Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jun 2025 23:52

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Godaften!
Da jeg gerne vil minimere skaden ved snifning, har jeg overvejet at rense næsen flere gange i løbet af aftenen.
Hvor lang tid skal man regne med det tager, før man har optaget det meste af stoffet, så man kan rense med vand, inden man fortsætter?

Svar med citat  
Medlem
Brugeravatar

God idé. Et kvarter.

Svar med citat  
Jeg kunne forestille mig at optagelsestiden var forskellig fra stof til stof, samt andre faktorer som renheden og i tilfælde af "fortynding", hvad man har brugt til at cutte med.

Lad os tage Ritalin som et eksempel. Knust og sniffet.
Vil det stadig være et kvarter? Det virker som ret kort tid, er du sikker på det?

Svar med citat  
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Inde i pejsen.
Når næsen skal renses, så skal den reses; Og det er sku ligemeget om der er gået 5 eller 25 minutter :). Men 15 minutter burde være fint at vente.

Svar med citat  
Når næsen skal renses, så skal den reses; Og det er sku ligemeget om der er gået 5 eller 25 minutter :). Men 15 minutter burde være fint at vente.

Lur mig om ikke det er forskelligt fra person til person, hvornår man føler at næsen skal renses? Desuden ville det jo være en fordel at kunne rense næsen så tidligt som muligt, og ikke bare ud fra hvornår symptomerne opstår.

Svar med citat  
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Inde i pejsen.
Det går jeg stærkt ud fra at det er - altså forskelligt fra person til person, også derfor jeg siger "når næsen skal renses, så skal den renses" - tiden der går er såmænd ligemeget, det troede jeg også jeg gav udtryk for i mit tidligere indlæg :)

Personligt renser/pudser jeg næse, når jeg føler der er brug for det. Hvor ofte det sker afhænger lidt af hvordan tuden har det, på den givne dag.
Men det der med vand, har jeg aldrig gjort brug af.

Svar med citat  
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Billede

(Baudelaire 1860).

Svar med citat  
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
En af mine kammerater fik fortalt af sin læge for nogen år tilbage at hvis han sniffede mere, så kunne han risikere at det ætsede igennem hinden til hans hjerne, så mit spørgsmål her, er hvorfor sniffe overhovedet når man kan lave bomber? er det ikke bedre HR at lave bomber? eller er der noget jeg har overset?

Svar med citat  
Admin
Brugeravatar

Det er MEGET mere skadesreducerende at lave bomber. At sniffe stoffer er en meget skadelig måde at indtage dem på. Men nogle stoffer virker bare kun ordentligt, når de blir sniffet eller injiceret f.eks.

Imo er et stof som ketamin lort, hvis man spiser det. For mig er det et af de stoffer, som skal sniffes eller injiceres, før det blir interessant. Og sådan findes der andre stoffer, som ikke virker ordentligt, hvis man spiser dem.

-Jimmy Carter

Svar med citat  
Det er MEGET mere skadesreducerende at lave bomber. At sniffe stoffer er en meget skadelig måde at indtage dem på. Men nogle stoffer virker bare kun ordentligt, når de blir sniffet eller injiceret f.eks.

Imo er et stof som ketamin lort, hvis man spiser det. For mig er det et af de stoffer, som skal sniffes eller injiceres, før det blir interessant. Og sådan findes der andre stoffer, som ikke virker ordentligt, hvis man spiser dem.

Jeg takker meget for det informative svar!

Er der tilfældigvis nogen der ved hvor meget en motiron tablet vejer?

Svar med citat  
Det virker nu best med forebyggelse frem for efterbehandling.

Sørg for at du ikke har tørre slimhinder, det er slimhinderne som holder styr på næsens og beskytter mod div. nedbrydninger.
Chilli er en god ting da det sætter gang i produktionen af næseslim, ved ikke om du har lagt mærke til at ens næse begynder at løv om du spiser stærk mad... det er den slags du skal have fat i.

Så forebyggelse frem for efterresninger, da er du også over det problem med om du har optaget inden du renser og så videre. Der er dog mange som gør den fejl at de ikke vil gå og snøfte, da det virker afslørende om de har sniffet eller ej. Glem den idee, det er hvad der redder din næse. Du SKAL snøfte når sniffet, eller er dine slimhinder for tørre til at optage stoffet. Det er også slimhinderne man skal optage det i, så uden slimhinder, ja så kan man nok best æde lortet da man kun vil gøre skade i næsen ved ikke at tillade sig at snøfte når sniffet.

