andre stoffer.

Prøv at starte med fx 30-40mg, vent 10 minutter og se hvordan det er. Og så kan du så lige så stille arbejde dig op derfra.
Og vent gerne et par uger (4) mellem hver tur, dog synes jeg det er okay, at redosere tre gange i løbet af en aften, specielt hvis det er sådan nogle forholdsvis små doser (tænker alt mellem 30-80mg), som det anbefales at starte ud med.

Efter du har prøvet måske 3-4 gange med doser under 80mg, så synes jeg godt du kan oppe den til over 100mg, og prøve at se, om du kan ramme k-hole. ~120mg virkede fint for mig første gang. Men det var efter jeg havde prøvet det to gange kun, hvor det var lave doser, så havde ingen tolerance overhovedet, og det var kun en fed oplevelse.

Af musik til k-hole har jeg selv haft stor succes med Shpongles' "Are You Shpongled?" og "Tales of the Inexpressible" (specielt den her), Bluetech med The Divine Invasion, stortset alt med Higher Intelligence Agency/Pete Namlook (http://www.youtube.com/watch?v=8Ajaj-m442Y for eksempel) - det er vist ret almen kendt, at deres musik er designet til ketamin, så hent det!

Når jeg k-holer er jeg alene, fordi jeg er tryg med stoffet, men hav en ven med, hvis du skulle få kvalme og kaste op. Men det er et meget trygt stof fysisk og psykisk, hvis man ikke får kvalme og hvis man kender vejen til toilettet - jeg oplever tit at skulle pisse lige efter jeg har tager det, samt efter en tur.
Og vær klar på, at det er ret sjovt/svært at gå på ketamin, pga. nedsatte motoriske evner.

Jeg slukker altid al lys, og hvis det ikke er nok, så noget over øjnene - 100% mørke er essentielt for mit vedkommende, hvis jeg vil k-hole. Og så det ellers bare på med hørebøffer og ned og ligge på langs og flyde med.

God vind, spørg endelig ind til mere.. Forresten, hvor gammel er du? Ikke at det spiller ind på noget, fordi du virker moden nok umiddelbart, synes jeg.

- nu så jeg lige bingobongos indlæg, og jeg ved ikke helt med at prøve salvia som første gang.
Jeg tør endnu ikke prøve salvia, da jeg forestiller mig det er ligesom ketamin bare hundrede gange så intenst. Selvom det varer kortere tid, tror jeg det er mega mystisk at leve flere århundreder igennem på ~5 minutter.
Det kunne være en lav dose salvia ville være fint at starte på, men efter hvad jeg har erfaret mig gennem psy og andre fora og oplevelser jeg har fået fortalt ved mundtlig overlevering, så kan jeg ikke anbefale salvia som første dissociative stof.
Ketamin er som sagt meget mildt og ikke så intenst som salvia, så jeg ville i hvert fald anbefale ketamin,
Men jeg har ikke prøvet det selv, så måske nogle som har prøvet begge kan kaste lidt lys over sagen.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Dedikeret medlem

@: Jegharnoiapå. Jeg kan anbefale Salvia Divinorum som et oplagt middel til at nå den tilstand du beskriver. Salvia er på ingen måder mindre intenst end ketamin, snarere tværtimod, efter min mening har rusene en del til fælles. Men meningen er kortvarig og Salvia har intet afhængighedspotentiale, hvorimod ketamin (for mange) er et mer-vil-ha-mer-rusmiddel.
@: Krabler: Det er jo indlysende, at dine svampetrips har været meget 'hårdere' end dine ketaminoplevelser. Det er jo for fanden meningen, man skal lære noget af at trippe, så hvis du spiser svampe eller lignende rekreativt bare for 'grineren', er risikoen for, at du oplever noget uønsket rimeligt stor.
Men ketamin er først og fremmest et bedøvelsesmiddel, der sandt nok giver psykedeliske effekter i store doser, men som vel og mærke lammer dig samtidig. Du bliver altså dybt beroliget, mens stoffets udsyrede effekter sørger for underholdningen, og risikoen for, at du 'flipper ud' er forsvindende lille. Alene af den grund mener jeg, at ketamin er farligt at eksperimentere med, da det alt for let kan indpasses i en hverdag. Jeg benægter ikke, at ketamin kan være et utroligt berigende og fascinerende rusmiddel, men synes bare, at det er en risikabel indgangsvinkel at anlægge på den psykedeliske verden.

P.S. Der er ingen grund til at have noia på. Alt er til det bedste, i den bedste af alle verdener.

du er helt ude og skide....... for det første har jeg ikke nævnt nogen negativ virkning. Du foreslog ham at prøve svampe inden han prøvede ketamin og så forklarede jeg blot at jeg syntes ketamin er meget nemmere at styre end svampe derfor ser jeg ingen grund til at trippe svampe først. Lige det sidste så har jeg heller ej nævnt at jeg spiser svampe bare for sjov (dermed ikke sagt at jeg ikke kan finde på at spise svampe for at ha en sjov aften med vennerne for det kan jeg godt.)

Desuden forstår jeg slet ikke hvordan du kan finde på at anbefale en som ikke rigtig har prøvet psychedelika før at prøve salvia :S helt godnat i min verden.

Junior medlem
Brugeravatar

Mange tak for nogle fantastiske svar :-)
Jeg er 18 år gammel, og desuden er jeg en pige :-)
Kan fornemme at dette salvia er et dårligt råd, eller hvordan?
Og tak for musik i øvrigt!

Dedikeret medlem

Ja jeg syntes bestemt ikke du skal begynde med salvia nu du tænker ketamin. Jeg har prøvet begge og kan kun sige : Salvia er for VILDT jeg kan slet ikke beskrive det.

