Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 12:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej alle

Jeg er ny her på forummet, så vær ikke hård mod mig hvis spørgsmålet lyder dumt eller der har været lignende. Jeg har prøvet at lede først. Jeg håber selvfølgelig heller ikke på nogle negative kommentarer baseret på min alder eller andet!
Tak på forhånd.

Jeg har fået overtalt min mor til at få nogle planter inde på mit værelse, (hash/skunk) til pynt. Hun er hoppet med på vognen da hun tror at jeg gør det for at det pynter osv..

Jeg leder derfor efter nogle planter/frø der overholder nogle rimelig strenge krav jeg selv sætter.

1. De skal ikke være for dyre. Højest 500kr for en "omgang frø".
2. De skal kunne klare sig indendørs på mit værelse i et vindue. Også i vintermånederne og uden hjælp af andet kunstigt lys.
3. Det skal være sådan at jeg kan høste måske 30-50% af planten, eller delvist høste den - sådan at den ikke ser høstet ud. Somsagt, det skal ikke se ud som om jeg tager noget fra den da min mor tror at den blot er til pynt.
Jeg kunne evt snyde hende til at tro at de skal tyndes lidt ud en gang imellem ;-) ?
4. De skal helst kunne købes i Bongland da det ligger meget lokalt.

Ud over det, vil jeg gerne vide hvordan jeg bærer mig an med at høste det og hvordan jeg bearbejder det til hash, skunk eller pot og hvad jeg skal bruge for at lave det. Om jeg har brug for nogle specielle værktøjer, noget gødning eller andet.
Jeg har altid bare købt det færdiglavet, aldrig høstet selv - så selve produktionen og høsten i sig selv er ikke noget jeg har sat mig synderligt meget ind i.

Jeg takker på forhånd og håber på gode og fornuftige svar. :-)
mange tak

Senest rettet af Chocoholic 29 jan 2012 23:08, rettet i alt 2 gange.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
1. Prøv nogle indendørs sorter. Northen Lights og Skunk #1 skulle være nogenlunde nemme og gode. Men for mig at se er de fleste sorter rimelig nemme at få noget ud af. Det er mere når man begynder at nørde at sorten gør den store forskel. Du skal læse op på forskellen mellem indica og sativa og vælg så sort derudfra. Hvis du skal lave vindue grow tror jeg dog du skal tage en autoblomstrene. Er dit vindue forresten sydvendt?
2. Du får ikke nogen sort der kan gro i vintermånederne uden uægte lys.
3. Du har ikke meget respekt for din mor. Hvis du dyrker hamp på hendes matrikel, så gør det under hendes vilkår.
4. Fjern dit forhandler link. Vi vil ikke hjælpe dig med anskaffelse af stoffer. Det er en skadesreducerende side det her.

Junior medlem

Hej Joseph tak for dit svar.

1. Jeg vil læse op om forskellene. Mit vindue vender ikke sydvest.
2. Okay, kan du anbefale et lys der kan få ca 5 planter til at klare sig?
3. Som førnævnt så var jeg helst foruden disse svar. Jeg kunne også have formuleret hele mit indlæg med andre ord men jeg håbede på at folk respekterede mit spørgsmål og gav mig et reelt svar istedetfor détte. Jeg er over 18 og har min egen "lejlighed" i samkobling af huset, det skal dog helst ikke se ud som om at der er høstet meget af det.
4. Okay. Jeg gav bare linket så folk kunne se udvalget af forskellige frø de førte på siden, sådan folk kunne udelukke forslag de måske havde til sorter hvis nu de ikke blev solgt på siden dér.

Du må meget gerne også svare mig på det nederste af mit indlæg, altså selve fremgangen og om jeg mangler nogle ting for at starte produktionen (herunder også kunst-lys m.fl)

Dedikeret medlem

Nu ved jeg ikke hvilken slags kvarter du bor i, men hamp planter, kunstlys og en vindueskarm er umiddelbart pænt tydeligt for omgivelserne. Det er jo som at sige "Hey, se hvad jeg har stående".

Mht dine spørgsmål -> www.google.com "how to grow weed" - eller 100 andre formuleringer af samme spørgsmål. Det er nok den plante der er mest almen tilgængelig viden om at dyrke..

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
http://dcfonline.dk/cf/
Læs den her først, ihvertfald. Det meste om dyrkning står flot beskrevet deri.

Junior medlem

Tak for svarene begge. Randomname, jeg har dem stående i vinduet ud til et fabrikskvarter med fabrik lige op af vinduet stortset. Ingen problem dér.

Så som jeg har forstået det skal jeg for at gro 3 succesfulde planter gøre følgende:

Så 6 planter i hver deres bakke og give dem 18 timers lys med en 400W sparepære dagligt.

håbe på at 3 af dem bliver female

Gro videre på de hun-køns planter jeg nu får

beskære topskudene så den bliver ved med at vokse

Når den blomstrer tager jeg skudene og blomsterne, etc. og tørrer indtil det er knastørt og så er det klart? Jeg tænker på frø af typen Skunk # 1 fra SensiSeed.

Er det nogenlunde en korrekt fremgang eller griber jeg det fuldstændig forkert an?

Mvh

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Jo, den fremgangsmåde skulle nok virke. Hvis du vil gøre det rigtig let for dig selv, køber du nogle feminized autoblomstrende frø. De bliver allesammen hunner og går i blomst af sig selv. Det er den nemmeste måde at dyrke på for begyndere og du vil lære rigtig meget du kan tage med dig.

Iøvrigt er 400 watt ret meget til en lille grow-op med 3 planter. Læs nogle af grow-logsne herinde. De indeholder rigtig meget nyttig information og besvarer mange af de spørgsmål du selv kommer til at spørge.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Medlem
Brugeravatar

sørg for at vende planten rundt så den får sol-lys på alle sider

Medlem
Brugeravatar

Den der 400W sparepære du har brugt - hvad er det for en? jeg har nemlig kigget lidt rundt men har svært ved at finde en der har det rigtige spektrum og sådan... :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]