Om du knuser piller og sniffer dem da vær omærksom på hvad bindemiddel der er i pillen. Meget bindemiddel forstyrrer slimhinderne, da de er lavet til at gå i opløsning i mavesyre eller længere nede i tarmene. Specielt depotmedicin skal du være varsom med... da heller bare knuse det og æde det for hurtigere og stærkere virkning, selv om det heller ikke er godt for mavesystemet i længden.

Men snif rene midler uden bindemiddel og hold dine slimhinder våde og løbende, da skulle du nok komme en lang vej for at passe på den næse.

Svar med citat  
Junior medlem

Citat:

Motiron vejer 10mg, men kan vist fås i flere varianter.

Og så tillader jeg mig ellers at hoppe helt over i den anden grøft, for burde næsen ikke være en sekundær bekymring, når man tænker på hvad det er for noget l.o.r.t I hiver op i næsen?

Jeg ved godt det er et forum for euforiserende rusmidler, men bør man fra tid til anden ikke stoppe op og spørge sig selv: Hvorfor har jeg egentlig behov for at lamme mig? Hvad er det egentlig jeg flygter fra?

Personligt er jeg efterhånden et halvgammelt røvhul, der stadig forsøger at være "ung med de unge" - forstået på den måde, at jeg har en professionel relation/distance til børn og unge med alverdens udfordringer. Børn og unge der ofte vælger at bedøve sig ud af sine udfordringer.

Og hånden på hjertet - der er sgu ikke noget mere trist og sørgeligt end at se et menneske smadre sig selv med alverdens junk - specielt fordi det som hovedregel sker under intetsigende klichér ala: "jeg keder mig" og endnu værre: "mit liv, mine regler, mine konsekvenser".

Såfremt der her er talt om et 'hyggemisbrug' fra tid til anden - så fred være med det. og se gerne bort fra mit sure opstød. - jeg har fejlagtigt ikke læst alle indlæggene. Blev bare harm i min tarm et kort øjeblik.

God dag, venner :)

Svar med citat  
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Citat:

Nej den gør ikke. Der bliver ikke spurgt til dosen af aktivt stof, men om hvad selve tabletten vejer.

Edit, og endnu et nej, Motiron findes KUN i 10mg.
Stop med at svare på emner, hvis ikke du ved noget om det alligevel. :roll:

Svar med citat  
Junior medlem

Glimrende.
For fremtiden holder jeg mine besyv for mig selv.

Svar med citat  
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Glimrende.
For fremtiden holder jeg mine besyv for mig selv.

Så længe du kommer med usande eller irrelevante oplysninger, ville det da være en god idé at holde det for dig selv, ja.

Svar med citat  
Junior medlem

Klap lige hesten og læs hvad det egentligt er jeg skriver.
"..men kan vist fås i flere varianter"

Muligheden for at blive korrigeret i en venlig tone gik tydeligvis tabt i farten?

Svar med citat  
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Klap lige hesten og læs hvad det egentligt er jeg skriver.
"..men kan vist fås i flere varianter"

Muligheden for at blive korrigeret i en venlig tone gik tydeligvis tabt i farten?

Jeg læste det nu også første gang.

Citat:

Begge postulater er forkerte. Synes du selv at ordet "vist" kan retfærdiggøre din udmelding?
Hvad skal trådstarter bruge den information til?

Ud over smileyen med de rullende øjne, ser jeg intet negativt i mine svar, omend de er konkrete og kortfattet.

Svar med citat  
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

En 10mg motiron tablet vejer ~385-390mg

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Svar med citat  
Hej Alle
Her er lidt erfaring for en bruger som er dybt afhængig af ritilan,motiron og hvad det ellers bliver kaldt.

Lad mig understrege at jeg ikke har ADHD men min datter har det efter sin far så p.g.a en førtidspension som tog 3 år for at blive indstillet blev jeg af en psykiater overtalt til at prøve ADHD medecin da han sagde det også hjælper for min angst og socialfobi som var grunden til jeg var der. Og efter at have afprøvet det fortæller jeg ham at jeg sniffer det da jeg har det dårligt og siger at jeg tror at jeg nu også er afhængig af det oveni i de benzodiazipiner som
også startet med udskrivelse fra psykiatriske hospital.

