Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 18:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 99 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
For at give en update på supercroppingen.

Så er nogle af bladene allerede vendt rundt, så de igen vender "rigtigt" for at modtage "solens stråler" :)

Der er ikke rigtigt noget at se, derudover.. der er kommet et lille knæk på stammen, men det jo lidt det der er planen, og det ser ud til at der stadig strømmer næring igennem stammen, såh.. Lige umiddelbart kan jeg ikke se at den sku have taget skade af det..

Men det er nok stadig lidt for tidligt at snakke om, om det har positiv eller negativ effekt..

Kan dog sige at jeg føler mig nogenlunde fortrøstningsfuld, og uanset om det blir det ene eller det andet resultat, så vægter jeg nok selve erfaringen som værende langt federe på længere sigt, end om jeg får 1 - 2 gram mere ud af planten lige nu :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rabalderstræde
Hvordan går det med supercroppingen? Har lige selv kastet mig hovedkuls ud i teknikken, og det giver nærmest et stik i hjertet når man ser sådan et flot skud knække sammen.. Der er dog ingen "sår" så jeg håber det giver lidt bonus og ikke minus :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

You tell me :)

Billede

Som også skrevet igår.. kan ikke rigtigt se den store forskel, da jeg kun har 1 plante at gå ud fra. Den anden er jo toppet og også supercroppet. Så om det gavner, ved jeg ikke.. det tror jeg det gør.. syntes da de andre skud begynder at se fine ud. :)

De har hvertfal ikke umiddelbart taget skade af det, hvertfal.. sååh..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hasselager
nu begynder din tråd for alvor at blive spændene! :D
lækkert at se bladene har vendt sig

Moderator
Brugeravatar

Vær opmærksom på hermatendenser i de planter i super cropper, det er ikke en slags HST for ingenting. Derudover skal man selvfølgelig være opmærksom på, om man har knækket skudet for meget, så skudet dør og begynder at rådne, råd i skud kan meget hurtigt sprede sig til store dele af ens dyrkningsareal.

Men de ser ud til at klare sig fint. Forsat god fornøjelse. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

@Justchill

Det da godt at du syntes den er blevet mere spændende.. det jo lidt det der er pointen.. men samtidigt rart, du lige får nævnt at den åbenbart var dødsyg, før supercroppingen ;) :D

Smider du ikke nogle billeder op af din egen supercropping? :)

du skal næsten se min Cheese som jeg også forsøger at supercroppe.. tror fandme det blir helt sygt.. har talt omkring 12 topskud på den, hvis alt går efter hensigten. Men nu skal den jo lige sættes i blomst først, så der kan nå og ske meget :)

@Bismann

Jeg var meget meget meget forsigtig da jeg gjorde det, og bøjede den frem og tilbage meget meget langsomt.. bare lige indtil stammen sagde et svagt "knæk" .. for det så jeg på en guide at man skulle.. Det ser ud til at virke helt efter hensigten ja, men det da altid dejligt du lige indskyder et par gode bemærkninger hist og her..

Det altid værdsat.

Smider nok en sidste update her på søndag, før høsten.. og så fortsætter tråden selvfølgelig, med at blomstre de 3 cheese jeg har stående :)

Senest rettet af MaximumG 14 dec 2011 19:49, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

@Justchill

Det da godt at du syntes den er blevet mere spændende.. det jo lidt det der er pointen.. men samtidigt rart, du lige får nævnt at den åbenbart var dødsyg, før supercroppingen ;) :D

Smider du ikke nogle billeder op af din egen supercropping? :)

du skal næsten se min Cheese som jeg også forsøger at supercroppe.. tror fandme det blir helt sygt.. har talt omkring 10 topskud på den, hvis alt går efter hensigten. Men nu skal den jo lige sættes i blomst først, så der kan nå og ske meget :)

haha det vil jeg slet ikke kommentere på ;)

http://img27.imageshack.us/img27/6996/billede152.jpg
har kun det her billede fra dengang og det er fra da jeg lige havde begyndt træningen

jeg vil rigtigt gerne se din ost!!!!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hva satan... står din plante udenfor? :)

Eller er det fra et grow her tidligere på året? :)

For så er det jo ligefør du skal vejlede mig, og ikke omvendt, hvis du allerede har prøvet det.. :)

Skal nok lige smide et billede op af osten.. skal lige spise først.. så omkring kl 19:00 burde det være uploadet :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Så er der billeder af osten!!!!

