Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jul 2025 23:39

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Du skal ikke være bange for at bruge kaustisk soda - det er bare et kemikalie lige som alle andre. Det værste der kan ske er at du brænder dig en lille smule, HVIS du da kommer til at spilde ren soda på en våd plet på huden. Lad være med at tage bøtten og stoppe den i munden så skulle du være helt safe.

Tænk på at kaustisk soda sælges i supermarkedet til husmødre for at rense afløb. Der er ikke en gang en sikkerhedsprop på. Forsigtighedsreglerne er til for at folk ikke bare ukritisk render rundt og bruger det som sukker i kaffe, eller noget.
En god STB tek som Nomans er så dødsens simpel, kan gøres med alle mængder rodbark, og både "shredded" og pulveriseret.
Min første ekstrakt var også med den rodbark du kan finde hos e****p***t med 2x25 gram. Det fungerede helt fantastisk og har sidenhen gjort mig kæmpe stor fan af DMT.

Hvor intet vover intet vinder.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Hm, det gjorde mig en del mindre bange for at bruge det. Det virkede bare ret så skræmmende, da jeg læste om det på Wikipedia (bl.a. det billede de har sat op derinde).
Men må prøve at læse noget mere så. Lige for tiden har jeg ikke læst så meget pga. en masse ting. Gjorde du egentlig noget specielt med rodbarken fra Eth så? Jeg kan forestille mig, man ikke ligefrem bare kan ligge et 25 grams rodbark ned i noget vand og kaustisk soda og voila. :p

Forresten, det kan måske være, jeg får nogle spids nøgenhatte snart. Er dog lidt i tvivl om, hvad jeg burde starte med... De er utrolig billige, så det ville være en nemmere løsning end at købe rodbark. Udstyret for helt ekstrakten er sgu ret så dyr.
Mit spørgsmål er dog: Er det muligt bare at starte ud med en psykedelisk substans? Har fået af vide, at jeg skal tage svampe i stedet for LSA og DMT, andre siger jeg skal starte med DMT fordi det er kortvarigt, andre siger LSA fordi det er naturligt, andre siger LSD fordi det er svært at få et bad trip, etc. etc. Nogle siger også, at jeg skal starte med noget som MDMA eller kokain før jeg begiver mig ud i det, men jeg har ikke ligefrem tænkt mig at prøve kokain eller MDMA... gider ikke stimulerende stoffer.
Undskyld for alle spørgsmålene. Er bare meget uerfaren på det her område.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Spids Nøgenhat er et glimrende alternativ! Doser lavt og hold styr på set & setting, så kan du få en god introduktion til den psykedeliske verden :)

Junior medlem
Brugeravatar

Du vælger sådan set selv hvad du vil starte med :) mit personlige valg (da jeg var på din alder) ville være at starte med det jeg kunne få mine fingre i først :P

For mig var LSA min første oplevelse med et psykedelisk stof og det krævede mange forsøg før jeg fik den ønskede virkning. Da endte det også med en 16 frø tygget i lang tid i munden, og endte i et univers hvor alle punkter i alle dimensioner forvandlede sig til ET plan - DVS meget voldsom gennembruds-oplevelse. Sidenhen har jeg forsøgt mig med LSA hvor det kun blev til bad trips, hvilket ikke er en dårlig ting, for man lærer meget af det, men lidt svært at komme igennem. Dermed ikke sagt at jeg vil fraråde dig LSA. Det er en oplevelse som vil berige dig på mange måder.

Lad være med at tage folks anbefalinger og gør hvad du selv har lyst til. Du kan ikke gå galt, vil jeg mene. Alle starter med et eller andet.

Ja, det er faktisk SÅ simpelt at starte ekstrakt af DMT.
- Fyld din glaskrukke med den rette mængde vand.
- Hæld langsomt kaustisk soda ned, rør godt rundt uden at plaske og sørg for at det hele bliver opløst
- Hæld forsigtigt din rodbark ned i opløsningen så du ikke plasker noget.
- Luk låget til stramt og ryst forsigtigt opløsningen hen over vasken.

