Frøene i sig selv er nogenlunde hårde, men ikke så hårde at de slipper ud af fingrene når man prøver at tage skallen af dem med en kniv. Du skal skrælle dem nok til at de er "gullige" i det, altså tage det yderste skal af. Det gør dem lettere at tygge, og har hørt at meget af kvalmen fra frøene sidder netop i skalden. Dog har jeg også læst, at det er A'et i LSA, der er grunden for opkast og dårlige fornemmelser i kroppen, så spørg mig ikke. Men at skrælle dem er et meget godt råd i hvert fald!

Hash var noget, jeg selv gjorde, da jeg prøvede det, men jeg tog en lille dose og jeg oplevede også et bad trip, kan man vel sige.
Da hash typisk kan associeres med ting som paranoia, så er det ikke et godt råd at begynde at ryge på et bad trip. Sæt i stedet noget stille og rart musik på, og prøv at lade en af dine venner snakke dig ned. Jeg begyndte selv at tænke på alt muligt, mine venner, min fremtid, min kæreste, osv., og det eneste jeg kom frem til var at alt er nytteløst og jeg føler ikke jeg får noget glæde ud af det. Jeg kan prøve at sammenligne det på denne her måde: Når man er bevidst om at man spiser (måske en scene du kan huske fra The Matrix), så føles det som om maden ikke smager af noget, og man ikke drager nogen nydelse ud fra at spise det; altså bevidstheden om tingen gør det nærmest umuligt at nyde det. Sådan havde jeg det med alle mine nydelser i livet, og det føltes virkelig fucking slemt at have alle de tanker oppe i hovedet, især når man ikke kan sove.
Jeg ringede til min ven, som har erfaring med sådan noget (selvom jeg var sammen med andre mennesker allerede), og han fik mig til at blive i et glad humør igen.
Desuden, så hash kan godt "sløre" det hele (bl.a. din hukommelse bagefter), så måske ville det være en god ide at lade være. På den anden side har jeg hørt, at det hjælper på kvalmen, men vil personligt selv fraråde hash din første gang. Jeg fortrød det i hvert fald.