Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 05:58

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej alle psychedelia brugere.
Jeg står med nogle spørgsmål, som jeg godt kunne tænke mig at få besvaret. Tænker dette ville være det rette forum til at finde de svar jeg leder efter.

Jeg har sammen med et par venner røget i godt og vel halvanden år, og jeg husker stadig vores først hashtrip - alle var fuldstændig flad af grin over INGENTING. Det var så på det tidspunkt vi fik øjnene op for hash/skunk/pot og begyndte at røge mere og oftere. Nå, men mit spørgsmål lyder således: Mister man bare det der trip, hvor man griner ukontrolleret efter man har røget i en længere periode? Det er utrolig sjældent det hænder.

Udover det, så har jeg også et spørgsmål som nogle måske ville kategorisere som underligt, men jeg giver det et forsøg alligevel. Hvad skyldes det når det kun er mit ene øje der bliver rødt? :rocking: Udover at jeg selv kan se det i spejlet, så er har mine venner også lagt mærke til det. Det er desuden ikke et spørgsmål jeg hungrer efter, at finde svar på - tænke bare jeg ville nævne det nu hvor jeg er her :lol:

- Jeg takker på forhånd. :gud:

Medlem

Okay for det første: lad være at ryge hash. det kan være meget farligt, og i værste fald udløse psykoser. i hash er der 400 skadelige kemikalier, og i alkohol kun ét, nemlig ethanol. det giftige stof "THC" oplagres i hjernevævet, og forsvinder først efter ca. 1-2 måneder.

for det andet: hash er pisse hamrende ulovligt, og dumt at gøre.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hasselager
Okay for det første: lad være at ryge hash. det kan være meget farligt, og i værste fald udløse psykoser. i hash er der 400 skadelige kemikalier, og i alkohol kun ét, nemlig ethanol. det giftige stof "THC" oplagres i hjernevævet, og forsvinder først efter ca. 1-2 måneder.

wat?
du er da vist ikke den skarpeste ske i skuffen.

lige en tilføjelse:
skriv gerne kilder hvis du har beviser for det du skriver. jeg hader når folk som ingenting ved, tror de ved alting

Senest rettet af justchill 17 feb 2012 18:20, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem

Jeg oprettede ikke denne tråd, for at du skulle belære mig hvad der er godt for min krop, og hvad der ikke er. Jeg kom her for, at få svar på overstående spørgsmål.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Det med manglende grineflip, kan måske forklares ved at i nu kender rusen og wow-effekten er forsvundet - det er i øvrigt helt normalt og nok noget de fleste rygere kan nikke genkendende til...

Mht dit øje, så har du sikkert flere og kraftigere blodårer i det ene øje - disse udvides under rusen og blir synlige...

Junior medlem

Det med manglende grineflip, kan måske forklares ved at i nu kender rusen og wow-effekten er forsvundet - det er i øvrigt helt normalt og nok noget de fleste rygere kan nikke genkendende til...

Mht dit øje, så har du sikkert flere og kraftigere blodårer i det ene øje - disse udvides under rusen og blir synlige...

Svar som disse var præcis det jeg ledte efter, tusind tak!
Forresten, er der så noget man kan gøre for at få de manglende grineflip tilbage?
Vi har prøvet at ryge ekstra i weekender, but without luck - det ender bare med at vi hænger og til sidst falder i søvn.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Forresten, er der så noget man kan gøre for at få de manglende grineflip tilbage?
Vi har prøvet at ryge ekstra i weekender, but without luck - det ender bare med at vi hænger og til sidst falder i søvn.

jeg plejer at holde pauser når rusen ikke er så spænende mere. prøv dig frem, tror det er individuelt hvad der hjælper.
hvis det er din omgangskreds som er stenede typer ville jeg nok bede dem om at lette røven og ud på eventyr, det plejer at gøre et trip mere livligt

Junior medlem

jeg plejer at holde pauser når rusen ikke er så spænende mere. prøv dig frem, tror det er individuelt hvad der hjælper.
hvis det er din omgangskreds som er stenede typer ville jeg nok bede dem om at lette røven og ud på eventyr, det plejer at gøre et trip mere livligt

Vi har faktisk ikke været så meget på eventyr, da det har været hunde koldt! Men mon ikke vi begynder bevæge os lidt rundt udenfor, og så kommer det sjove sikkert automatisk :-)

Jeg siger mange tusind tak for de informative svar!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

You kidding me?

OP: vi (min vennegruppe) har selvfølgelig også oplevet, at det med grineflip forsvinder lidt. Men jeg synes det er meget psykologisk måske endda placebo-agtigt, om man flækker eller ej. Jeg er begyndt at kunne få folk til at grine sådan lidt, hvis jeg bare selv gakker ud og agerer åndssvagt. Altså. Det lidt ligesom det der med at miste magien med MDMA; det tror jeg ikke på, hvis man bare har de rette indstillinger (eller måske helt kan gemme dem væk?).
Det er også nemt at komme til at sumpe hårdt, hvis man lige suger et par joints, så derfor gælder det, for mit vedkommende, om selv at bidrage til stemningen..

