Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jun 2025 10:39

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 683 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 35  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Halvvejs mod øst
ShroomHunter skrev:
og hvor får man sporerne fra? :D

Må lige gøre opmærksom på regelsættet Punkt 6.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
Nu har jeg så lavet nogle kager med en masse på 3dl. Der var så en af dem der blev fuldt ud koloniseret i sidste torsdags, også sat til "fødsel," om søndagen. Der begyndte at dukke svampe op om onsdagen, og her i dag blev de høstede fordi sløret var revnet/faldet af.

Den største af svampene blev 5-6cm også var der 2 meget små. De alle sammen er blevet vejet til 2,2g våd vægt.

Når jeg så ser på andres billeder af deres grow, syntes jeg deres ser enorme ud! i forhold til mine små svampe.
Er det normalt at der ikke kommer et større flush første gang?

Svampe: C. Cambodian.

Har en 60L grow boks med små luft huller i bunden
En luft pumpe som køre omkring 3/5 dele af dagen (30L i timen)
5cm Perlit lag i bunden
En temp på 21-24° C
Et 15w lyststof rør

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Nej, der er meget der kan påvirke det, også myceliet selv. Så det skal du ikke tage dig af, bare dyrk videre.
Men har du rullet dine kager i våd vermiculite inden du "fødte" dem? Så får de en udfordring, det plejer at være godt for dem.

Derudover synes jeg dit setup lyder lidt avanceret med lys og pumpe. Dyrker du i en mørk papkasse eller lignende?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
Nej, der er meget der kan påvirke det, også myceliet selv. Så det skal du ikke tage dig af, bare dyrk videre.
Men har du rullet dine kager i våd vermiculite inden du "fødte" dem? Så får de en udfordring, det plejer at være godt for dem.

Derudover synes jeg dit setup lyder lidt avanceret med lys og pumpe. Dyrker du i en mørk papkasse eller lignende?

Jeg dyrker både og i en papkasse ;)
Har en plastik kasse med låg ( Dem man køber i jysk osv.). Ud over den har jeg en ½ papkasse som kamuflage, for venner og ligene :)

Hvad angår avanceret udstyr ved jeg nu ikke. Det heler køre på 2 timere.
En til lys og en anden til luftpumpe..

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Hey. Tænkte på om I måske kunne komme med et godt råd her. Skal til at købe nogle Atlantis mushroom truffles fra Elephantos. Det er 7 gram dry, eller 15 gram friske. Er tørre bedst? Forresten, jeg er 18 og har ikke prøvet før. Skal jeg spise alle de 7-15 gram? De er ikke de stærkeste svampe, så regner lidt med at gøre det.

Edit: Wow, skulle lige til at skrive det her indlæg. Havde fuldstændig glemt jeg havde skrevet det. Andre der kender den følelse af glemsomhed og at tiden passerer forbi så hurtigt ved at have været vågen for længe og være alt for træt (især dagen efter at have været rigtig skæv)? :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngfryd
Har selv gang i noget dyrkning af cubensis, men er blevet i tvivl om det kun er hatten man spiser, eller om stilken også kan spises og hvis ja, har det en virkning.

NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det hele skal spises og der er lige meget psilocybin i både stilk og hat :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

endnu engang tak for et hurtigt og præcist svar

NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber

Junior medlem

EDIT: 24/11-2011 - Har høstet flere færdige her til morgen, hvor at den med pletterne kom med op. Det har ikke stadig ikke bredt sig videre. Dog undre det mig stadig - Gør pletterne noget, eller kan jeg bare guffe løs?

Har ikke fundet nogle svar på google endnu.

Hejsa..

Jeg har i flere år været en god bruger af dette site. Jeg har dog aldrig haft en bruger, men jeg har fået det meste af mine informationer her fra - Personlige erfaringer vs. firma forklaringer. Jeg stemmer helt sikkert på jer som har erfaringerne. I har hjulpet mig meget, og nu står jeg i den situation at jeg har brug for mere hjælp.

Her er et fint lille billede af nogle dejlige B+ jeg er ved at gro..oO(Hvis linket altså virker)

Billede

Det er mit første growkit og alt det køre som det skal. Har høstet de første store allerede - Omkring 30 g frisk indtil videre. De sidste par dage har været utrolige spændende, for når de først begynder at gro, så gror de sku - Det må jeg nok sige. Men men men.. Da de havde sat pins og hatten var begyndte at vokse, så ser jeg en lille pin som gror ud i bunden af en anden - Ingen fare her. Dagen efter har den fået lidt sorte pletter nederst på stokken. Dette finder jeg unormalt hos svampe groet i stabilt indeklima. Lørdag den 19, alt var fint med smukke pins(har taget billeder dagligt - morgen og aften for at følge udviklingen), og jeg går glad i seng. Søndag morgen ser jeg disse små pletter. Det står klart for mig at det ikke er Psilo-spots. Nu idag 4 dage efter har pletterne ej udviklet sig og de sidder kun lige på den ene svamp og en lille anden som står tæt på den.

Kan i sige mig hvad der er sket?

Ser frem til at høre jeres meninger. Har brug for jer :D

Sig lige til hvis billedet ikke virker. Sender gerne via mail i stedet.