Billede

Men jeg går ikke ud fra det var den du mente.. :D

Så her er lige lidt billeder af min Royal Cheese i træning, samt en af de yngre Royal Cheese som jeg experimentere med lidt LST nedbinding på. :)

Billede
Billede
Billede
Billede

Og så tror jeg også det bliver den sidste billede update der falder før søndag.. og det blir nok på forsiden, når det er .. :)

Men kommenter da endelig.. gode råd og tips og tricks er altid velkomne ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

den stod udenfor :)
jeg følger så meget med her fordi at jeg aldrig nåede at se resultatet færdigt, planten på billedet blev skam nakket sammen med 6 andre. jeg fandt 4 igen og den supercroppede var ikke en af dem :(

flot ost.... er det mug jeg kan se ??????

det er godt nok flot det du har gang i dér, du får godt nok noget ros idag :arrow: 8)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Der sku ikke mug på osten.. :D .. Tror det er fugt på indersiden af glasset, der slører lidt pga varmen :)

Nu det jo ikke fordi resultatet bliver prangende taget i betragtningen af at jeg kun supercroppede her en uge før høsttid, så forskellen er nok ikke så stor som hvis jeg havde gjordt det lidt tidligere.

Dog tror jeg den Cheese som blir supercroppet blir totalt awsome! .. og den jeg laver LST på, blir helst sikkert også cool at se på, når den blir lidt større.. :)

Men nu må vi se..

Høst af Critical på søndag, og så fortsætter tråden med Cheese'ne fremover.. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Så... Så er der igen sket noget nyt..

Jeg har idag høstet min toppet Critical.. Ikke med min egen gode vilje.. men overgødningen som den led af, ville simpelthen ikke stoppe, og trælse gule/brune pletter opstod rundt omkring på selve skuddene, og jeg ville ikke risikere at det ødelagde det hele, så jeg tog og reddede hvad reddes kunne, og jeg fik da også en lille pæn håndfuld ud af det.

Vil nok skyde på der var omkring 30-35 gram i våd vægt.. hvilket nok svare til omkring 5-10 gram tørret.. sååh.. Ikke just et prangende eksempel på en høst, men lidt er da bedre end ingenting, og så slipper jeg også for at bekymre mig om hvorvidt jeg får noget røg til nytår. :)

Har allerede smagt på den.. klippede et af de nederste skud af for en 3-4 dage siden, og det blev lige smækket i en grinder igår aftes.. (hench, billedet af osten, var pænt stenet :D ) .. virkningen var meget MEGET afslappende.. konen kom hjem og fandt mig på sofaen, halvvejs "hævet" under øjenen, og hun troede jeg var stiv! :D .. for jeg så Rimeligt pløret ud.. og jeg må da også indrømme, at jeg helst havde set at jeg bare kunne få lov at ligge og stene tv og ikke bekymre mig om så meget andet, men sådan skulle det altså ikke gå. :D .. anyways.. jeg sov fanTAStisk i nat, og kan kun sige at jeg er OK tilfreds, taget i betragtningen af den lidt for tidlige høst.. kun ca 25% af trics var blevet "amber" og ja...

For at fortælle lidt om oplevelsen, og smagen og sådan..

