Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 20:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det kan sagtens være en god ting, men som 15 årig er det muligvis ikke det mest optimale.

Det mest iøjnefaldende for mig i denne tråd er dog din attitude. Du har slet ikke respekt for stoffet, du vil bare have stoffer(svampe/LSA), overvejer det tydeligvis slet ikke. Det er helt den forkert indstilling at gå ind til det med, og jeg tror absolut ikke du er klar!

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
^this... Desuden er det spørgsmål om helt banale ting, som du burde vide hvis du havde læst ordentligt op på emnet først. Der er ingen der siger at unge mennesker er garanteret en psykose, det er noget du tolker ud af de svar vi giver dig. Det virker i øvrigt som om, at du bare skimmer de ting der bliver skrevet og forholder dig til de ting du lige synes er relevante. Det er folk herinde med erfaring der giver dig gode råd og du gør klogt i at reflektere dybt og længe over, hvorfor folk er så opsatte på at få dig til at vente, det er jo netop fordi vi ønsker dig den bedst mulige psykedeliske debut - ikke fordi vi vil holde den hellige gral tilbage for dig.

Medlem

Det er sgu da noget pis. Jeg har gjort mig mange overvejelser - jeg poster sgu da ikke alt hvad jeg tænker herinde. Jeg vil bare have noget svar på et par spørgsmål, jeg har selvfølgelig studeret stoffet nøje.
Det her er noget jeg har planlagt meget længe! Jeg forholder mig til alt i skriver, så undskyld hvis der er noget jeg har undladt at svare på. Hvilket "banale ting" er det jeg burde vide, siger du?

Medlem

Hvor hårde er HBWR egentlig? Ligesom mandler? (jeg tænker på konsistensen)

I tilfælde af at jeg får et "bad trip", er det så en god ide at ryge en pind, for ligesom at slappe af, eller vil det bare forværre situationen?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Frøene i sig selv er nogenlunde hårde, men ikke så hårde at de slipper ud af fingrene når man prøver at tage skallen af dem med en kniv. Du skal skrælle dem nok til at de er "gullige" i det, altså tage det yderste skal af. Det gør dem lettere at tygge, og har hørt at meget af kvalmen fra frøene sidder netop i skalden. Dog har jeg også læst, at det er A'et i LSA, der er grunden for opkast og dårlige fornemmelser i kroppen, så spørg mig ikke. Men at skrælle dem er et meget godt råd i hvert fald! :)

Hash var noget, jeg selv gjorde, da jeg prøvede det, men jeg tog en lille dose og jeg oplevede også et bad trip, kan man vel sige.
Da hash typisk kan associeres med ting som paranoia, så er det ikke et godt råd at begynde at ryge på et bad trip. Sæt i stedet noget stille og rart musik på, og prøv at lade en af dine venner snakke dig ned. Jeg begyndte selv at tænke på alt muligt, mine venner, min fremtid, min kæreste, osv., og det eneste jeg kom frem til var at alt er nytteløst og jeg føler ikke jeg får noget glæde ud af det. Jeg kan prøve at sammenligne det på denne her måde: Når man er bevidst om at man spiser (måske en scene du kan huske fra The Matrix), så føles det som om maden ikke smager af noget, og man ikke drager nogen nydelse ud fra at spise det; altså bevidstheden om tingen gør det nærmest umuligt at nyde det. Sådan havde jeg det med alle mine nydelser i livet, og det føltes virkelig fucking slemt at have alle de tanker oppe i hovedet, især når man ikke kan sove.
Jeg ringede til min ven, som har erfaring med sådan noget (selvom jeg var sammen med andre mennesker allerede), og han fik mig til at blive i et glad humør igen.

Desuden, så hash kan godt "sløre" det hele (bl.a. din hukommelse bagefter), så måske ville det være en god ide at lade være. På den anden side har jeg hørt, at det hjælper på kvalmen, men vil personligt selv fraråde hash din første gang. Jeg fortrød det i hvert fald.

Medlem

Okay tusind tak for svarene. Jeg har læst at skallen på frøene er dødelige, og at det er derfor man skal skære den af.
Så det er altså ret vigtigt!

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
arh, dødelig er den næppe, men den indeholder nogle gifstoffer som vil give en del ubehag.

Medlem
Brugeravatar

Narkotika:
Du skal slet ikke være bange for skallen. Den giver dig noget ubehag, som Lunokhod nævner, og det er det. Ingen er døde på disse frø. Det højeste der kan ske er mange muskelspændinger i kroppen, men det skal du ikke være bange for som sådan.