Pauser kan også godt hjælpe på at få det igen, men det hele handler om stemningen. Sidder du med 3-4 andre, hvor det kun er én du er på bølgelængde med (I har begge sådan små-grinern på), så kan man nemt blive manet ned i den der sumpetilstand, fremfor hvis det er med 4 andre som er helt friske på at smoke. Eventuelt ryge med andre end dem du er vant til, dét har jeg haft god succes med. så lol

tl;dr; det er hvad du gør det til. Og du kommer formentlig ikke i den der supergrinern stemning af at ryge, hvis du ikke i forvejen er lidt i den stemning. Det kan også være pisse fedt at lave ting, såsom dørfis, gemmeleg etc. It's all about being a child.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Medlem

"Okay for det første: lad være at ryge hash. det kan være meget farligt, og i værste fald udløse psykoser. i hash er der 400 skadelige kemikalier, og i alkohol kun ét, nemlig ethanol. det giftige stof "THC" oplagres i hjernevævet, og forsvinder først efter ca. 1-2 måneder.

for det andet: hash er pisse hamrende ulovligt, og dumt at gøre."

Haha, standard idiotisk mundiare. :lol:

Siden dette er et hr forum, så skal man ikke fylde andres hoveder med sådan noget bavl, kom i stedet med noget brugbar og sand information :peace:

Moderator
Brugeravatar

Tror thegame's udfald kommer af justchill's svar til hans champion tråd i off topic, det er i hvert fald meget samme ordlyd:
Okay for det første: lad være at plugge svampe. det kan være meget farligt, og i værste fald udløse psykoser. i champignoner er der 400 skadelige kemikalier, og i alkohol kun ét, nemlig ethanol. det giftige stof "I.D JOT" oplagres i hjernevævet, og forsvinder først efter ca. 1-2 måneder.

for det andet: svamp er pisse hamrende ulovligt, og dumt at gøre.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Den opmærksomme læser vil bemærke at justchill's indlæg er skrevet 15 minutter /efter/ thegame's.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Medlem

Jamen så beklager jeg meget :)

Havde ikke regnet med at det var ironisk :peace:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

mit indlæg var ironisk, Thegames indlæg var langt fra ironisk.... ironi er fandme spild af tid når folk ikke forstår det :(
og heller ikke nogen der fattede det giftige stof "I.D JOT"...

Medlem

"Okay for det første: lad være at plugge svampe. det kan være meget farligt, og i værste fald udløse psykoser. i champignoner er der 400 skadelige kemikalier, og i alkohol kun ét, nemlig ethanol. det giftige stof "I.D JOT" oplagres i hjernevævet, og forsvinder først efter ca. 1-2 måneder.

for det andet: svamp er pisse hamrende ulovligt, og dumt at gøre."

Aha men da jeg ikke har læst den anden tråd var det jo lidt svært at vide :|.

Anyway god weekend :peace:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven
Ha I.D JOT haha stoffet IDIOT haha :D

Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk

Junior medlem

Geografisk sted: Odense
Har i prøvet at se noget stand up ? Det er ret sjovt ;)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
For mig forstærker en cannabis rus egentlig bare den tilstand man er i.

Er jeg i sumpe humør før jeg ryger en pind med en mate, ja så sumper vi endnu mere. Er man mere i "snakkehumør" og lige skal køre igennem sidste weekends bytur hvor der skete en række grinern ting, ja så kommer grineflippene.

Imo betyder stemning en masse. Hjemme hos en mate måtte vi kun ryge i et meget godt oplyst hvidt badeværelse hvor der ikke var anden at lave end at snakke og ligge i spa, hold kæft vi var flade af grin i et stykke tid pga. en tabte sin øl i badekarret han lå i.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.

nikker genkendede(staves?..jeg er skæv lige nu.Butthash)

edit; har lige læst tråden.. fuck det så grineren det her haha..

mit indlæg var ironisk, Thegames indlæg var langt fra ironisk.... ironi er fandme spild af tid når folk ikke forstår det :(
og heller ikke nogen der fattede det giftige stof "I.D JOT"...

Jeg så den godt!..

edit2:
Den her tråd.. giver grineren på :peace:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

har ikke læst de andre indlæg, så det jeg skriver er muligvis blevet nævnt.
Men pause fra hash gør at grineren kommer igen.
Synes det er svært at gengive de første gange man røg, fordi det var så nyt og fremmed, og der var så meget at udforske.
Efter jeg havde røget hver dag i et år, holdt jeg 3 ugers pause, og da jeg røg den første joint var jeg fuldstændig flad af grin, kunne slet ikke stoppe, samt mængden af hash jeg skulle indtage var noget nær 0.1 g semi røg.
En ting jeg også synes spiller stor rolle er om man ryger den samme type hash hver gang eller varierer det.
Jeg kan huske en uge, hvor jeg røg det samme hash i store mængder hver dag, og til sidst kunne jeg bare ikke blive skæv på det, men da jeg så fik fat i noget andet hash, var alt som før. <- men lad være med at ryge hver dag, det ødelægger dit liv

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]