Efter et stykke tid nægter han at udskrive noget som helst til mig da jeg sniffer det (så tak for at man er ærlig) og giver mig concerta på 36mg som man ikke kan sniffe. De er umulige at knuse, tro mig har prøvet alt.

Men er nu så afhængig at jeg ikke kan stige ud af sengen uden sniffer 2 baner men kan ikke forlade mit hjem da ritalinen øger min angst og min socialfobi er fuldstændig styrende i mit liv.
Min mor på snart 70 år er flyttet ind for at lufte min hund og vaske, gøre rent etc. for kan intet og magter intet.

Er aldrig blevet testet om jeg har ADHD eller udfyldt et spørgeskema for som jeg siger jeg har ikke ADHD så at en psykiater kan finde på at udskrive det til en som har været misbruger i 25 år er det samme som at uddele slik til børn.
Og når vi nu snakker børn har kommune lige lavet en anbringelse af min datter så hende mister jeg nu og det hele kan man takke kommunen for fordi de ikke lytter men nemere bare at skrive recepter for så tjener psykiaterne også lige de penge.

Til Alle unge og andre hold jer fra det lort, det er så afhængigheds skabende og når man så er nået derud hvor jeg er så er man nødt til at skaffe beroligende, sovepiller for at falde ned.
Det er mit liv efter brug af ritalin og min næse er så klisteret at jeg piller i den fra jeg vågner til jeg sover men kan ikke få lortet ud så er ved at blive sindsyg.

Det her er primært en advarsel til dem som ikke har ADHD men vil bruge det til en rus. Glem det og køb noget amfetamin el. coke hvis i har råd for ender i som mig så lover jeg at prisen er endnu højere end penge.

Og hvis der nogen der siger man ikke bliver afhængig når man sniffer det er uviden, I kan jo prøve at ringe til vagtlægen og sige Jeres læge har glemt at ringe det på apoteket og så får svaret. De udskriver ikke engang til min datter da de ikke må for lægemiddelstyrelsen da det er afhængighedsskabende. Hvor fanden har min psykiater taget sin uddannelse?
er
Det forværre dine angst, socialfobi og faktisk alle psykiske lidelser og derfor ligger jeg her i min seng hjælpeløs p.g.a en psykiater udskriver det for at tjene penge på receper.

Hvis nogen ikke har fattet budskabet så læs dette : vil du miste dit barn? vil du være bunden til din seng med angst og fobi? vil du ha et liv hvor stofferne styrer dig og ikke omvendt? Vil du have en næse som er ved at blive sniffet væk? Skal din gamle mor vær din hushjælp? hvis Ja så har du ikke fattet budskabet eller tror du kan styrer det, men du bliver klogere. Hvis nej, har jeg gjort mit for at du ikke ender som mig og får noget ud af livet.
Skulle have været rejst til Egypten på mandag men pga. angst og fobi kommer jeg ingen steder er det hvad ritalin er værd?
Og igen påpeger jeg at det er for dem som ikke lider af ADHD, da medicinen jo hjælper min datter så tag det kun hvis du er ramt af diagnosen eller bliver dit liv et helvede.

Håber at bare en vil tage det jeg skriver til sig, for så har jeg gjort hvad jeg kunne.
'Og alle spørgsmål om hvad der findes af ritalin etc:
10 mg varer 31/2 time
20 mg som er en depotkapsel som varer 7 timer ved at udløse 10 mg ved indtagning og de sidste 10mg efter 3 1/2 time og det er små kugler som også kan knuses og sniffes.
36 mg Concerta som varer 12 timer og kan ikke knuses og sniffes.
Alle ovenstående er ritalin men med forskellige virkningstid og måde og indeholder det stof der ligner amfetamin.

strattera derimod indeholder ikke stoffet metylphenidot (speed) og er ikke afhængighedsskabende så det skal jeg bare have istedet og ud af det her helvede.

Fra en erfaren misbruger

Svar med citat  
Hej Alle
Her er lidt erfaring for en bruger som er dybt afhængig af ritilan,motiron og hvad det ellers bliver kaldt.

