Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 15:03

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Rå Opium
Medlem

Geografisk sted: Århus
Hej alle,

Jeg overvejer at plante mig en lille valmue mark i den gode jyske muld. efter hvad jeg kan læse mig til, skulle det være ret nemt.
Men hvordan laver man rå opium ud af valmuen?
Jeg mener jeg har læst engang at man skal skære nogle ridser i knoppen før den springer ud, så vil plante saften løbe ud og det kan så tørres til rå opium.

Er der nogen der kender den metode eller en der er bedre, jeg har også læst at man kan koge te på hele blomster hoveder!!!
Hvad virker bedst ?

Alle andre råd vedr. Papaver Somniterum vil jeg også meget gerne have.

på forhånd tak

Junior medlem

jeg så engang et videoklip fra et sted i columbia ellersånoget hvor de skar 5-6 lodrette riller hver dag og dagen efter skrabede de massen (fra knoppens kerne) af knoppen. det med at lave te, sagde en gammel biologilærer engang at det var kun noget man gjorde vis man havde hentet valmuerne på en birkesmarke i danmark(lisom narkomaner der ikke har penge) . vis du selv har et sted de kan stå i fred og ro så skær riller og skrab massen af, produktet bliver bedre.

Junior medlem

http://www.erowid.org/plants/poppy/poppy_info1.shtml
[img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Du skal lave ridser i knoppen og så lade det løbe ud ja. Gør det om aftenen, så kan du indsamle det næste morgen/middag når det er tørret. Hvis du skærer for dybt dør planten og hvis du skærer for lidt vil der ikke løbe nok plantesaft ud. Saml det og pres det til en klump, opbevar den køligt og mørkt. Du vil ofte kunne gentage proceduren flere gange, da planten danner nyt plantesaft. Regn med et udbytte på omkring 80 mg pr. knop. Den hvide mælkesaft/latex bliver mørkebrun-sort når den oxiderer. Tør den i solen i et par dage, og pak den så ind i plastik/sølvpapir/madpapir med nogen lufthuller i. Jo mere den tørrer jo hårdere bliver den.
Dette er råopium og det kan godt ryges, selv om kvaliteten ikke er helt i top.

Hvis du vil forøge kvaliteten så kan du gøre som de rigtige opiums-dyrkere gør: Opløs råopium i varmt vand, og kog det til det er helt opløst. Urenheder vil synke til bunds/skumme oven på. Nu kan du filtrere det og inddampe det igen... Det skal igen soltørres og pakkes ned så det bliver helt tørt og ikke klistrer længere. Dette er det "rigtige" opium der bliver røget i østen. Det skulle efter sigende smage utrolig godt (røget altså [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img])og give en dejlig drømmeagtig rus.

Jeg har hørt om en der junkede den filtrerede vædske ind og fik en god virkning, men jeg kan ikke anbefale det da produktet stadig er meget urent. Jeg synes du skal ryge det sammen med noget tjald eller tobak i en joint eller pibe, eller "chasing the dragon"-metoden, hvor du lægger det i noget sølvpapir, varmer med en lighter under og suger røgen op med et trærør. Hele metoden kan læses på www.poppies.org

Held og lykke, og husk at opium er meget afhængighedsskabende, da det aktive alkaloid er morfin!

Mvh. Christian

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Der er primært Morfin, Kodein og Papaverin i Råopium...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ja, men der er så lidt kodein og papaverin at deres virkning næsten er lig nul (når man indtager opium). De laves derfor begge syntetisk til medicinsk brug, da det ikke kan betale sig at udvinde dem. Papaverin virker slet ikke euforiserende AFAIK.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

haha, AV! håber aldrig jeg får brug for den slags [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] kan godt grave en komplet liste over papaver somniferums alkaloider frem hvis nogen er interesseret.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg tror faktisk det mest givtige,vil være at lave te af planterne(ikke rødderne,pods og det øverste stykke af stalken).Folk der ikke har den fornødne know how,med hensyn til de små snit der skal til,for at lave rå Opium kommer meget nemt til at snitte for lidt eller for meget og så går det hele til spilde,næsten.
Jeg boede engang i et kollektiv,hvor der var en hel mark med PS`s.Vi snittede og skar så blodet løb,men det var sqtte meget rå Opiater vi fik ud af det.
Først da en fyr prøvede at lave te af dem begyndte der at ske noget. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Tjah, hvis min usynlige ven afldt over en masse Poppies, så ville han nok prøve at lave et seriøst afkog, derefter koge det ind og lave et syre/base-ekstrakt - og på den måde forsøge at isolere alkaloiderne.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Fenriz> Papaverin virker ikke euforiserende, men det kan bruges til at injicere i penisroden som medicin mod SERIØS impotens. Jeg kunne nu forestille mig at det ville være "lettere ubehageligt" at stikke en nål i lige der...

