Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 14:23

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hejsa ærede rygere.

Sagen er den jeg ikke har røget siden Mandag, da jeg ville holde en pause for at kunne blive nice skæv igen, jeg har røget hverdag i 4 mrd, mest Joints og har været på 1-2g pr dag mest 1g. Jeg ved godt der forekommer nogle abstinens symptomer osv, men jeg er helt ærligt ved at blive sindssyg af det, jeg går i seng kl 00.00 ca og sover omkring kl 6.00. Jeg har det som jeg er sulten konstant men kan ikke klemme en bid ned, skal tvinge mig selv til at få det ned.

Har lige nogle spørgsmål til jer :

Vil det ødelægge alt hvis jeg ryger en 0.1g joint inden jeg går i seng?
Hvis jeg bare forsætter uden noget hvor længe skal jeg regne med at havde det sådan her? Gerne et min tal og et maks.

Håber nogle kan hjælpe :) :gud:

Ellers god ryger til alle :wink:

Junior medlem

Kan kun snakke ud fra personlig erfaring. De gange jeg har holdt pauser, har jeg brugt ligeså lang tid på at falde i søvn som dig og svært ved at spise. Du siger du stoppede mandag, så går ud fra det var d. 16. Jeg kan berolige dig med, at mine "abstinens symptomer" plejer at gå væk omkring 1-2 uger inden i rygestoppet. Så hæng i. Vel og mærket uden nogen form for hjælp, kold tyrker.
Angående godnat-pinden, igen personlig erfaring, så nej. Når jeg vælger at holde en pause, så er det fuldkommen.
Håber du klarer den :)

Edug

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Der er vist masser af tråde omkring nedtrapning af cannabis herinde. Men jo, nedtrapning ville nok være bedre end en kold tyrker.

Junior medlem

Kan kun snakke ud fra personlig erfaring. De gange jeg har holdt pauser, har jeg brugt ligeså lang tid på at falde i søvn som dig og svært ved at spise. Du siger du stoppede mandag, så går ud fra det var d. 16. Jeg kan berolige dig med, at mine "abstinens symptomer" plejer at gå væk omkring 1-2 uger inden i rygestoppet. Så hæng i. Vel og mærket uden nogen form for hjælp, kold tyrker.
Angående godnat-pinden, igen personlig erfaring, så nej. Når jeg vælger at holde en pause, så er det fuldkommen.
Håber du klarer den :)

Edug

Takker mange gange for dit svar, jeg holder den det er helt sikkert, glæder mig så meget til den første pind efter mit rygestop! :) :peace:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: midtjylland
Det med dårlig søvn plejer kun at varer 3 dage for mig, og har efterhånden været turen igennem mange gange :)

Dedikeret medlem

Jeg vil foreslå dig at gå lidt tidligere i seng, helst ved 23. tiden. Udover det så er motion også rigtig godt så din krop føler naturlig træthed, da du over de sidste 4 måneder delvist har vendet dig af med at blive naturlig træt, da du har stolet på cannabisen til det. Den "sult" du føler kaldes afhængighed, det er sådan din krop får det når den har brug for noget, det er derfor du kender det fra at være sulten/tørstig etc., så det hjælper dig intet på den følelse at spise, dog synes jeg selv man sover bedre på fuld mave.
Et andet trick du kan prøve hvis du slet ikke kan sove er at drikke en øl en halv time inden du går i seng, bare husk at det ikke kommer til at erstatte din gamle vane, gør det helst kun et par dage til det værste af cannabis trangen har lagt sig.

Nej, selvfølgelig vil det ikke ødelægge det hele at ryge 0.1g, grunden til du ikke bliver lige så skæv er tolerance, tolerance overfor for THC - altså cannabis, bliver opbygget alt efter den mængde af cannabis du indtager i løbet af dagen, ikke hvor ofte du gør det. Din tolerance falder konstant, da kroppen hele tiden nedbryder THC'en, så hvis du ryger 0.1g efter at være stoppet et par dage, så vil din tolerance selvfølgelig stige, men langt fra til det niveau du var på da du startede pausen. Alt efter hvor længe du har røget, i dit tilfælde vil jeg skyde på det værste er ovre efter 2-3 dage.

Jeg er selv misbruger af cannabis, og har gjort mig den erfaring af man tit overvurdere sin trang til cannabis, og gør det meget værre end det egentligt er. Lad det gå op for dig at det bare er cannabis, og du kun har været i det i 4 måneder.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Hejsa :)

Jeg vil også lige byde ind med lidt, selvom der som nævnt er mange tråde omkring det, men disse situationer kræver dog personlige svar efter min mening ;)

Kender alt til søvnproblemet, men da jeg selv stoppede, brugte jeg baldrian 30-60 min inden jeg ville under dynen. Det hjælper i hvert fald på at holde hovedet nogenlunde i ro, så man ikke falder for meget i tankemylder og mere trang til at ryge. Det kan fås i håndkøb i matas. Min købte jeg inden nytår og har stadig det halve tilbage, selvom de ellers kun rækker til 3 måneder ved 3 piller per dag.

