Hey psyc'ers!
Og tak igen, for en altid fed side med gode svar og folk der gider bruge tid på at besvare alle de spørgsmål som bliver stilt!
Jeg har et spørgsmål, som jeg tænker nogle af jer erfarne growers derude måske kan svare på. Min temperatur i mit telt som er 80x80x160 (kører 250watt samt 175 m3/h) plejer at ligge på ca 26-27 grader, men efter noget tid er temperaturen begyndt at være en anelse højere. Den ligger og svinger omkring de 29-30 grader lige p.t. og jeg har endda åbnet for en ekstra intake-ventilators-hul-flap-ting .. så airflowet burde være bedre nu, men der sker ingenting. Jeg har en bordblæser stående derinde som har 2 hastigheder. Den giver rigeligt med luft, men stadigvæk.. Det er ligesom om at varmen ligger sig i toppen og ikke rigtigt kommer ud hurtigt nok?
Umiddelbart syntes jeg det virker underligt, så jeg undersøger selvfølgelig årsagen og opdager at det stof som sidder rundt om mit kulfilter efterhånden ikke er ret hvidt længere (snavset/sort/gråligt) ..
Vil det gavne flowet at eventuelt tage stoffer som sidder rundt om selve kulfilteret, og så vaske det? Vil det øge outtake? eller gir det ingen mening?
Og hvad kan jeg eventuelt gøre for at sænke temperaturen?
Jeg har hejst pæren til absolut højeste punkt så planterne er længst muligt væk fra varmen, imens jeg venter på et udredende svar.

På forhånd tak.