Så... Så er der igen sket noget nyt..
Jeg har idag høstet min toppet Critical.. Ikke med min egen gode vilje.. men overgødningen som den led af, ville simpelthen ikke stoppe, og trælse gule/brune pletter opstod rundt omkring på selve skuddene, og jeg ville ikke risikere at det ødelagde det hele, så jeg tog og reddede hvad reddes kunne, og jeg fik da også en lille pæn håndfuld ud af det.
Vil nok skyde på der var omkring 30-35 gram i våd vægt.. hvilket nok svare til omkring 5-10 gram tørret.. sååh.. Ikke just et prangende eksempel på en høst, men lidt er da bedre end ingenting, og så slipper jeg også for at bekymre mig om hvorvidt jeg får noget røg til nytår.

Har allerede smagt på den.. klippede et af de nederste skud af for en 3-4 dage siden, og det blev lige smækket i en grinder igår aftes.. (hench, billedet af osten, var pænt stenet

) .. virkningen var meget MEGET afslappende.. konen kom hjem og fandt mig på sofaen, halvvejs "hævet" under øjenen, og hun troede jeg var stiv!

.. for jeg så Rimeligt pløret ud.. og jeg må da også indrømme, at jeg helst havde set at jeg bare kunne få lov at ligge og stene tv og ikke bekymre mig om så meget andet, men sådan skulle det altså ikke gå.

.. anyways.. jeg sov fanTAStisk i nat, og kan kun sige at jeg er OK tilfreds, taget i betragtningen af den lidt for tidlige høst.. kun ca 25% af trics var blevet "amber" og ja...
For at fortælle lidt om oplevelsen, og smagen og sådan..
Så kan jeg fortælle at jeg har røget tjumme, både bong og joint, chillum og dets lignende over de sidste 12-15 år.
Jeg ryger primært kun joints den dag idag, medmindre det er specielle lejligheder, så kan chillumen eller bongen da godt finde vej til min hånd.

Jeg har røget mest hash, og bryder mig egentligt bedst om hash.. eller pot.. da jeg også har skole/arbejde ved siden af..
Har ikke røget så alverdens meget skunk, og det primært fordi jeg altid syntes at få ekstrem hjerteflimmer/banken .. men.. det sker da engang imellem.
Nå.. videre i teksten..
Efter ca. 4 dages lufttørring ved omkring 22-24 grader uden alt for meget lysgener og sådan, så smagte den selvfølgelig stadig rigtigt meget af klorofyl, og det jo ikke lige det fedeste.. DOG, kan man sagtens smage/lugte den meget kryderet blandet smag af frugt og krydderier..
Pga. Klorofylen meget overdøvende smag, var det naturligtvis ikke nemt at ryge en hel pind på en gang, så jeg nøjedes med kun lige at tage en 4-5 gode bab på lortet, og der gik knap 10 minutter før jeg var fuldstændig henkogt på sofaen..
Så ud fra den beretning vil jeg selv mene at jeg er sluppet nogenlunde godt fra det.

Det sku ihvertfal sjældent jeg har nøjes med at ryge en 4-5 hiv på en pind, for bagefter at blive smækket i gulvet.

Såå.. Selvom det er lidt trist at måtte høste den, så føler jeg allerede at jeg har fået det ud af den som jeg ville.. og jeg kan da kun anbefale den, hvis man leder efter en meget afslappende virkning, som ikke er stenet, men blot gør en meget meget træt i kroppen, så man kan slappe af, eller måske lindre smerter.