Lad mig understrege at jeg ikke har ADHD men min datter har det efter sin far så p.g.a en førtidspension som tog 3 år for at blive indstillet blev jeg af en psykiater overtalt til at prøve ADHD medecin da han sagde det også hjælper for min angst og socialfobi som var grunden til jeg var der. Og efter at have afprøvet det fortæller jeg ham at jeg sniffer det da jeg har det dårligt og siger at jeg tror at jeg nu også er afhængig af det oveni i de benzodiazipiner som
også startet med udskrivelse fra psykiatriske hospital.

Efter et stykke tid nægter han at udskrive noget som helst til mig da jeg sniffer det (så tak for at man er ærlig) og giver mig concerta på 36mg som man ikke kan sniffe. De er umulige at knuse, tro mig har prøvet alt.

Men er nu så afhængig at jeg ikke kan stige ud af sengen uden sniffer 2 baner men kan ikke forlade mit hjem da ritalinen øger min angst og min socialfobi er fuldstændig styrende i mit liv.
Min mor på snart 70 år er flyttet ind for at lufte min hund og vaske, gøre rent etc. for kan intet og magter intet.

Er aldrig blevet testet om jeg har ADHD eller udfyldt et spørgeskema for som jeg siger jeg har ikke ADHD så at en psykiater kan finde på at udskrive det til en som har været misbruger i 25 år er det samme som at uddele slik til børn.
Og når vi nu snakker børn har kommune lige lavet en anbringelse af min datter så hende mister jeg nu og det hele kan man takke kommunen for fordi de ikke lytter men nemere bare at skrive recepter for så tjener psykiaterne også lige de penge.

Til Alle unge og andre hold jer fra det lort, det er så afhængigheds skabende og når man så er nået derud hvor jeg er så er man nødt til at skaffe beroligende, sovepiller for at falde ned.
Det er mit liv efter brug af ritalin og min næse er så klisteret at jeg piller i den fra jeg vågner til jeg sover men kan ikke få lortet ud så er ved at blive sindsyg.

Det her er primært en advarsel til dem som ikke har ADHD men vil bruge det til en rus. Glem det og køb noget amfetamin el. coke hvis i har råd for ender i som mig så lover jeg at prisen er endnu højere end penge.

Og hvis der nogen der siger man ikke bliver afhængig når man sniffer det er uviden, I kan jo prøve at ringe til vagtlægen og sige Jeres læge har glemt at ringe det på apoteket og så får svaret. De udskriver ikke engang til min datter da de ikke må for lægemiddelstyrelsen da det er afhængighedsskabende. Hvor fanden har min psykiater taget sin uddannelse?
er
Det forværre dine angst, socialfobi og faktisk alle psykiske lidelser og derfor ligger jeg her i min seng hjælpeløs p.g.a en psykiater udskriver det for at tjene penge på receper.

Hvis nogen ikke har fattet budskabet så læs dette : vil du miste dit barn? vil du være bunden til din seng med angst og fobi? vil du ha et liv hvor stofferne styrer dig og ikke omvendt? Vil du have en næse som er ved at blive sniffet væk? Skal din gamle mor vær din hushjælp? hvis Ja så har du ikke fattet budskabet eller tror du kan styrer det, men du bliver klogere. Hvis nej, har jeg gjort mit for at du ikke ender som mig og får noget ud af livet.
Skulle have været rejst til Egypten på mandag men pga. angst og fobi kommer jeg ingen steder er det hvad ritalin er værd?
Og igen påpeger jeg at det er for dem som ikke lider af ADHD, da medicinen jo hjælper min datter så tag det kun hvis du er ramt af diagnosen eller bliver dit liv et helvede.

Håber at bare en vil tage det jeg skriver til sig, for så har jeg gjort hvad jeg kunne.
'Og alle spørgsmål om hvad der findes af ritalin etc:
10 mg varer 31/2 time
20 mg som er en depotkapsel som varer 7 timer ved at udløse 10 mg ved indtagning og de sidste 10mg efter 3 1/2 time og det er små kugler som også kan knuses og sniffes.
36 mg Concerta som varer 12 timer og kan ikke knuses og sniffes.
Alle ovenstående er ritalin men med forskellige virkningstid og måde og indeholder det stof der ligner amfetamin.

strattera derimod indeholder ikke stoffet metylphenidot (speed) og er ikke afhængighedsskabende så det skal jeg bare have istedet og ud af det her helvede.

Fra en erfaren misbruger

Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]