Det næste er bare at tilføje opløsningsmidlet, lade det absorbere DMT'en og trække det fra til fryse-preciperation.
Der er selvfølgelig mange flere detaljer til ekstraheringen, men det vigtige er at vide den er nem. Hvis bare man måler sine kemikalier med en køkkenvægt og stiller dem frem på forhånd, kan man IKKE gøre det galt. Der skal nærmest ske en kortslutning i hjernen før man laver fejl.
Rodbarken fra eth er helt fin som den ankommer. Der er stor nok overflade på al rodbarken til at man nok skal få ekstraheret størstedelen af det aktive indhold. Man skal ikke gøre noget ved den før den kan bruges :)
Rodbarken man kan købe fra forhandlere i DK er en smule dyr i det og kommer i små mængder, altså rigtigt godt til første gang. Hvis man søger lidt på nettet kan man finde gode venlige mennesker i oprindelseslandende (Mexico, Peru, mm) som kan sende det til én i kilogram mængder for billige penge.

DMT er så pisse nemt at lave at jeg ikke kan begribe, der ikke er flere som prøver det. Jeg ser så mange på Psychedelia sige at man skal holde sig fra DMT fordi det er en meget stærk psykedelisk oplevelse, selv om de ikke selv har prøvet det. DMT er ikke DRÅGZ som man kan slippe afsted med at sniffe på lokummet og hoppe ud på trampegulvet og få en god blæser. Bare husk det. Ja DMT er kraftigt - Den er moderen af psykedeliske stoffer vil jeg mene. Men det er en god ting. DMT er kun farligt i det omfang man lader sig være bange for sig selv. Hvis man er åben og henvender sig til DMT'en med den rette attitude og udviser ydmyghed, er man allerede på rette vej til nogle fantastiske oplevelser, og et godt liv.

Medlem
Brugeravatar

Jeg tænker også selv, at jeg bare starter med det jeg kan få fingre i. Det er dog svært at få fingrene i noget som helst overhovedet, udover LSA og DMT. :( Men nu må vi se, om min ven sender de svampe eller ej... Føler lidt, at han har ændret mening om det hele.

Du får det til at lyde så simpelt... Alligevel forstår jeg 20% af det der står i ekstraktioner. Jeg bliver så pisse forvirret, når jeg læser sådan nogle teks. Og ja, har bl.a. fundet et sted hvor man kan købe 1.7kg/$147 og 5kg/$275. Men det er ikke ligefrem det, jeg har tænkt mig at gøre nu. :D

Men rigtig mange tak for hjælpen indtil videre. Det har virkelig gjort det mere overskueligt at kunne gå igennem det her!

Medlem
Brugeravatar

Jeg kan udemærket sætte mig ind i dit forhold til alkohol nu. Og jeg synes du vælger klogt! Jeg har selv bare kampdrukket i alt for mange weekender i træk bare som afveksling fra lektierne - fuldstændig ÅNDSsvagt.
En af mine aller tætteste venner er faktisk også i samme situation som dig - hans far drikker hver dag og fyrer alt muligt crap af overfor os konstant, så jeg som gæst ofte har lyst til at pande ham en. Hans mor må altid sidde og undskylde overfor mig bagefter og faderen prøver samtidigt at moralprædike for os om hvor dumme vi er fordi vi f.eks. ryger hash - vi skulle hellere tage noget amf. mener han eftersom det giver flere damer og bla bla.. Han kan snart ikke huske hvad han selv hedder og han har ingen idé om hvor egoistisk han er. Min ven er lige begyndt at spille guitar - noget af det første hans far siger til ham - læg den guitar fra dig det lyder af helvedes til . du har ikke forstand på musik dreng! Det noget rigtig møg! Min ven har i dag ret svært ved at begive sig hen i alkohol og det har smittet af på mig - heldigvis :)

- En anden af mine venner har været igang med at lave DMT selv - det var faktisk ganske simpelt, men det er godt at vide hvad man laver og hvorfor man gør som man gør inden man starter. Vi sad med kanyler og sugede den rene DMT ud af blandingen, men her vil jeg mene man skal være meget omhyggelig -
Han røg en ukendt dosis efter det var tørret ind og mærkede kun svagt at hans krop blev afslappet og ellers lidt underlige fornemmelser i benene osv. Desuden lige efter han havde taget et hovede på sin pibe, blev han faktisk lidt - ååh nej - han havde helt glemt hvad det vil sige at trippe (rigtig skidt HR). Måske kunne det have blokket hans trip? Han har senere fortalt mig at han prøvede at ryge det igen med lidt højere dosis vidst nok og her fik han visuals, men stadig kun meget svagt. Kan det have været for urent? eller skal dosis bare øges?

