Du skal lave ridser i knoppen og så lade det løbe ud ja. Gør det om aftenen, så kan du indsamle det næste morgen/middag når det er tørret. Hvis du skærer for dybt dør planten og hvis du skærer for lidt vil der ikke løbe nok plantesaft ud. Saml det og pres det til en klump, opbevar den køligt og mørkt. Du vil ofte kunne gentage proceduren flere gange, da planten danner nyt plantesaft. Regn med et udbytte på omkring 80 mg pr. knop. Den hvide mælkesaft/latex bliver mørkebrun-sort når den oxiderer. Tør den i solen i et par dage, og pak den så ind i plastik/sølvpapir/madpapir med nogen lufthuller i. Jo mere den tørrer jo hårdere bliver den.
Dette er råopium og det kan godt ryges, selv om kvaliteten ikke er helt i top.
Hvis du vil forøge kvaliteten så kan du gøre som de rigtige opiums-dyrkere gør: Opløs råopium i varmt vand, og kog det til det er helt opløst. Urenheder vil synke til bunds/skumme oven på. Nu kan du filtrere det og inddampe det igen... Det skal igen soltørres og pakkes ned så det bliver helt tørt og ikke klistrer længere. Dette er det "rigtige" opium der bliver røget i østen. Det skulle efter sigende smage utrolig godt (røget altså [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img])og give en dejlig drømmeagtig rus.
Jeg har hørt om en der junkede den filtrerede vædske ind og fik en god virkning, men jeg kan ikke anbefale det da produktet stadig er meget urent. Jeg synes du skal ryge det sammen med noget tjald eller tobak i en joint eller pibe, eller "chasing the dragon"-metoden, hvor du lægger det i noget sølvpapir, varmer med en lighter under og suger røgen op med et trærør. Hele metoden kan læses på
www.poppies.org Held og lykke, og husk at opium er meget afhængighedsskabende, da det aktive alkaloid er morfin!
Mvh. Christian