Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 00:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 46 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
False.

Hvis du ikke vil ofre 1-5 dages super kodyle dræber tømmermænd på en kedelig/ubehagelig rus, så er du ikke mand nok/ for klog til muskatnød.

Mvh.

Junior medlem

Geografisk sted: KBH, Valby
Hør, tager hjem til min far på Fredag, og han har mindst en halv muskat nød liggende, så der vil Jeg forsøge mig med en halv nød til en hél nød.

Hvis jeg får nogen udslag skal jeg nok lave en triprapport. håber ikke jeg får nogle nasty tømmermænd, tror jeg tager dem på fuld mave lige efter aftensmad, virker bedst for mig der. Skyller den ned i noget koldskål ;) ved ikke helt hva' jeg skal gøre angående tørheden i munden... Vil sætte noget god musik i ørene og tænde for tv'et og bare vente, er ikke sikker på om det er underdoseret.. Jeg ekspemienterer for at kunne forklare folk om det er True eller False det med muskatnøden :peace:

Junior medlem

Advar mig lige hvis det er for meget eller for lidt :p tarker

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Brug du hellere din muskatnød på dette, det er meget, meget bedre. Følg de råd du får herinde; det er erfarne og kloge folk der taler. Når samtlige har rådet dig til ikke at gøre det, så lad dog være.

Ville du også tage kemikalie X selvom alle frarådede dig det?

Junior medlem

Du er vist lidt flabet er du ikk ? :P

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Tjo, men uanset hvad mener jeg det. Desuden er det irrelevant at oprette et spørgsmål, når du alligevel ikke agter at følge anvisningerne du får som svar derpå. Lav du en god lasagne til farmand, så giver han nok en kop kaffe eller en øl. Du kan også finde en høj afsats og springe ned af, det får du det også underligt af.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Halvvejs mod øst
Jordhuga skrev:
Advar mig lige hvis det er for meget eller for lidt :p tarker

Til dig er intet for lidt og noget alt for meget :wink:

Dedikeret medlem

Jordhuga skrev:
Hvis jeg får nogen udslag skal jeg nok lave en triprapport. håber ikke jeg får nogle nasty tømmermænd, tror jeg tager dem på fuld mave lige efter aftensmad, virker bedst for mig der.

Hvis du absout gerne vil prøve det, så held og lykke. Lad mig dog sige at siden virkningen godt kan være timevis om at komme, specielt hvis taget på fuld mave, så skal du under ingen omstændigheder redosere. Lad være med at være utålmodig.
For det andet, hvis du tager det om aftenen kan du ikke være sikker på at være nede igen om morgenen, så planlæg efter det.

Medlem
Brugeravatar

Dr.Divinator skrev:
False.

Hvis du ikke vil ofre 1-5 dages super kodyle dræber tømmermænd på en kedelig/ubehagelig rus, så er du ikke mand nok/ for klog til muskatnød.

Mvh.

Det er sandt, at muskatnød er en dræber med hensyn, men faktisk er tømmermændene efter min erfaring mildere, hvis man tager dem om aftenen :wink: og desuden er tømmermændene altså heller ikke op til næsten en uge, medmindre man tømmer en hel pose nødder :)

Mvh,
Gargarin

Junior medlem

Jaja ,, men tager bare en meget lille dosis. en halv nød cirka :p

Dope Lord
Brugeravatar

Geografisk sted: Under svampen i smølfeland
Tvivler sku' på at du får nogen mærkbar effekt på en halv - hel nød. Tror du skal æde et par nødder ihvertfald før du kan skelne det fra placebo. Men forstår ikk hvofor du så gerne vil prøve det når samtlige folk herinde siger at det ikk er det værd. Har du bare ikk' adgang til ordentligt knark og derfor bliver nød til at eksperimentere med elendige natur produkter som muskat nød ?