Jeg kan desuden kun fraråde andre at kaste sig ud i et trip uden at forberede sig omhyggeligt inden, pånær hvis man da gerne vil opnå respekt for stofferne ;) Jeg har gang på gang fortalt min ven om hvor vigtigt det er - men det har åbenbart ikke sat sig helt - så det viser klart at man lige skal tænke sig om en ekstra gang og lytte til sig selv om det er dagen eller ej. (Disse dage kommer og går som livet nu udvikler sig) Men vi er sgu også så mange her i verden der lever efter citatet - learning by doing.. Men hvis "skaden" eller tilfældet først er sket, må man jo tage den derfra. Det kan sammenlignes lidt med en cykeltur fra A til B. >>Vil man tage den som offroad på mountainbiken og opleve intens action og garanteret "falde og slå sig" adskillige gange - eller vil man tage den stille cykelsti på sin mormors gamle cykel hvor man ofte bliver træt af de 3 gear og lægger sig derfor i græsset og slapper af og hvor man pludselig oplever at der er tid til at lade sig inspirere, mærke og føle, tænke og tale og hygge sig. (det gælder nok ikke helt det samme for DMT) Men jeg tror du har fattet pointet :)

Jeg ønsker dig al held og lykke herfra og husk at tage kærligheden med dig ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Jeg vil fraråde dig at indtage DMT som første gangs psykedelisk oplevelse. Jeg har ikke selv prøvet det (endnu) men efter hvad jeg har læst mig frem til, er det ikke for sarte sjæle.. Som nogle af de andre siger, så er f.eks. svampe et langt bedre alternativ!

Lige gyldigt hvad du vælger, så håber jeg at du får en god rejse! :)

Undskyld på forhånd, men jeg tillader mig lige at stille et spørgsmål til de kemi kyndige frem for at oprette en y tråd:

Jeg skal selv igang med at ekstraktere DMT via STB teknikken. Jeg er dog lidt i tvivl om jeg skal (efter jeg har skilt vand-NaOH fasen og heptan fasen) lade heptan fasen fordampe, og skrabe krystallerne sammen, eller om det skal en tur i fryseren først, og filtere krystallerne fra i et kaffefilter?

Mvh.

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Junior medlem
Brugeravatar

Hvis du bare lader heptanen fordampe, kan du ikke genbruge den (dårligt for miljøet :))

Jeg vil råde dig til at fryse den og hælde rensebenzinen forsigtigt fra - krystallerne sidder nemlig fast til glasset, så de ryger ikke ud. Lad være med at bruge et kaffefilter for da vil krystallerne bare suge sig ind i det og du kan ikke bruge dem til noget.
Genbrug dit rensebenzin til at lave flere pulls.

Junior medlem
Brugeravatar

Aron: Det kan være temperaturen har været forkert? Jeg har selv haft problemer med at få DMT'en til overhovedet at virke indtil jeg lavede min egen bastardiserede udgave af "The Machine" ved at stoppe ståluld ned i min Weedstar.

Medlem
Brugeravatar

@Aron:
Nu er min far godt nok ikke så slem. Desuden flyttede jeg ud for omkring 4 år siden, så nu er det lidt omvendt... Han er meget accepterende og venlig overfor mig nu. Det samme kan måske ikke siges når det kommer til min bror. ^^

Jeg har egentlig et spørgsmål, som ikke rigtig har noget med samtalen at gøre, men det skete for mig i går:
Er det også rigtig svært for jer at prøve at bringe emnet "psykedeliske stoffer" op, uden at folk går helt amok og siger I kaster jeres liv væk ved overhovedet at overveje at prøve det? Jeg oplevede det med min brors veninde i går, som mente at det var det værste stof nogensinde. Hvilket jeg fandte ret sjovt, når hun selv har prøvet kokain flere gange, og ikke ville kunne sige nej hvis det blev tilbudt til hende. Jeg gik så i detalje om, at ved psykedeliske stoffer opnår man en følelse, man ikke ville kunne relatere til ens dagligdag (nu ved jeg så ikke, om det ligefrem er sandt, men jeg regner lidt med det efter at have hørt så mange gange, at man ikke kan forberede sig på sin første gang), men med stoffer som kokain og andre kan man godt, og det gør det meget nemmere at tænke man har brug for noget. Bl.a. hvis man er i byen og er energisk, så har man måske lyst til kokain eller MDMA fordi den gør oplevelsen den samme, bare endnu bedre. Men det føles som om, at det meste af snakken gik lige over deres hoved, hvilket jeg ærgede mig over. :(
Er der nogen, der har haft lidt samme oplevelse? Personligt kan jeg ikke se det helt farlige i psykedeliske stoffer, når det kommer til afhængighed, fordi psykedeliske stoffer er jo meget straffende.