Så kan jeg fortælle at jeg har røget tjumme, både bong og joint, chillum og dets lignende over de sidste 12-15 år.
Jeg ryger primært kun joints den dag idag, medmindre det er specielle lejligheder, så kan chillumen eller bongen da godt finde vej til min hånd. :)
Jeg har røget mest hash, og bryder mig egentligt bedst om hash.. eller pot.. da jeg også har skole/arbejde ved siden af..
Har ikke røget så alverdens meget skunk, og det primært fordi jeg altid syntes at få ekstrem hjerteflimmer/banken .. men.. det sker da engang imellem.

Nå.. videre i teksten..

Efter ca. 4 dages lufttørring ved omkring 22-24 grader uden alt for meget lysgener og sådan, så smagte den selvfølgelig stadig rigtigt meget af klorofyl, og det jo ikke lige det fedeste.. DOG, kan man sagtens smage/lugte den meget kryderet blandet smag af frugt og krydderier..

Pga. Klorofylen meget overdøvende smag, var det naturligtvis ikke nemt at ryge en hel pind på en gang, så jeg nøjedes med kun lige at tage en 4-5 gode bab på lortet, og der gik knap 10 minutter før jeg var fuldstændig henkogt på sofaen..

Så ud fra den beretning vil jeg selv mene at jeg er sluppet nogenlunde godt fra det. :)

Det sku ihvertfal sjældent jeg har nøjes med at ryge en 4-5 hiv på en pind, for bagefter at blive smækket i gulvet. :D

Såå.. Selvom det er lidt trist at måtte høste den, så føler jeg allerede at jeg har fået det ud af den som jeg ville.. og jeg kan da kun anbefale den, hvis man leder efter en meget afslappende virkning, som ikke er stenet, men blot gør en meget meget træt i kroppen, så man kan slappe af, eller måske lindre smerter. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven
Fuck det er en nice grow tråd du har fået lavet dig der MaximumG
Fine Planter :D keep growing

Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tak Tak. :)

Så blev det tid til at høste den anden Critical. Den som ikke er toppet. Og jeg har selvfølgelig lige nuppet et par billeder. :)

Efter 62 dage!

Højde: 90cm
Brede: 50cm

Våd vægt: 60g
Duft: Citrus/frugtagtig med et hint af noget spicy krydderi.

Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

Planen var egentligt først at den skulle have været høstet imorgen, men jeg valgte altså at gøre det idag, da jeg forleden dag var inde og røre lidt ved planten, og der klistrede mine fingre fuldstændigt sammen.. Da jeg rørte ved den idag, var den ikke nær så klistret, så tænkte at den havde nået sit Max THC niveau.. så så jeg ingen grund til at give den ydereligere tid..

Efter lidt trimning og voldsomt klistret fingre og saks, endte det altså ud med 60g våd vægt.. og det syntes jeg egentligt ikk jeg kan klage over :) .. Er godt tilfreds, og hele hytten stinker nu af skunk.. :)

Tror resten af dagen skal gå på lidt oprydning og afskaffelse af jord og planterester, og så selvfølgelig en god klump tjald, imens jeg venter på det tørrer.. :) ..

Jeg vender selvfølgelig lige tilbage med status når det er ved at være tørt..

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Ser sgu lækkert ud :) Godt at høre at det 'virker' synes selv mit første var liiidt svagt (måske var det bare fordi jeg røg meeeget af det, hurtigt!!:D)

Men. Jeg vil da mene de godt kunne have godt noget længere.. På billedet ser det ud til 5-10 % røde hår og resten hvide (blitzen gør måske noget?) Ellers vil jeg mene der næsten ingen hvide skal være og at hårene skal have trukket sig 'ind' i budden og ikke stå lige ud :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tillykke !! :rocking: :rocking: :gud: :gud:
det ser fandme sticky ud :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tillykke !! :rocking: :rocking: :gud: :gud:
det ser fandme sticky ud :D

Yeah.. det tog også sin tid før jeg ku røre ved ting igen, efter jeg havde trimmet :D .. Skal nok blive godt når det er tørt..