I hverdagen, når du får lyst til at ryge, så prøv at overbevis dig selv om at du faktisk godt kan bevise over for dig selv at du kan lade være - og at der er en belønning om en måned (eller hvor længe pausen nu er). Selv slog det mig mange gange i løbet af en dag, at jeg virkelig gerne ville ryge og at jeg så blev bevidst om - flere timer efter trangen, at jeg havde glemt alt om det, blot ved at sige "det behøver jeg jo egentlig ikke at gøre lige nu" :)

Efter en pause på 1 måned, faldt jeg dog i (var flyttet og meget andet) og ryger ca. 1 gange om måneden, men altid med nære folk og hvis det har været en rigtig god dag og jeg har udrettet noget :)

Held og lykke med det. Kigger ind igen i morgen da jeg føler jeg har glemt nogle gode råd lige her og nu :)

Mvh.

Medlem
Brugeravatar

Hejsa

Godt at høre at du er i gang med at arbejde med dit misbrug. Der er allerede nogle rigtig gode svar i forhold til dine søvnproblemer, og jeg kan nok ikke bidrage med så meget på den front. Jeg vil dog fremhæve motion og naturlig udmattelse som en fremragende måde at opnå den ro i krop og hoved som skal til. Jeg begyndte selv at lave noget gymnastik inden sengetid da jeg holdt op med at ryge hash.

Hvad angår dine vanskeligheder med at spise, vil jeg anbefale dig at gøre dig umage med at lave noget lækker, frisk og gerne knasende mad til dig selv. Frisk frugt og salat er efter min erfaring lettest at få ned når du ikke længere har hashens ædeflip til at motivere. Det giver appetit at arbejde med maden og se frem til at fortære den. Desuden kan det være en god distraktion fra rygetrangen at hakke i nogle sagesløse grøntsager :)

Allervenligst!

Junior medlem

Jeg vil foreslå dig at gå lidt tidligere i seng, helst ved 23. tiden. Udover det så er motion også rigtig godt så din krop føler naturlig træthed, da du over de sidste 4 måneder delvist har vendet dig af med at blive naturlig træt, da du har stolet på cannabisen til det. Den "sult" du føler kaldes afhængighed, det er sådan din krop får det når den har brug for noget, det er derfor du kender det fra at være sulten/tørstig etc., så det hjælper dig intet på den følelse at spise, dog synes jeg selv man sover bedre på fuld mave.
Et andet trick du kan prøve hvis du slet ikke kan sove er at drikke en øl en halv time inden du går i seng, bare husk at det ikke kommer til at erstatte din gamle vane, gør det helst kun et par dage til det værste af cannabis trangen har lagt sig.

Nej, selvfølgelig vil det ikke ødelægge det hele at ryge 0.1g, grunden til du ikke bliver lige så skæv er tolerance, tolerance overfor for THC - altså cannabis, bliver opbygget alt efter den mængde af cannabis du indtager i løbet af dagen, ikke hvor ofte du gør det. Din tolerance falder konstant, da kroppen hele tiden nedbryder THC'en, så hvis du ryger 0.1g efter at være stoppet et par dage, så vil din tolerance selvfølgelig stige, men langt fra til det niveau du var på da du startede pausen. Alt efter hvor længe du har røget, i dit tilfælde vil jeg skyde på det værste er ovre efter 2-3 dage.

Jeg er selv misbruger af cannabis, og har gjort mig den erfaring af man tit overvurdere sin trang til cannabis, og gør det meget værre end det egentligt er. Lad det gå op for dig at det bare er cannabis, og du kun har været i det i 4 måneder.

Mange mange tak, lige hvad jeg havde brug for at læse ;)

Junior medlem

Hejsa

Godt at høre at du er i gang med at arbejde med dit misbrug. Der er allerede nogle rigtig gode svar i forhold til dine søvnproblemer, og jeg kan nok ikke bidrage med så meget på den front. Jeg vil dog fremhæve motion og naturlig udmattelse som en fremragende måde at opnå den ro i krop og hoved som skal til. Jeg begyndte selv at lave noget gymnastik inden sengetid da jeg holdt op med at ryge hash.

Hvad angår dine vanskeligheder med at spise, vil jeg anbefale dig at gøre dig umage med at lave noget lækker, frisk og gerne knasende mad til dig selv. Frisk frugt og salat er efter min erfaring lettest at få ned når du ikke længere har hashens ædeflip til at motivere. Det giver appetit at arbejde med maden og se frem til at fortære den. Desuden kan det være en god distraktion fra rygetrangen at hakke i nogle sagesløse grøntsager :)

Allervenligst!

Prøvede det med de friske Grøntsager i går overraskende hjalp det faktisk, mange tak ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngfryd
Som .TT. allerede var inde på så prøv at gå tidligt i seng, helst allerede kl 22:00 også hav en god bog/Sudoku/kryds og tværs til at falde lidt ro med, helst sudoku/kryds og tværs da det ikke giver basis for det store tankespind vedrørende bogens plot... derudover motion motion motion/hårdt fysisk arbejde, naturlig træthed er vejen frem... også selvfølgelig god sund kost.

NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]