Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jun 2025 07:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Hej derude,

Nu er det først til august men kunne godt tænke mig, at høre fra jer der har været der, hvordan festivallen er.

Sagen er den, at jeg virkelig overvejer at tage til festivallen til sommer. Problemet ligger mest i, at det nok bliver all alone da kammeraterne ikke er de store fans af den psykedeliske scene ( what a shame :cry: ).
Er det overhovedet værd at tage af sted alene? har aldrig været alene på festival. Er dog vant til at rejse i den store verden, så det skulle ikke være noget problem.

Vil dog gerne høre hvad i har at sige om festivallen, både positive og dårlige sider.

Peace out

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Jeg var der sidste år, og det er noget af det vildeste jeg har oplevet i mit liv. Jeg har absolut intet dårligt at sige om festivallen, den var så gennemført perfekt som den næsten kunne være. Jeg er ikke selv så erfaren med psytrance festivaller, men dem jeg har snakket med dernede fra som har været på rigtigt mange festivaller er alle enige om, at det var en af de bedste festivaller de nogensinde havde været på. Folk er meget imødekommende og åbne for nye bekendtskaber dernede, og alle snakker engelsk... Det er et kæmpe mix af forskellige nationaliteter der alle kan engelsk - faktisk mødte jeg næsten ingen fra Ungarn dernede :D

Så hvis du selv føler du er imødekommende og er god til at hænge ud med mennesker du ikke kender så godt, så burde det ikke være noget problem at tage alene afsted. Vi kom godt ud af det med alle vores naboer sidste år, hvilket førte til at vores lille 4 mands lejr til sidst endte med nærmest at være en 20-mands lejr, med folk fra 6-7 forskellige nationaliteter :-)

Det eneste negative jeg har at sige, er at det var umuligt at købe et liggeunderlag dernede! Rimelig skod når man glemmer sit derhjemme og der ikke ligger nogen byer i nærheden af festivallen!

Medlem

Tak for svaret!

Lyder jo ikke dårligt. Er desværre lidt indelukket og tilbageholdende. Men lidt alkohol og god stemning sætter jo skub i tingene.
Hvordan foregår det med transport derned? Er det egentlig muligt at tage tog? eller er det kun muligt at flyve?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Vi tog toget sidste år... men det tog 24 timer at køre fra København til festivallen, så vi har valgt at tage flyet denne gang.

Jeg mener der var nogle fra psychedelia der tog afsted sammen sidste år uden de kendte hinanden så godt i forvejen... kan være der bliver arrangeret en tur igen i år du kunne deltage i

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Jeg skal selv afsted igen i år, og det bliver evt som det 3. hjul, med et par der konsekvent ikke er enige.. Så mangler du en at hænge ud med, har jeg bestemt mig for at være lidt mere social med folk fra psy.dk ,hvis der skulle være nogen, der skulle afsted :)
de gange jeg har været der, har jeg taget et fly, det koster max 800-900 nu..
Festivalen var godt fyldt sidste år, men i år, hvor der er Boom (og nye arrangører), er det nok mere stille og roligt

Medlem

Jeg er helt klart frisk på at hooke op med folk dernede. Så hvis der er nogen der har lyst skriver i bare.
Nu tager jeg sku bare chancen og køber mig en billet :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Vi tog toget sidste år... men det tog 24 timer at køre fra København til festivallen, så vi har valgt at tage flyet denne gang.

Jeg mener der var nogle fra psychedelia der tog afsted sammen sidste år uden de kendte hinanden så godt i forvejen... kan være der bliver arrangeret en tur igen i år du kunne deltage i

Jeg tog derned med en mate og endte med at bo sammen med nogle fra psy. Men det er oplevelsen værd, hvis du sætter næsen efter det. Folk er så dejlige dernede og musikken er bare fantastisk.
Ellers kan jeg også anbefale Boom festival.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Medlem

Jeg har tjekket videoerne fra festivalerne. Både Ozora og boom. Synes helt klart at Ozora ser fedest ud. Kunne dog godt tænke mig at høre fra en der har været der. Hvor får man den bedste oplevelse? Synes dog at Boom har det fedeste lineup.

Junior medlem

har ikke selv været der, men har hørt fra mange der var der sidste år at det var super fedt! :)
har lige købt billeten så hvis nogen er klar på at chill eller andet skriver i bare :)
#tip: Jeg fandt en billig billet til 270 kr på ryanair.com

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg var afsted på Ozora sidste år, jeg havde problemer med at kontakte mine venner grundet dårlig telefonforbindelse og en smule kaos, så jeg brugte meget tid med bare at være væk, jeg mødte dog en masse skønne, åbne, kærlige mennesker som jeg festede med (til sidst var jeg lidt ligeglad med at finde folk igen) og som jeg stadigvæk snakker med nu og skal besøge engang til sommer i deres land.

Det er nok det sted jeg nogensinde har været hvor folk har været mest åbne, det er uden tvivl et sted man kan rejse til alene.
Mht. festen er atmosfæren helt utrolig varm og glødende, et stykke af noget unikt som ikke kan beskrives med ord og ikke findes mange andre steder. Desuden er der en masse gode, billige madboder og billig narko. Husk dog at tage euro med i kontanter - der er ikke kortautomat på festivallen og det ligger langt væk fra byer, du får en bedre kurs end i banken for dine euro og pusherne vil også betales i euro. :)

Hvis det ikke var fordi jeg har noget vigtigt jeg skal nå i den uge havde jeg købt billet igen i år.

Tag på Ozora! <3

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Man må bare håbe, at det bliver sådan i år også, med de nye arrangører der er kommet til.
Tror nu ikke crowden vil ændre sig til det værre, overhovedet.

