Okay for det første: lad være at ryge hash. det kan være meget farligt, og i værste fald udløse psykoser. i hash er der 400 skadelige kemikalier, og i alkohol kun ét, nemlig ethanol. det giftige stof "THC" oplagres i hjernevævet, og forsvinder først efter ca. 1-2 måneder.
for det andet: hash er pisse hamrende ulovligt, og dumt at gøre.
You kidding me?
OP: vi (min vennegruppe) har selvfølgelig også oplevet, at det med grineflip forsvinder lidt. Men jeg synes det er meget psykologisk måske endda placebo-agtigt, om man flækker eller ej. Jeg er begyndt at kunne få folk til at grine sådan lidt, hvis jeg bare selv gakker ud og agerer åndssvagt. Altså. Det lidt ligesom det der med at miste magien med MDMA; det tror jeg ikke på, hvis man bare har de rette indstillinger (eller måske helt kan gemme dem væk?).
Det er også nemt at komme til at sumpe hårdt, hvis man lige suger et par joints, så derfor gælder det, for mit vedkommende, om selv at bidrage til stemningen..
Pauser kan også godt hjælpe på at få det igen, men det hele handler om stemningen. Sidder du med 3-4 andre, hvor det kun er én du er på bølgelængde med (I har begge sådan små-grinern på), så kan man nemt blive manet ned i den der sumpetilstand, fremfor hvis det er med 4 andre som er helt friske på at smoke. Eventuelt ryge med andre end dem du er vant til, dét har jeg haft god succes med. så lol
tl;dr; det er hvad du gør det til. Og du kommer formentlig ikke i den der supergrinern stemning af at ryge, hvis du ikke i forvejen er lidt i den stemning. Det kan også være pisse fedt at lave ting, såsom dørfis, gemmeleg etc. It's all about being a child.