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg er holdt op med at tale om stoffer til folk der ikke tager dem.
Psykedeliske stoffer er "farlige" fordi de simpelthen ikke er til at gøre sig forståelige på før man har prøvet dem mange gange. De er utilgivende i deres budskab over for modtageren og skjuler intet for dig selv. Stimulanter og depressanter (kokain, alkohol, amfetamin, nikotin, etc) er mere socialt accepterede fordi mange flere har prøvet dem og fordi de ikke graver ting frem, man ikke har lyst til at konfrontere.

Hvis psykedeliske stoffer blev lige så almindelige som alkohol ville det grådighedsbaserede system vi lever i nu ikke kunne eksistere. Det giver simpelthen bare ikke mening i et kosmisk perspektiv.

Jeg vil råde dig til at lade være med at tale for meget om stofferne før du har fået nogle hak i oplevelsesbæltet og kan tale med større selvtillid om hvad det nu er. Inden da er det bare to uvidenheder der støder mod hinanden.

Lidt lige som når folk siger "Jeg vil ikke råde dig til at prøve DMT. Jeg har ikke prøvet DMT".

Frygt er uvidenhed.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Lidt lige som når folk siger "Jeg vil ikke råde dig til at prøve DMT. Jeg har ikke prøvet DMT".

Frygt er uvidenhed.

Uenig. I dette tilfælde er uvidenhed lig med respekt.

Junior medlem
Brugeravatar

Frygt er uvidenhed.

Uenig. I dette tilfælde er uvidenhed lig med respekt.

I så fald ville min ydmygeste holdning være at man skulle anbefale personen at være grundig i sin research og forholdsregler, frem for at fraråde én at gøre ting man ikke selv kender så godt til.

Kobresias brors veninde ville på det kraftigste fraråde nogen i at tage svampe mens andre folk (særdeles dem der har erfaring med dem) ville anbefale dem på det kraftigste.

Jeg kan godt se ideen i at man fraråder DMT som sit første trip fordi det er som at blive spændt på næsen af en rumraket når man egentlig bare gerne vil fyre nogle heksehyl af; Men mener heller ikke at heksehyl gør dig klar til en tur med rumraket :)

Jeg vil dog sige at jeg godt kan se din pointe og respekterer din holdning til emnet.

Admin
Brugeravatar

Hvis du bare lader heptanen fordampe, kan du ikke genbruge den (dårligt for miljøet :))

Og det er ikke dårligt for miljøet at importere bark fra den anden side af jorden?

Billede

/Offtopic :P

-Jimmy Carter

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2200
Citat:
Jeg kan godt se ideen i at man fraråder DMT som sit første trip fordi det er som at blive spændt på næsen af en rumraket når man egentlig bare gerne vil fyre nogle heksehyl af; Men mener heller ikke at heksehyl gør dig klar til en tur med rumraket

Jeg var taknemmelig for at have flere højpsykedeliske svampetrips bag mig (egodød, ingen synssans, komplet opløsning i universet) inden jeg kastede mig ud i at eksperimentere med at ryge DMT.. Det gav trods alt en idé om hvor raketten ville flyve hen for at blive i din analogi, og samtidig gav det en forvisning om at alt nok skulle blive normalt igen selv om det virker umuligt under trippet. Personligt ville jeg aldrig anbefale nogen jeg kender at prøve DMT, før de var trygge ved svampe eller LSD..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A

Jeg vil råde dig til at fryse den og hælde rensebenzinen forsigtigt fra - krystallerne sidder nemlig fast til glasset, så de ryger ikke ud. Lad være med at bruge et kaffefilter for da vil krystallerne bare suge sig ind i det og du kan ikke bruge dem til noget.
Genbrug dit rensebenzin til at lave flere pulls.

Takker!