:peace:

Junior medlem

Nej nej.. men virkningen er næsten altid forskellig fra person til person,, håber jeg er heldig :P

Medlem
Brugeravatar

Nu er der jo gået et stykke tid siden vi hørte fra dig... var det så forsøget værd? og hvorfor ville du egentlig gerne prøve det nu når alle frarådede dig det?
Der findes andre stoffer som er lette at få fat i lovligt jo, som f.eks. HBWR frø...

Junior medlem

Geografisk sted: Der, hvor tallene bor
Nu er det naturligvis ikke for at lægge mig ud med anti-muskatmafiaen, men mine erfaringer med det kontroversielle lasagnekrydderi er langt mere positive end gennemsnittets: Jeg har eksperimenteret med relativt lave doser (1-3 teskefulde Coop-muskat), og i kombination med meditation (af den autodidakte slags, hvor man ligger på ryggen og koncentrere sig om sit åndedræt) har jeg opnået yderst behagelige effekter: En stor afslappethed, musikeufori og en tankegang ala et let feberdelerium. Det sidste vil alle naturligvis ikke opleve som noget entydigt positivt, men jeg føler personligt at der er 'noget' at hente der, hvad det så end er. Jeg har holdt mig fra de højere doser af frygt for de berømte tømmermænd, som jeg da også har undgået.
Min overbevisning er, at mange går galt i muskatbyen fordi de underkender stoffets meget subtile og opmærksomhedskrævende karakter: Enten tager de en lav dosis og mærker intet til effekterne fordi de ikke leder efter dem, eller også tager de en meget høj og oplever udelukkende de ubehagelige bivirkninger. Jeg kan naturligvis ikke afskrive at jeg er mere følsom over for nødderne end normen, men selv ved en enkelt teske oplevede jeg effekter som ikke kan afskrives som placebo. Yderligere har jeg den superkraft(?), at jeg ikke finder smagen synderligt ubehagelig.
Jeg regner bestemt med at eksperimentere videre i fremtiden, men tager nogle laaange pauser imellem hvert eventyr, da jeg ikke ønsker at ende som http://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=29953
Sidst vil jeg bemærke at jeg har prøvet 'rigtige' stoffer, både før og efter muskatnød, og at dette ikke ændrer på, at jeg finder oplevelsen spændende og unik! Dog giver jeg alle ret i, at det ikke er noget begynderstof og at sandsynligheden for en øjeblikkelig wow-oplevelse er forsvindende lille. Mit besyv.

PS: Første post!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Under byen
^^ Velkommen til, du lader til at ha luret rundt i nogen tid først! :) - god interessant post.

Jeg kom lige til at tænke på om muskatnødens beskrevne tømmermænd kunne undgåes ved at kombinere det med fx. psilocybinsvampe, så man tar en mindre dose muskatnød for at få virkning. Eller er disse to stoffer bare for langt fra hinanden til det er smart/virksomt/tilrådeligt?
Jeg har bestemt ikke tænkt mig at prøve muskat under nogen omstændigheder, jeg er bare nysgerrig.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt derude et sted.. der er jeg.. lige nu
Jordhuga skrev:
Du er vist lidt flabet er du ikk ? :P

And er adeles ikke flabet og ved hvad han taler om !
OG han taler desværre sandt.
Det bedste du ka bruge din nød til er madlavningen.
Respekter venligst erfarene brugere og lyt til hvad de har at sige !
Og bare skip videre for jeg er ikke en af dem ;) hehe

Muskatnød er giftig og ikke legetøj- dog vil jeg ikke mene din lille usle muskatnød der - skulle give ret megen virkning-
jeg tænker bare at jeg har hørt at der skal 5 til 10 muskatnødder til før det kan mærkes- og 20 til du kradser af - af det.
Og så har jeg hørt om folk der åd 8 og lå og brækkede sig hele natten og var forvirede og " fulde " at høre på.
Ikke fulde... nærmere små vanvitige..

