Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 19:46

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: The Grow 12
Junior medlem

Hej Folkens!

Jeg er ny her på forummet, og glæder mig til at lære jer at kende :D

Lidt om mig : :moved:

Jeg har dyrket Cannabis til eget forbrug siden 2010, jeg har haft 3 grows der ikke gik særlig godt og er nu igang med mit nummer 4, der forhåbentlig vil give lidt bedre/mere afkast end de forrige.
Jeg har været daglig bruger af DCF siden 2010 (Senior medlem), desværre har administratoren (Thomas) fået et ille befindende der har skabt stor kaos på hele forummet de sidste par uger. Jeg har henvendt mig til ham angående hans opførsel, som førte til 2 Bans, med begrundelse "Hold en pause" og uden noget svar på de 2 mails jeg sendte til ham. Da jeg følte at mit arbejde og de informationer jeg har opsamlet derinde var i konstant fare, ville jeg ikke satse at opdatere mine post længere. I stedet har jeg valgt at gå videre på Psychedelia, og håber jeg kan blive til jeg kradser af eller finder andre underholdene veje end cannabis dyrkning.

Lidt om mit setup :

250w HPS/MH.
100x50x160 Gro Telt.
Ø80 Ventilator.
Animix Gødning med micro til Vegge.
Bloom Gødning til blomst.
2.5L Potter.
8L Potter.

AVG: 25 Grader.
AVG: 30% Luftfugtighed.

Jeg har PT Autoblomstrene:

3x Blustreak x Onyx. 1 HUN 1 HAN 1 Ukendt.
3x Blustreak. 3 Ukendte.
3x Bubbelicious x Onyx. 2 HAN 1 Ukendt.

Hannerne skal ud, men PT står de i vegge rum sammen med de ny plantede. (Så har man lidt grønt at kigge på :life: )

Billede
Teltet
Billede
BS x ONY (HUN) T.V. 2x BS T.H.
Billede
2x Bubb x Ony (HAN) T.V. BS x Ony (HAN) Top. 1x BS x Ony 1x Bubb x Ony T.H

Jeg har hjulpet mange inde på DCF og det vil jeg selvfølgelig blive ved med her på Psychedelia, håber på en varm velkomst, gode tips og tricks og ikke mindts gode updates af alle jeres SK(GR)ØNNE Planter!

Peace out! :joint:

John Lennon said : "Love is all you need", well, i love WEED and WEED loves me!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hasselager
fedt man, spa! velkommen til psychedelia ;)
ja det er lidt noget møg med Thomas han virker ellers så sympatisk de gange jeg har haft kontakt med ham.
har ikke lige noget at tilføje omkring dine planter men det kommer nok længere henne i dit grow.
du har vel ikke tænkt dig at smide hannerne ud har du? jeg vil da gerne overtage et par boller fra den så jeg har lidt at vælge imellem når der skal bestøves til sommer (:

Mvh Justchill

Moderator
Brugeravatar

Velkommen til Highnes!
Hvis du vil beholde hannerne så hold øje med dem, og klem hanblomsterne af mellem to negle, når de optræder, ellers kan der indenfor en dag/nats tid åbnes for pollensækkene og sprede pollen nok til at bestøve alle pistiller på hunnerne. Jeg vil nok smide dem ud, hvis jeg var dig, medmindre du vil lave frø. Det er imo. ikke besværet værd at beholde dem for the looks. Du kan evt. starte nogle flere frø op så du udfylder grundarealet, nu de andre alligevel ikke er længere fremme. Hvilket lysinterval bruger du? 18/6 til 20/4 er at foretrække, for mest udbytte, imo. er 24/0 ikke det ekstra lys værd, i forhold til hvad man får ud af det, og så har jeg en halv-doxa forestilling om at planter har godt af noget mørke, til at koncentrere sig om at få brugt energireserverne.
Held og lykke med det 4. grow, og sig endelig til hvis du støder problemmer, så skal der nok være mindst en af os herinde der kan være behjælpelig.