Er der nogle underlag man helst bør benytte sig af når man tørrer sine krystaller - hvis de er klæbrige og sidder fast på overflader?

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kobresia: Hvis du ikke har noget imod at bestille ulovlige ting over nettet, så kunne du jo bestille svampe/trøfler over nettet. Eller kaktus (trippet er dog langt, og med et voldsomt bodyload).

Jeg kan se at du har fundet noget musik til dit DMT-trip, men hvis du bryder igennem på DMT så kommer der ikke til at være noget musik at høre. Du vil forlade din krop og forsvinde væk, ud i rummet.
Meget kan man kalde DMT, men ikke behageligt. Det er også svært, hvis ikke umuligt at få noget med tilbage fra oplevelsen, som man kan integrere. Oveni det, så glemmer du stort set det hele lige bagefter.

Og så en sidste ting, hvis du tager noget andet end DMT, så have mulighed for at komme ud i naturen. Hvis det altså er muligt

Medlem
Brugeravatar

Hey. Undskyld jeg ikke lige har fået skrevet endnu. Røg lidt hash i tirsdags, og så kom jeg ikke hjem før i går eftermiddag hvor jeg så sov til klokken 12 om natten. Endte så med at sætte ild til hele køkkenet, fordi jeg glemte at slukke for gryden med olie efter at have lavet pomfritter. Ikke det smarteste at gøre. :( Min hjerne var lidt et andet sted da det var, har stadig svært ved at tro det rent faktisk skete!

@alive:
Du har helt ret. Jeg burde ikke prøve at snakke om det jeg ikke ved hvad er, med sikkerhed. Men er ret sikker på, at ham jeg vil købe de nøgenhatte fra har tænkt sig at droppe ud alligevel. Tænker lidt, at det så bare vil være nemmere at købe 30 Hawaiian baby woodrose frø, da det er nok til 3 doser, og er nemt at tilberede...

@Luftkaptajnen
Jeg ved slet ikke, hvor man bestiller svampe osv. over nettet. Det er for mig stadig svært at finde sådan noget... var også rent held jeg lige mødte ham her, er jeg ret sikker på.

Og det håber jeg også stærkt på at gøre (tage ud i naturen). Hvis det er muligt for mig at skaffe LSD, regner jeg med at tage noget nytårsaften og lade mine øjne blive væk i fyrværkeriet. Men nu må jeg først se, om jeg overhovedet kan skaffe noget. Sådan noget lader til at være umuligt at finde.

@Jordboer
Hvordan kan det være? Tænker du da, man kan blive meget påvirket af noget som DMT, også efter effekten? Hvis så, hvordan påvirket? Hvis jeg altså må spørge. :P

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2200
Ja - man er påvirket eller ændret efter selve trippet er taget af i kraft af den oplevelse, man har været igennem.
Jeg ved ikke hvor gammel du er, eller hvor meget du hviler i dig selv, men et kraftigt psykedelisk trip er som at fyre en stor sten igennem det spejl af virkeligheden, du har gået og set på hele livet indtil da. Det kan radikalt ændre din opfattelse af både verden og dig selv på godt og ondt. Det er ikke (kun) legetøj og sjov og spass. Ved at starte med mildere substanser har du en bedre chance for at lære dig selv at kende, inden du tager den tungeste lufthammer af dem alle og borer ned igennem underbevidstheden.. At befinde sig i en anden verden fuldstændig uden kontrol og med alle hjernens filtre slået fra kan være en ganske rystende oplevelse.
For at citere Dan Turéll:
Citat:
Det er ikke alle mennesker der holder af - eller har gavn af - at se sig selv indvendig. Der er mange, der bliver temmelig bange for hvad de ser. Der er andre, der - ligesom den klassiske eventyr- og myte-figur der åbner Døren til Det Forbudte Rum - bagefter ville ønske, de aldrig havde gjort det. Og så er der nogle der kan bruge det, eller i hvert fald bruge de nye oplevelsesplaner, LSD kan føre én til.

Jeg mener det samme gælder for DMT, omend det ikke er så introspektivt som LSD, da trippet på nogle måder er endnu mere overvældende. Jeg synes personligt, at det er smartest at plaske lidt rundt i det psykedeliske badekar inden man springer ud fra 50m vippen, men nogle er jo endnu mere grænsesøgende end andre..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]