Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 21:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Hej Psychedelia.

Jeg har røget hash hver dag i næsten et år, og normaligvis flere joints om dagen.
- Eftersom jeg bor i et ret så stort yder område, er det også svært at komme i kontakt med andet end hash (tænker på pot eller skunk) men det er nu ligemeget.

De sidste tre måneder er jeg begyndt at høre stemmer. Det startede med at efter jeg havde røget, og havde peaket, begyndte jeg at høre lyde, om end det var stemmer der talte til mig, fodtrin, skrig, råb fra lang afstand, eller dyr, så hørte jeg dem, uden at de var der.
Nu jeg begyndt at trappe ned på mit forbrug, og ryger ca. 4-7 joints i ugen, istedet for 7-15 joints i ugen.
Men i de sidste 2-3 måneder er jeg også begyndt at høre de samme lyde, stemmer ovs. selvom jeg ikke har røget. Det kan være på vej i skole, på vej hjem, eller på vej hjem fra en kammerat. Det forekommer oftest efter mørkets frembrud. Det er ikke noget der går mig på som sådan, men jeg undre mig da lidt, så derfor vil jeg høre om det er normalt, eller om der faktisk er noget seriøst galt med mig??

Den lilla elefant med hatten :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Det er ikke normalt, nej. Tag et smut forbi lægen og hør hvad det kan være. Hvis det er begyndende skitzofreni, så er det vigtigt at sætte behandling ind så tidligt i forløbet som muligt, så det ikke udvikler sig for voldsomt.

Krydser fingre for, at der ikke er noget galt, og for at det ikke er for galt, selv hvis der er.

Mvh

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Der er ikke noget "galt" med dig... Men du burde nok fortælle din læge om det alligevel... Vil råde dig til at kvitte hashen helt i minimum et halvt år, det forbedrer ikke din situation...

Junior medlem
Brugeravatar

Okay. Jeg vil tage det til efterretning, og stærkt overveje at søge lægehjælp så.
Jeg siger tusind tak for info, og skal nok give en update når jeg ved mere :)

Dedikeret medlem

Synes du skulle gøre mere end at overveje det stærkt. Hos mig startede det os med stemmer hvilket tja var ubehageligt, men da så stemmerne skiftede til at det var de personer som på givent tidspunkt var i nærheden og de blev mere person kritiske så blev det værre fik overbevidst mig selv om jeg kunne læse tanker. Senere da jeg var blevet klar over at tankerne kun var mine egne blev det til den gode og den onde hvilket var ekstremt ubehageligt...
Jeg søgte ikke hjælp og stoppede ikke med at ryge så det tog 5-6 år før de fadede ud og til sidst stoppede pga en længere ryge pause.
Held og lykke med det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
Gør dig nogle seriøse overvejelser omkring dit forbrug. Det lyder som om du ryger mere end hvad du måske har godt af.
Er hashkogeren det værd? - hvis konsekvenserne er, at du kommer til at høre stemmer?

Junior medlem
Brugeravatar

Altså umiddelbart går det mig ikke så meget på, da det ikke er ultimativt skræmmende.

- Selvfølgelig kommer der nogle gange hvor det giver mig the creeps på, på fulde hammer, og har noglegange oplevet at jeg også ser syner, i form af et lysglimt der kommer uden grund, en skikkelse i horisonten, og andre uforklarlige ting. Både i og ude fra en rus. Men umiddelbart går det mig ikke på. Jeg ved faktisk ikke hvorfor, når det et eller andet sted burde??

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Det er godt, at du ikke lider under det, men uanset hvad er det et faresignal. På nuværende tidspunkt ved man helt enkelt ikke så meget om psykiske lidelser. Derfor er det, at du forsætter dit overforbrug, en rigtig dum risiko at løbe, hvis det kan koste dig din mentale sundhed. Du hører stemmer og ser syner, og ingen af delene er normalt. Det behøver ikke nødvendigvis udvikle sig, og det behøver ikke være andet end midlertidigt, men du ved ikke, om det rent faktisk kan eller vil udvikle sig. Uanset hvad, så hjælper hashen ikke på det. At du ikke lider nu betyder ikke, at du ikke kan komme til det. Så tænk lidt fremadrettet, så du handler fornuftigt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]