Hejsa

Jeg vil også lige byde ind med lidt, selvom der som nævnt er mange tråde omkring det, men disse situationer kræver dog personlige svar efter min mening

Kender alt til søvnproblemet, men da jeg selv stoppede, brugte jeg baldrian 30-60 min inden jeg ville under dynen. Det hjælper i hvert fald på at holde hovedet nogenlunde i ro, så man ikke falder for meget i tankemylder og mere trang til at ryge. Det kan fås i håndkøb i matas. Min købte jeg inden nytår og har stadig det halve tilbage, selvom de ellers kun rækker til 3 måneder ved 3 piller per dag.
I hverdagen, når du får lyst til at ryge, så prøv at overbevis dig selv om at du faktisk godt kan bevise over for dig selv at du kan lade være - og at der er en belønning om en måned (eller hvor længe pausen nu er). Selv slog det mig mange gange i løbet af en dag, at jeg virkelig gerne ville ryge og at jeg så blev bevidst om - flere timer efter trangen, at jeg havde glemt alt om det, blot ved at sige "det behøver jeg jo egentlig ikke at gøre lige nu"

Efter en pause på 1 måned, faldt jeg dog i (var flyttet og meget andet) og ryger ca. 1 gange om måneden, men altid med nære folk og hvis det har været en rigtig god dag og jeg har udrettet noget

Held og lykke med det. Kigger ind igen i morgen da jeg føler jeg har glemt nogle gode råd lige her og nu

Mvh.