@Justchill
Der må ikke deles pollen eller andet cannabis materiale herinde, det er både imod forummets regler og i øvrigt også dansk lovgivning (med undtagelse af frø og hampefibre, for sidstnævnte).

Junior medlem

Mini Update

3x Blustreak x Onyx. 1 HUN 1 Ukendt.
3x Blustreak. 1 HUN 1 Ukendte.
3x Bubbelicious x Onyx. 1 HAN 1 Ukendt.

Jeg har Kasseret 3 hanner, en af hver.
3 af sat i potter hvoraf den ene er kommet frem i lyset.
Den ene (meget sølle) BS har vist sig at være en hun.

Jeg forsøger mig med lidt forskellige jordblandinger, til dem der har spottet det.

Som svar på indlæg - Jeg har valgt at gemme en Bubbelicious x Onyx Han, for pollen.

BisMann - Jeg køre 18/6 (Passer bedst med min søvn, ændrer det når temperaturen lader mig flytte growet op på loftet igen.)

Det skal lige understreges at hannerne ikke står sammen med hunnerne, da jeg ikke ønske bestøvning.

Justchill - Kontakt mig på email drjonesfrost@hotmail.com. (evt. byttehandel - Seeds)

Billeder -

Billede
BS x ONY (HUN) T.V. BS (HUN) T.H.

Billede
Closeup af BS x ONY

Billede
1x Bubb x Ony (HAN) 1x BS T.V. 1x Bubb x Ony (NED) 1x BS x ONY (OP) T.H.

Billede
Blomster Bubb x Ony.

Billede
Closeup indsamling af pollen.

Billede
Nyankommet BS x ONY.

Peace Out! :joint:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hasselager
email er sendt ;)

Junior medlem

Update

3x Blustreak x Onyx. 1 HUN 1 Ukendt.
3x Blustreak. 1 HUN 1 Ukendte.
3x Bubbelicious x Onyx. 1 HAN 1 Ukendt.

Har smidt den lille ny i teltet.
De to andre har lige og lige stukket snuden op over jorden, det har taget dem lige omkring 10 dage, at komme op af jorden, hvilket jeg mener er højst usædvanligt.

Hvis nogen sidder med en god forklaring er jeg meget intrasseret.

Lidt info om de 2.

Nummer 1's Medium er ren så, prikle muld.
Nummer 2's Medium er 40% Jord 60% Leca (4-10mm).
De bliver begge vandet en 1/4 l vand hver tredje dag (eller når potten er let)
De står under 4 x 36w (6400k).
25 Grader
30% Luftfugtighed.

Justchill -

Det er en Bubbulicious x Onyx, Hurtig god strain, er utrolig nem at have med at gøre, og så er den super lækker at se på :-D
http://cannaseeds.dk/butik/product_info ... ucts_id/97.

--------------------------------------

Billeder.

Billede
BS x ONY T.V. BS (OP) BS x ONY (NED)T.H.

Billede
Closeup af BS x ONY

Billede
Closeup af BS

Billede
Blomster Bubb x Ony.

Billede
Den lille ny BS x ONY (kunne ikke lade vær, den ser såå sød og nuttet ud :lol: ..)

Peace Out! :joint:

Junior medlem

Hej folkens!

Skal snart have rykket mit grow op på loftet, da temperaturen igen tillader det :)

Mit spørgsmål er :

Er det for tidligt? her i morges målte det 6 grader deroppe, det er et ikke isoleret loft. (der er mere eller mindre samme temp som udenfor. dog vil min HPS nok give en 5-7 grader ekstra)

De står PT i 25 graders varme, dag/nat, kan de få så stort et kuldechok at de går til ved det?

Og i sammenhæng med dette - PT tænder mit lys klokken 04:00 og slukker klokken 22:00 om aftenen, kan jeg ændre det til f.eks. At det tænder klokken 18:00 og slukker klokken 12:00 , uden at have de store konsekvenser?

Hvis i mener det godt kan lade sig gøre, hvornår ville i mene det så er bedst at gøre det?

:joint:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]