Lad hellere vær.
Dødlig dosi og rush-dosi ligger ikke ret langt fra hinanden siges det... så hvorfor gøre det ?
altså.. kradser du af har jeg ikke ondt af dig.. tværtigmod.

En sjov ting at bide mærke i er at det er " haram " at drikke ekstrat fra muskatnød ifølge muslimerne - men lovligt i små mængder som kryderi.. hmm `? drikke muskatnød.. har hørt om det et par gange før og det lyder farligt og interrersant.

NOGET JEG MERE INTRESSERRE MIG FOR VED MUSKATNØD ER `? kan den ryges ?
og måske lyder det dobbeltmoralsk men har faktisk røget lidt blomme og lidt skræl fra en muskatnød- oven på et bonghoved idag med en go tjald selføgelig... er du gal en stærk smag... det kunne jeg jo nok ha regnet ud hehe.
Jeg sys ikke jeg mærkede noget lige med det samme- men sys dog jeg blev mere skæv og sløv- og en anelse forvirret... og alt lys syndtes skarpere... ja det lyder som en normal hashrus - men jeg har røget vær dag siden jeg var 14 - og er nu 20- så der burde jeg ik være i tvivl.

Tror mere på det en placebo effekt.. ved det faktisk ikke helt.. :-) ved ivertfald jeg er skæv- og sys mit syn er lidt forværet... en del faktisk... men smagen er ivertfald grim.
Tør ikke at ryge mere af den :) tror bare jeg snupper et hoved black afhgan mere .. det ved man da virker hehe

MEN !
pas nu på derude- og både læs en masse og forhør jer hos en masse før i bare kaster jer ud i det.
Jeg er ikke hæftig bruger af stærke sager men dog ved jeg at man altid skal være forberedt på den " nye verden " man springer ind i når man tar nye former for euforiserende stoffer.. ellers riskikere man at få et grimt " chok "
og det knapt så smart.... spørg Sankte hans...

Jeg håber bare noget af det gejl jeg skrev kan bruges- og håber nogle vil lave en tråd eller besvare videre herover- om muskat kan ryges og om det er skræl eller blomme der gir noget der - sys jeg har kigget mange vejne efter det herinde og på google men fandt ikke lige noget :-)
kom så gutter... send 100 link's om " rygning af muskatnød " og bevis jeg er elendig til at bruge google... det vil gøre mig glad haha

på forhånd mange mange tak.
mvh I AM THE LIZZARD MAN ! ! ! ! !

peace

Junior medlem

Skulle til at prøve muskatnødder i dag, men efter at have studeret stofferne der er i det fandt jeg hurtigt ud af hvad oddsene er.
Dødelighed ved 15 G. muskatnød = 50 %
Optimal antal g for en muskatnøds rus = 15-20 g..

========================================
Don't do it! Jeg lod være og købte istedet en cola og blev glad :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Og du har formentlig læst tråden og læst beskederne i den.. Effekterne lyder alt for nedern i forhold til virkningen. Find du hellere noget ordentligt narko eller intet og brug muskatnødden til mad.
Ellers prøv at ryge sativa-domineret cannabis, det kan godt give mig lidt den samme rus, som folk beskriver en muskatnødeffekt, bare en del mere lækker.

oh you didnt do it

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Medlem
Brugeravatar

Hvor har de 15g fra? Det er uden tvivl idiotisk at eksperimentere med muskatnød, da der øjensynligt ikke vides nok om virkninger, men jeg har altså læst, at LD50 er 2600 mg/kg for hamstre. Dvs. over 150g for et voksent menneske.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tjekker gulvtæppet efter rester.
Jeg har selv prøvet en dosis på 4 muskatnødder tilbage i min folkeskole tid, det eneste det gav var dårlig smag i munden og en følelse af at være mindre beruset, ikke noget jeg vil anbefale til nogen overhovedet.

Mvh. John.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 46 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]