Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 00:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej

Jeg er ny bruger på sitet, og dette er mit første indlæg. Jeg er nogenlunde bekendt med sitet, da jeg igennem de seneste par år har besøgt det i ny og næ.

Jeg har, som beskrevet i retningslinjerne, forsøgt at søge på den problemstilling jeg vil fremlægge, men har ikke kunnet finde noget tilsvarende. Hvis det alligevel skulle vise sig, at der er en tråd vedrørende dette emne, beklager jeg.

Først og fremmest vil jeg lige fortælle lidt om mig selv. Jeg er 24 år og har gennem flere år røget hash/Skunk. Til at starte med var det omkring 2-3 gange om ugen, men i de seneste par år har jeg fået et mere sundt forhold til det, således at jeg nøjes med at anvende det i gennemsnit 1-2 gange hver 14. dag. Jeg har aldrig prøvet andre stoffer, udover de milde af slagsen: Nikotion, koffein etc.

Mit problem er at jeg til tider oplever at hashrusen giver mig paranoia, som udmønter sig i at jeg bliver meget opmærksom på min krops signaler. Flere gange resulterer det i at jeg er blevet distræt (hvis jeg har været sammen med venner), og er blevet meget nervøs for eget helbred. De der har prøvet dette, ved at det kan være meget ubehageligt. Da jeg er rutineret bruger af hash, ved jeg at man skal tage sine forholdsregler (set og setting), men selvom man gør sit bedste er det ikke 100% garanti for at man ikke får nogle negative oplevelser under rusen.

Gennem mine års erfaring med hash, har jeg dog også anvendt det i kombination med alkohol. Og jeg ved at det kan give en særdeles behagelig effekt, med de rette doseringer. Og netop i kombinationen med hash og alkohol, har jeg aldrig oplevet den samme "uro" og "paranoia" i hverken krop eller sind.

Mine spørgsmål er derfor:

- Har i samme oplevelser med hash + alkohol ? (ingen paranoia + uro), og er der andre måder hvorpå man næsten 100% kan undgå at opleve uro og paranoia ( altså andre måder end at mixe alkohol og en fed, da det ikke altid er hensigtsmæssigt. Og her tænker jeg en joint + ??)

- Er der andre "milde" stoffer, som kan give mig den ønskede effekt (Den positive effekt af hash), uden at have grove tømmermænd? (depressiv, kvalme etc.)

Tak for hjælpen

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
Phenibut slukker for angst og paranoia ved samtidig indtagelse af cannabis for mit vedkommende. Desuden modvirker phenibut ofte cannabis 'fordummende' effekt, dvs. jeg føler mig mentalt skarpere med denne kombo end cannabis alene.

Jeg har endnu ikke ved ansvarlig brug oplevet nogen form for crash, depression eller rebound angst i forbindelse med brugen af phenibut.
Min definition af ansvarlig brug med phenibut; højst 1 gang om ugen, hold dosen under 2g! Bivirkningerne ved phenibut er få, har før oplevet træthed, forringet koordinationsevne (lidt større tendens til at gå ind i ting) Men alle de gavnlige effekter overgår disse by far!

Baldrian og kamillete i betydeligt større doser end normalen kan desuden bevirke en større ro i sindet i kombination med cannabis.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg er hundrede procent enig i at hash+alkohol fjerne paranoiaen. Jeg tror det har noget at gøre med at man bliver lidt dum af at drikke og det slukker på en måde for ens tanker. Det er som om det skruer en del ned for de psykedeliske effekter fra hashen, så man kun kan mærke det kropslige. Hvis du vil undgå paranoia ved hash rygning vil mit bedste bud simpelthen være at skrue lidt ned for dosen. Set og setting er selvfølgeligt vigtigt, men hvis du har styr på dette er der ikke så meget andet man kan gøre for at forhindre det, medmindre du vil blande noget et andet stof ind i det. Paranoia er en biologisk virkning af hashen, man må bare tage det med i oplevelsen :)

Medlem

søg under: Kodeinekstraktion af Kodimagnyler... Kodein er en svag opioid, og fjerner altid paranoiaen og angsten, som jeg selv døjer med, når jeg ryger hash. En dosis på omkring 150-250 mg kodein giver altid denne virkning... Gør desuden hashrusen meget mere euforisk, og spændende.. vil klart anbefale denne metode.. Det er billigt, og har heller ikke alkoholens skadelig virking...

Junior medlem

Tak for de yderst brugbare svar!

Med hensyn til Phenibut: Er det et lovligt produkt i Danmark? Og er der nogle særlige ting jeg skal være opmærksom på før jeg indtager Phenibut (dosering, virkning, bivirkning?) Tænker at jeg burde prøve stoffet først uden samtidig indtagelse af hash. Hvad anvendes Phenibut til normalt ?!

Med hensyn til Kodein: har læst lidt om ekstrakt af kodein, og det virker overskueligt. Til gengæld virker det også som om at der er en vis/svag tendens til afhængighed? Er der i øvrigt nogle farer forbundet med kodein i kombination med hash/skunk?

Medlem

Tak for de yderst brugbare svar!

Med hensyn til Kodein: har læst lidt om ekstrakt af kodein, og det virker overskueligt. Til gengæld virker det også som om at der er en vis/svag tendens til afhængighed? Er der i øvrigt nogle farer forbundet med kodein i kombination med hash/skunk?

1: Ja der er en svag risiko for at udvikle både psykisk og fysisk afhængighed, da det er en opiat.

2: Nej de påvirker ikke hinanden på samme måde som alkohol/hash, hvor man godt kan få det dårligt hvis man har fået for meget alkohol f.eks, og man så bagefter ryger.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
Jeg er ikke helt bekendt med loven omkring phenibut. Jeg har dog bestilt det til danmark et utal af gange uden problemer.
Der er få bivirkninger; træthed, svimmelhed, forringet motorik er hvad jeg selv har bemærket.

Phenibut er et nootropic med muskelafslappende og angst/stress-dæmpende egenskaber. Russerne udviklede dette stof til deres astronauter. (:

Regelmæssig brug gør du hurtigt opbygger tolerance og ved evt. stop efter f.eks en uges brug kan der opstå milde abstinenser, så brug det højst 1-2 gange om ugen med et par dages pause imellem og mærk på dig selv hvordan du har det dagen efter.

1-1,5g plejer at være nok til de fleste.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Jeg er hundrede procent enig i at hash+alkohol fjerne paranoiaen.

Jeg er hundrede procent uenig i den iagtagelse. De få gange jeg har fået paranoia af at ryge hash, har jeg været fuld.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

stop med at ryge- så går det væk

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Jeg er hundrede procent enig i at hash+alkohol fjerne paranoiaen.

Jeg er hundrede procent uenig i den iagtagelse. De få gange jeg har fået paranoia af at ryge hash, har jeg været fuld.

Citat:
Gennem mine års erfaring med hash, har jeg dog også anvendt det i kombination med alkohol. Og jeg ved at det kan give en særdeles behagelig effekt, med de rette doseringer.

tror ikke der bliver snakket om at være fuld, men bare lettere påvirket

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]