Medlem

Geografisk sted: Dødens pølse
k, hvis det er bedre at lave te af det, er det så ikke en mulighed at koge knopperne, filtrere og inddampe ?

Medlem

Geografisk sted: Sodom & Gomorra
Er det kun knoppene som er verdt å ta vare på , stilken etc kan man bare kaste? (hvis man koker te)

Medlem

Geografisk sted: Kbh. Nv.
Er det den knop blomsten sidder i man skal skære eller hvad?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

www.poppies.org <- UTSE [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Insane psychedelia user!

Zonker said:
"Du kan fx klippe mellem 10 (mildt) og 30 (meget stærkt) valmue-kapsler af planterne... de kan enten være friske eller tørrede... det betyder ikke noget...
Så klipper/skærer du disse i små stykker, koger vand svarende til omkring 2 kopper the og putter stykkerne i vandet, lige efter at det er holdt op med at koge (vandet må altså IKKE koge længere)... der skal de ligge i 20-30 minutter, hvor du kan røre rundt, og presse på stykkerne og gerne varme væsken op, men aldrig til kogepunktet!

Du kan også komme noget the i for smagens skyld.

Efter de 20-30 minutter sier du vandet fra og drikker det! og så får du en dejlig behagelig valmue/opiums effekt!

Det virker og er rigtig niice, hvis man kan lide opiater"

[ 27 Maj 2003: Besked ændret af: ~Jensus~ ]

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Desuden havde manden vist noget af en tolerance, 30 knopper er altså deroppe hvor det begynder at blive RET farligt, hvis det er af en god sort... start med 5-10 stykker. Better safe than sorry.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvis du vil lave the af valmue, vil jeg råde dig til at tage førende ud af kapslerne, ellers er det ikke til at drikke, du skal også lige tage højde for at du får HÅRD mave, det er som at skide mursten hvis du drikker valmuethe over en længer periode.
det er bedst hvis du lader de afblomstrede valmuer tørre før du laver the på den, så er det lettere at få frø ud og det hjælper også på smagen, der er også mindre fare for at få opiumforgiftning - Det er ikke det samme som overdosis, men en bivirkning af nogle andre stoffer der også findes i planten- hvilket kan være yders Ubehagelig.
Hvis du høster råopium ved at skære i kapslerne skal du lade mælken sidde natten over ( dette skal gøres i tørvejr ). Pas på ikke at skære for dybt for så spiller du en masse guf det løber ind i kapslen i stedet for ud af den. Nå mælken så har siddet natten over er den blevet en mørk gummi som du så kan skarve af, du kan høste 2-3 gange på den samme kapsel giv den 3-4 snit hver gang.
Hvis du vil gøre din råopium mere konc. kan du opløse den i vand, alle de aktive stoffer er opløselige i vand, det snask der ikke bliver opløst i vandet kaldes opiumsmarv, det kan du bare smide væk.Vandet med de aktive stoffer inddamper du under svag varme, pas på at der ikke brænder på ! Det du har tilbage er stærkt nok til at du kan ryge eller æde det, men PAS PÅ alt efter hvilken slags valmuer du har brugt kan det indeholde over 50% morfin, så start i det små når du skal til at afprøve det !
Sidst men ikke mindst opiater kan føre til afhængighed,som er så kraftig at man ikke kan forstille sig det før man selv sidder i saksen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hr Bindegal...
Hvem har prøvet at overbevise dig om,at der skulle være op til 50%Morfin I de bedste Opiums arter?

Hvis du er heldig,og har solen i ryggen osv,KAN du komme op på mellem 10-15%,aldrig mere.

Det var bare det. [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
@Gonzo: Jeg tror han mener at der kan være op til 50% morfin i ekstratet, ikke i selve valmuen...
Det ville da ellers være en valmue-art jeg gerne ville sætte mine fedtede fingre på i så fald [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

VH Jonas!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hr Gonzo

Naturligvis hentyder jeg til 50% morfin i ekstraktet, undskyld min lidt kluntet formulering. Og jeg vil give dig ret i at vi almenenlige dødelige skal være heldige hvis morfin indholdet i vores rå opium overstiger 15%, men når det er sagt så husker jeg noget om at selveste Sten Larris, nævner danske valmuer med et morfin indhold på 30%, dette tal stammer sikkert fra valmuer dyrket til den danske medicin industri ( DK var på et tidspunkt stor leverandør af medicinsk morfin til verdensmarked) i 70'erne.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]