Ser sgu lækkert ud :) Godt at høre at det 'virker' synes selv mit første var liiidt svagt (måske var det bare fordi jeg røg meeeget af det, hurtigt!!:D)

Men. Jeg vil da mene de godt kunne have godt noget længere.. På billedet ser det ud til 5-10 % røde hår og resten hvide (blitzen gør måske noget?) Ellers vil jeg mene der næsten ingen hvide skal være og at hårene skal have trukket sig 'ind' i budden og ikke stå lige ud :)

Ja helt sikkert.. De ku sagtens have fået en uge mere.. men jeg er ikke til det vilde stener røg.. jeg foretrækker en god, glad ryger man kan være social på :) .. og desuden er det jo et forsøgsgrow, hvor jeg ville finde ud af om det producenten skrev var rigtigt.. Derfor syntes jeg også jeg skulle høste nogenlunde indenfor den tidsramme de havde sagt.. Jeg kan jo allerede nu, afsløre at planten blev godt 90cm høj.. producenten sagde imellem 60-80cm .. så allerede der er der jo en afvigelse.. Jeg har også kun dyrket dem i 6,5 liters potter.. og man anbefaler jo 11Liters potter, så på den måde er afvigelsen jo større.

men nok om det. :)

Lampen er nu sænket en god del ned, så de 3 cheeses nu kan få fuld forplejning, og så ændre jeg timeren til 12/12 i aften.. så skulle de gerne være færdige om 7-8 uger. :)

Medlem
Brugeravatar

Den blomstringstid producenten skriver er oftest under 'optimale' forhold, dvs, de forhold, producenten har haft :P:) Synes oftest man ser folk lægge et par uger til.. Men så længe røgen er god for dig er det jo fint, en af dem jeg høstede sidst var også meget 'mild' og havde hvide hår og den var fin :)

men de ville nok også have 'bulket' lidt mere med en uge eller to ekstra :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

igen.. afhænger af hvilken type ryger man er :)

Personligt selv fortrækker jeg hash, og derfor er det helt fint med mig at den skunk jeg så ryger indimellem er af god hjemmedyrket kvalitet, som ikke gør mig fuldstændigt fucked. ;)

Når man går fra hash til skunk vil skunken jo altid virke godt.. og da det kun er engang imellem jeg ryger det, skal det helst give mig en god oplevelse, istedetfor blot at banke mig helt i gulvet.. Derfor gør det ikke noget at den blev høstet nu og ikke om en uge.. :)

Men gir dig ret.. de fleste ville nok vente en uge mere, og det vil da nok også være smartest, men hele tråden er jo også bygget på at jeg ville teste den af, og så blir jeg jo nød til at følge "opskriften" for at teste om det de siger nu også passer. :)

Nu ved vi at planeten blir højere end antaget, og vi ved at den mængde gram de har angivet, er i våd vægt.. Det jo alligevel relevant information for den næste som måske står og overvejer at købe nogle af de frø. ;)

Nu ser jeg frem til at min cheese går i blomst.. jeg burde nok lade dem vegge lidt længere egentligt, men jeg er sku lidt nervøs for pladsmangel, hvis jeg lader dem blive for store, og nu da jeg alligevel er igang med at experimentere, tror jeg at jeg vil forsøge at lade 1 vokse nogenlunde normalt, og holde de 2 andre nede. prøve at se om jeg kan fylde rummet ud med flest mulige topskud.

Men det lyder altid nemmere sagt end gjordt :D ..

Men jeg er nu godt tilfreds.. håber da også i har fået et par erfarigner med på vejen :)

Medlem
Brugeravatar

Hvilket lys har producenten brugt? og er det organisk, hydro, coco? Du skal nok regne med at den de reklamerer for er kørt som stikling og 60g håber jeg de mener tørt :P Det jeg siger er bare at der er mange, mange faktorer som gør at de får et andet resultat, på samme tid, end dig :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 99 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]