Det er en rigtig fed oplevelse at være på festival, skal I tage stoffer synes jeg det er et meget trygt sted at gøre det, men husk at en benzodiazepin hjælper, hvis det bliver for vildt.

Man kan sagtens rejse alene, hvis man kan finde ud af at snakke med andre mennesker, og er bare lidt åben og glad.
Folk er skidesøde og vil gerne snakke.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Østjylland
Jeg skal også på Ozora i år og kommer nok også til at være i området et par dage før og efter. Tager tog eller blaffer :)
Kunne også være fedt for mig at møde nogle folk her hjemmefra da jeg er nysgerrig efter hvordan det her miljø er da det er ret nyt for mig... Kender absolut ingen der er interesseret i psykedelisk musik :/

(Hej! ;) )

Junior medlem

Hello :D Vi er tre gutter fra Esbjerg som også skal afsted i år, for første gang til Ozora ... Frisk nok du tager afsted alene, hvis du mangler selskab kan hægte dig på os :D

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Læderland
Jeg var afsted sidste år og må sige at jeg blev ganske positivt overrasket, jeg rejste europa rundt med en kammerat i 3 uger hvor den sidste uge blev brugt på ozora.

Folk dernede var så åbne og kærlige at det er svært at sætte ord på. Min kammerat og jeg vandrede 11 km til den nærmeste by for at hæve kontakter men opdagede da vi kom frem at vi havde glemt hævekort ( alkohol har aldrig gjort nogen klogere ) vi fik dog blaffet os til et lift tilbage indenfor 10 minutter og blev kørt direkte til bygningen hvor de passede på vores tasker (mener det kostede 1€ om dagen).

Når det er sagt kan det anbefales at komme tidligt da den "lokale" kiosk løber tør ret hurtigt, den ligger ca. 11km væk men gåturen er ganske tålelig. Hvis dette er for langt så prøv at blaffe, folk er generelt rigtig flinke til at tage en med.

Udvalget af mad på festivallen er stort, de "faste" boder i bygningerne severede sidste år i grove træk alt i en vegetar eller ikke vegetar udgave. Envidere er der adskillige boder der sælger alt hvad hjertet kan begære af mad.

Som det er nævnt tidligere i tråden er der ca. ingen mobilforbindelse i dalen, så det kan klart anbefales at have faste steder at mødes med folk da det kan være meget besværligt at få fat i dem. Når det er sagt fandt jeg det også befriende at være foruden telefonen i den uge.

Generelt blev vi mødt af alle folk på festivallen med kærlighed og nærhed. Jeg blev positivt overrasket over hvordan alle passede på hinanden dernede. Som en god service kørte det lokale brandvæsen forsigtigt ind blandt folk en gang i timen og sprøjtede koldt vand ud over mængderne.

Hver eneste gang man virkede til ikke at være O.K. blev man prikket til af folk der spurgte til ens tilstand, folk passede på hinanden og den eneste "voldsomme" episode jeg oplevede var en nøgen mand der ønskede at være nøgen, hvor han venner prøvede at stoppe ham med magt, da der er en del børnefamilier på festivallen.

Hvis jeg havde pengene var jeg klart taget afsted igen i år, men det må vente til næste år ;) Håber du får en god festival, en klar anbefaling herfra om at tage afsted.

Medlem
Brugeravatar

Hej :)

Jeg skal også afsted på Ozora for første gang, det ser helt fantastisk ud.
Har ikke fundet ud af endnu om det bliver alene eller med selskab, men jeg skal ihvertfald med!

Håber at støde ind i nogle af jer dernede, er også interresseret i at campere med nogen fra Danmark :)

peace

Junior medlem

Hey jeg tår også alene af sted til ozora, hvis nogle af jer er interesseret i at hooke op send en besked på +47 90404366
Ellers håber Meg på at se en masse dejlige mennesker:):):):):):)

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Østjylland
Hvordan gik det for folk på Ozora? Jeg hørte et par danskere her og der men fik aldrig kontakt.

Personligt var det pisse fedt for mig, selvom politiet kiggede forbi. Fandt en god lejr og var ved main stage det meste af tiden... af en eller anden grund gik jeg til gengæld glip af alle de acts jeg egentlig havde udpeget inden. Og Juno Reactor var jævnt kedelige.
Men magic garden... chill out... majsmarken... gode minder om gode folk og skæve situationer :) det bliver spændende at se hvad der sker næste år da de nok får mere negativ medieopmærksomhed, og med den nye festival der bliver arrangeret (sun festival?)

Medlem
Brugeravatar

Hørte også fra en ven at politiet var forbi i år, hvilket makes me a sad panda :( Men er der nogle der kan uddybe lidt ang. ost? Var der tale om et enkelt raid, gik politiet efter folk der solgte narko, tilfældige kropsvisiteringer eller var politiet jævnt tilstede? Nu er der super lang tid til sommer, men vi er nogle stk. der rammer Ozora eller sunfestival 2013. Ville meget gerne høre erfaringer ang. mr. cheese, da jeg simpelthen ikke kan døje at have nøjeren på til festivaller...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Politiet var der i 2 dage. De gik ikke efter almindelige festdeltagere, jeg kender ikke en eneste der blev visiteret eller noget af politiet dernede. De raidede et par camps som åbentlyst havde solgt stoffer i løbet af festivallen, og så går der rygter om, at de ledte efter en eller anden gut som var efterlyst internationalt. Desuden, så havde en ungarsk TV station lige kørt et indslag, hvor de med skjult kamera havde filmet på de gader, hvor folk havde lavet skilte og åbentlyst sad og solgte alt imellem himmel og jord. Politiindsatsen var formentlig en direkte konsekvens af det tv indslag. Der er en ok chance for, at det er glemt til næste års festival.

Medlem
Brugeravatar

Dejligt at høre. Tak for info :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]