Bare husk der ikke er noget at være bange for udover hvad stoffet muligvis kan vise dig, men det har ikke så meget med stoffet at gøre, men din egen psykiske stabilitet. Og det skal du selv kunne bedømme.

Medlem

Okay tak for svarene endnu engang. Det med skallen betyder heller ikke så meget for mig, da jeg alligevel har tænkt mig at fjerne den! :D
I må hold jer munter, indtil jeg har fundet på noget nyt at spørge om! :peace:

Medlem

Og det har jeg så nu.
Jeg har tænkt mig at faste inden jeg spiser frøene, men når jeg så har spist dem - hvor lang tid skal jeg så vente før jeg må spise noget?

Medlem
Brugeravatar

Der må helst gerne gå en halv time til en time. 30-40 minutter burde være okay. :)

Medlem

Okay - tænkte nok det var noget i den dur....
Tak :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Indtil du er sikker på at kvalmen er til at have med at gøre, vil jeg foreslå dig at indtage noget der har nemt ved at komme op igen :)

Frugt, yoghurt, whatever... Klumper af brød er aldrig behagelig at kaste op(taler af bitter erfaring)

Medlem
Brugeravatar

Spis en lagkage med massere af flødeskum og bananstykker. :gud:

Medlem

Efter min erfaring er det sådan her: jo mere du spiser inden du indtager frøene, jo større volumen bræk kaster du op et par timer efter. Måske er du heldig, og du er en af dem der ikke kaster op af frøene. Det lader til at være en slags allergireaktion som kun nogen folk har; det er meget individuelt. Held og lykke med dit trip: hav noget at lave, evt en film at se, på come-uppet. Jeg bliver ret rastløs de første par timer. Et bad er himmelsk. Tju hej og godt nytår! :)

Medlem

God ideer! :)
Det med at spise noget der er let at brække op, havde jeg slet ikke tænkt på. Skal se om min mor gider laver lagkage! :D
Det med badet, tror jeg at jeg vil prøve. Du mener at man skal tage et bad på kom-op'et ikke?
Hu hej og vilde dyr - godt nytår :)

Medlem

Jeg kan altså ikke takke jer guttere, nok :gud:
Jeg ELSKER psychedelia (også hjemmesiden) xD

Senest rettet af Narkotika-manden 02 jan 2012 00:17, rettet i alt 3 gange.

Medlem

God ideer! :)
Det med at spise noget der er let at brække op, havde jeg slet ikke tænkt på. Skal se om min mor gider laver lagkage! :D
Det med badet, tror jeg at jeg vil prøve. Du mener at man skal tage et bad på kom-op'et ikke?
Hu hej og vilde dyr - godt nytår :)
Jeps, jeg mener et bad under comeuppet. På grund af vasokonstriktion kan dine ben føles stramme og kolde. Et varmt bad er virkelig himlen i den situation. Det med strammen i benene går for mig væk efter et par timer eller tre.

Medlem

Okay - så vil jeg da helt sikkert tage et bad! :-D
Og så vil jeg lige springe videre til næste spørgerunde:

-Er der ikke noget med at frøene mister meget af deres potens hvis de får for meget lys? Skal man ikke helst skrælle dem i mørke - eller...? Altså det er måske et dumt spørgsmål, men jeg tror bare at jeg har læst det et sted.

-Og hvordan er tidsfornemmelsen mens man tripper?
Jeg synes f.eks. at tiden går LANGSOOOOMT når man er skæv på cannabis...
:joint:

-Hvis nu jeg tripper udendørs om dagen, kan jeg så godt komme hjem og være "normal" 7-8 timer efter jeg har spist frøene - eller skal rusen "soves væk" (jeg mener "normal" i den forstand at jeg ikke vækker opsigt - ved godt det er forskelligt fra person til person, og selvfølgelig er man lidt "væk", men er det noget en natssøvn ville fjerne? Kunne i selv være "normale"? Der står på Erowid.com at man kan være baggskæv 6 timer efter at trippet er slut. DVS. at hvis man sover vil effekten gå helt væk, hvis altså man sover over 6 timer. Men hvad hvis man ikke sover????

Håber det giver mening, ellers så tag det lige med et gran salt. :peace:

Senest rettet af Narkotika-manden 02 jan 2012 00:53, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Regel nummer 1: Hvis du er bange for om du har tid nok, har du ikke tid nok. Vent hellere til en dag, hvor du ikke har nogen begrænsning overhovedet. Så har du heller ikke i baghovedet at 'jeg skal være normal kl. det-og-det'. Det kan godt være en stressfaktor.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]