Hjælpeløs Slaganer fra dagens Danmark

Senest rettet af DoYouSpeakWak?? 24 nov 2011 00:47, rettet i alt 1 gang.
Billede sat i BBkode så det ku ses direkte.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Det ligner aborter, ikke rigtig noget at gøre ved dem, andet end at fjerne dem, når du høster.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Skal høste inden for den næste uge, og har lige et par spørgmål i forbindelse med projektet.
- Når alle svampene er høstet, kan man så bare dunke sit grow-kit på ny og begynde forfra.
- Er der forskel på virkningen når de spises friske kontra tørrede, og hvis ja hvad er forskellen(ved godt at de i tørret form kun vejer en 1/10 af frisk vægt)

på forhånd tak.

Junior medlem

Geografisk sted: København
Jeg har lige fået cubensis growkit og skulle være klar til at høste om 14. dage, jeg er selvølgelig allerede igang med at planlægge mit trip som er min første oplevelse med psykedelika.
Har kun erfaring med stimulanser/MDMA/hash.
Jeg overvejer at spise 30 g friske da jeg er ude efter et level 5 trip fullblown psykedelisk opvågning. Jeg er ikke interreseret i at beruse mig eller bare blive blæst og se nogen sjove ting. Jeg er meget spirituelt interreseret, og intra i religion, meditation, lucid dreams osv. Og det er derfor... Er det fuldstændig uansvarligt og tage så høj dose første gang??

Skal lige siges jeg har meget stabil psyke er rimelig afklaret omkring mig selv og mine evner, og har ingen psykisk sygdom i familien.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Start med 15-20g. Der er ingen grund til at risikere for meget, nu da det er første gang. Du kan altid prøve igen.

Junior medlem

Jeg forstår godt det ikke er anbefalelsesværdigt men nu har jeg bare bestemt mig for et lvl 5 trip. Og det vil jeg jo ikke få af 15-20 g.
Og har tænkt mig at vente minimum et ½ år med at gøre det igen, derfor jeg ikke bare starter lavt ud.
Jeg kan bare ikke finde særlig mange førstegangstriprapporter med friske svampe hverken her eller på shroomery . Derfor har jeg svært ved at finde den rigtige dose, kunne være jeg skulle oprette en tråd?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg vil ikke mene at det er anbefalelsesværdigt at starte så stort ud. Tag en mindre dose og vend dig til den psykedeliske verden før du kaster dig ud i store doser. Mht til tidsgrænsen med et halvt år kan jeg ikke forstå dig. Hvorfor ikke bare gøre det igen, når du føler dig klar til det i stedet for at have en fast grænse?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du vil højst sandsynligt ikke opnå et "lvl 5" trip med 30 g friske, der skal du op i noget der ligner 50 g. Dette er bestemt ikke en begynder dosis! og det vil jeg heller ikke mene at 30 gram er, det kan nemt blive for overvældende eller kaotisk for en førstegangs tripper. Jeg vil som Phillip Fry også anbefale dig at starte ud med 15-20 g. og jeg er ret sikker på at den dosis stadig ikke vil kede dig.

http://www.shroomery.org/6257/Magic-Mushroom-Dosage-Calculator
Du kan bruge den her dosage calculator for at finde den rigtige dosis. Men jeg vil fraråde dig at begive dig ud i lvl 4 og 5 før du kender til den psykedeliske verden!

Junior medlem

Jeg takker for svarene og jeg er helt med på at i ikke kan anbefale så stor en dosis til en nybegynder. Men i må forstå at jeg er ude efter at få en voldsom oplevelse.
Grunden til jeg vil tage trippet er fordi jeg for lang tid siden har haft en nærdødsoplevelse der satte en masse ting igang. Jeg har ikke siden været taknemlig for livet, og i kontakt med mine følelser på samme måde. Så jeg er i virkeligheden ude efter at replikere den nærdødsoplevelse under kontrollerede forhold. Den eneste sikre måde jeg har fundet er den her.
Det er også derfor jeg vil holde en lang pause, er ikke interreseret i svampe rekreativt, ikke endnu ihvertfald ;) Det halve år er nu også mere vejledende.. men pointen er bare jeg vil kastes ud på dybt vand, også derfor jeg ikke bare starter ud med en lav dose så det ikke får den samme "chok"-effekt.
Forestil jer i skulle rådgive en nybegynder der havde været så dum at indtage en heroic dose for ½ time siden, og i skulle give ham et sidste råd med på vejen?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Så ville mit råd være nyd turen og lad være med at tænke for meget over det.

Men så lyt dog for helvede til os. En dosis på 20g kan være rigeligt til at give dig den chok-effekt, du søger.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Min ven fik prøvet 29g (dog anden vægt efter vi fik tørret det) for noget tid siden, og det var mere end rigeligt. Han stod i nogenlunde samme situation som dig (ville opleve noget vildt, ingen hæmninger etc.), men det var til tider næsten for meget.
Så for dit eget bedste så start lavt, og så kan du altid trippe igen efter et halvt, et helt, to, tre år etc.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Jeg har nogle sporer af tvivlsom kvalitet. Eller, de har ikke givet livstegn fra efter en uge og jeg ved de har ligget i over et år. Jeg lader dem stå og ser om der sker noget, om ikke andet for at se hvor godt jeg har styr på min hygiejne. Anyway, hvordan får jeg den bedste chance for at få et levende mycelie ud af dem? Jeg har halvandet sporeark tilbage ud af 2 og har indtil nu forsøgt at pode dem på pf tek kager af vermiculite og brune ris.

Kan jeg lave en grainmaster af hele brune ris + vand + trykkoger eller skal det være rug?

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 683 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 35  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]