Jeg var afsted sidste år og må sige at jeg blev ganske positivt overrasket, jeg rejste europa rundt med en kammerat i 3 uger hvor den sidste uge blev brugt på ozora.
Folk dernede var så åbne og kærlige at det er svært at sætte ord på. Min kammerat og jeg vandrede 11 km til den nærmeste by for at hæve kontakter men opdagede da vi kom frem at vi havde glemt hævekort ( alkohol har aldrig gjort nogen klogere ) vi fik dog blaffet os til et lift tilbage indenfor 10 minutter og blev kørt direkte til bygningen hvor de passede på vores tasker (mener det kostede 1€ om dagen).
Når det er sagt kan det anbefales at komme tidligt da den "lokale" kiosk løber tør ret hurtigt, den ligger ca. 11km væk men gåturen er ganske tålelig. Hvis dette er for langt så prøv at blaffe, folk er generelt rigtig flinke til at tage en med.
Udvalget af mad på festivallen er stort, de "faste" boder i bygningerne severede sidste år i grove træk alt i en vegetar eller ikke vegetar udgave. Envidere er der adskillige boder der sælger alt hvad hjertet kan begære af mad.
Som det er nævnt tidligere i tråden er der ca. ingen mobilforbindelse i dalen, så det kan klart anbefales at have faste steder at mødes med folk da det kan være meget besværligt at få fat i dem. Når det er sagt fandt jeg det også befriende at være foruden telefonen i den uge.
Generelt blev vi mødt af alle folk på festivallen med kærlighed og nærhed. Jeg blev positivt overrasket over hvordan alle passede på hinanden dernede. Som en god service kørte det lokale brandvæsen forsigtigt ind blandt folk en gang i timen og sprøjtede koldt vand ud over mængderne.
Hver eneste gang man virkede til ikke at være O.K. blev man prikket til af folk der spurgte til ens tilstand, folk passede på hinanden og den eneste "voldsomme" episode jeg oplevede var en nøgen mand der ønskede at være nøgen, hvor han venner prøvede at stoppe ham med magt, da der er en del børnefamilier på festivallen.
Hvis jeg havde pengene var jeg klart taget afsted igen i år, men det må vente til næste år

Håber du får en god festival, en klar anbefaling herfra om at tage afsted.