Salvia virker ikke ret langtid men den tid det vare kan føles som uger ja faktisk år ! Det er et meget stærkt stof og der er rigtig mange som bliver bange for det (der er bestemt også mange som ikke gør!) forestil dig din verden din krop ja dit sind blive flået i TUSIND stykker på meget meget kort tid verden bliver en helt anden på meget få sekunder. kort sagt det er virkelig fucked at være ramt af salvia !. Jeg er ikke ret god til at formulere mig ved at skrive jeg er bedre til at snakke men håber du forstår hvad jeg mener ;)

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg kan godt sætte mig ind i at det er rimelig hæftigt! :-D

Medlem

Krabler, der er jo ingen grund til at blive ubehagelig. Du er tydeligvis ikke gammel (eller klog) nok til at have respekt for stoffers misbrugspotentiale. Jeg synes det er fuldstændig uforsvarligt at anbefale ketamin til et menneske, der ikke er vant til at omgås stoffer, fordi det simpelthen er alt for let at blive glad for og derefter afhængig af. Ketamin er simpelthen for let at være påvirket af. Det giver dig alle belønningerne, uden du selv skal gøre noget af benarbejdet. Det er ikke et psykedelium, men en bedøvelsesmiddel og Medaljens Bagside er spækket med gode grunde til at være påpasselig.

Når det er sagt, er alt naturligvis et spørgsmål om doser, jeg har selv taget begge stoffer adskillige gange. Både på høje doser ketamin og salvia indfinder der sig et form for ego- og sprogtab: Man kan simpelthen ikke huske, hvem eller hvor man er, men opnår i stedet en slags akvariefiskbevidsthed, hvor man uforstående registrerer i usammenhængende glimt af øjeblikkes varighed. Kunsten er naturligvis at glide med og ikke gøre modstand, men det er givetvis lettere på ketamin end på salvia, som nærmere forskrækker end beroliger dig.
Man kan sagtens få et mildere salviatrip, end det du beskriver: Ryg eksempelvis de ukoncentrerede blade i en pibe eller joint (hurtigt).

Diskussionen går i min øjne på, om det er bedst at tage ketamin: Der er syntetisk, muligvis urent og absolut vanedannende, men har en beroligende effekt.
Eller Salvia: Som er organisk, distribueres af troværdige forhandlere og ikke har noget afhængihedspotentiale, men til gengæld risikerer at skræmme dig.
I mine øjne er risikoen for at få et hårdt trip større på salvia end på ketamin, men risikoen for at få et dårligt liv med salvia meget mindre end med ketamin.

Men jeg synes, at ketamin er både sjovt og spændende, og et alletiders rusmiddel, hvis man kan styre sit forbrug. Jeg ønsker trådstarter rigtig god fornøjelse, hvis du beslutter dig for at kaste dig ud i.

Junior medlem
Brugeravatar

Tak for det :-)
Har jeg forstået rigtigt, at der ikke er mulighed for andre bivirkninger end psykisk afhængighed, og at i sjældne tilfælde kan man få kvalme?

Dedikeret medlem

Krabler, der er jo ingen grund til at blive ubehagelig. Du er tydeligvis ikke gammel (eller klog) nok til at have respekt for stoffers misbrugspotentiale. Jeg synes det er fuldstændig uforsvarligt at anbefale ketamin til et menneske, der ikke er vant til at omgås stoffer, fordi det simpelthen er alt for let at blive glad for og derefter afhængig af. Ketamin er simpelthen for let at være påvirket af. Det giver dig alle belønningerne, uden du selv skal gøre noget af benarbejdet. Det er ikke et psykedelium, men en bedøvelsesmiddel og Medaljens Bagside er spækket med gode grunde til at være påpasselig.

Når det er sagt, er alt naturligvis et spørgsmål om doser, jeg har selv taget begge stoffer adskillige gange. Både på høje doser ketamin og salvia indfinder der sig et form for ego- og sprogtab: Man kan simpelthen ikke huske, hvem eller hvor man er, men opnår i stedet en slags akvariefiskbevidsthed, hvor man uforstående registrerer i usammenhængende glimt af øjeblikkes varighed. Kunsten er naturligvis at glide med og ikke gøre modstand, men det er givetvis lettere på ketamin end på salvia, som nærmere forskrækker end beroliger dig.
Man kan sagtens få et mildere salviatrip, end det du beskriver: Ryg eksempelvis de ukoncentrerede blade i en pibe eller joint (hurtigt).

Diskussionen går i min øjne på, om det er bedst at tage ketamin: Der er syntetisk, muligvis urent og absolut vanedannende, men har en beroligende effekt.
Eller Salvia: Som er organisk, distribueres af troværdige forhandlere og ikke har noget afhængihedspotentiale, men til gengæld risikerer at skræmme dig.
I mine øjne er risikoen for at få et hårdt trip større på salvia end på ketamin, men risikoen for at få et dårligt liv med salvia meget mindre end med ketamin.

Men jeg synes, at ketamin er både sjovt og spændende, og et alletiders rusmiddel, hvis man kan styre sit forbrug. Jeg ønsker trådstarter rigtig god fornøjelse, hvis du beslutter dig for at kaste dig ud i.

Jeg er stået helt af, i min verden er det netop dig som er for ung eller uklog siden du sidder og anbefaler salvia til TS ! :whogives:

Når det så er sagt gider jeg ikke diskutere mere med dig. Jeg håber bare inderligt at TS træffer det rette valg og det lyder bestemt ikke til at være salvia !

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]