Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 00:51

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 85 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

bliver lige nød til at hører jer om noget, har lagt mærke til at der er mange eller flere af jer som ryger hverdag også tænkte jeg på hvor meget skal der til at man på længere sigt, kan begynde at mærke man ryger hash dagligt?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ved et træ, nær en flod hvor manden fra Aran går rundt og rundt.
spooki skrev:
bliver lige nød til at hører jer om noget, har lagt mærke til at der er mange eller flere af jer som ryger hverdag også tænkte jeg på hvor meget skal der til at man på længere sigt, kan begynde at mærke man ryger hash dagligt?

Jeg røg dagligt i 4-5 måneder. Jeg kunne ikke mærke andet, end at mine penge forsvandt alt for hurtigt. Og at jeg ikke drak alkohol i næsten et halvt år.

"The universe doesn't owe us condolence or consolation; it doesn't owe us a nice warm feeling inside." ― Richard Dawkins

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven
Jeg har nu røget fast i et år (hver dag hvis pengene rækker)
og jeg kan ikke mærke noget som helst udover min korttidshukommelse er blevet 3% dårligere
:D men det koster altså knapper at have at hverdags forbrug så tænk lige på økonomien så man ikke bruger det hele på Hash med det samme

Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hold nu op med at lyve overfor jer selv. Indlærningsevnen og korttidshukommelsen er tydeligt påvirket når man ryger hver dag.

Citat:
hverdags forbrug
Det vil JEG nu se mere som misbrug.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Junior medlem
Brugeravatar

Zh4d0w skrev:
og jeg kan ikke mærke noget som helst udover min korttidshukommelse er blevet 3% dårligere
:D men det koster altså knapper at have at hverdags forbrug så tænk lige på økonomien så man ikke bruger det hele på Hash med det samme

okay ja jeg har sgut råd til et hverdags forbrug...men kan du godt tage fx en uge uden hash uden problemer hvis man kan sige det?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ved et træ, nær en flod hvor manden fra Aran går rundt og rundt.
Puny_pete skrev:
Hold nu op med at lyve overfor jer selv. Indlærningsevnen og korttidshukommelsen er tydeligt påvirket når man ryger hver dag.

Citat:
hverdags forbrug
Det vil JEG nu se mere som misbrug.

lyve overfor os selv?

"The universe doesn't owe us condolence or consolation; it doesn't owe us a nice warm feeling inside." ― Richard Dawkins

Junior medlem

spooki skrev:
Zh4d0w skrev:

okay ja jeg har sgut råd til et hverdags forbrug...men kan du godt tage fx en uge uden hash uden problemer hvis man kan sige det?

Hvis du powersuger i en uge, så kan du godt risikere nogle søvn- og appetitproblemer når du stopper igen. Jeg vil generelt anbefale dig at lade være med at ryge i hverdagene. Det er monster dyrt, din tolerance stiger hurtigt og det er ikke godt ift. skolen.

Jeg kan stærkt anbefale udelukkende at ryge i weekender og ferier, for så får man massere af muligheder for at powersuge (også flere dage i træk), det er ikke nær så dyrt, og man kan godt holde styr på skolen :) Man skal naturligvis passe godt på med sådan et forbrug (det kan let blive flettet ind i nogle hverdage), men jeg synes personligt at det er langt bedre end at ryge hver dag.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Narnia
Alice skrev:
Topskuddet:
Hvorfor røg du igen hvis du fik det dårligt?
Jeg spørger ikke på en formanende måde, men af interesse. Håber ikke du misforstår mig. :)

Jeg regnede bare med, at jeg havde fået for meget, eller at hashen var dårlig.
Jeg synes ikke man kan dømme et stof ud fra én oplevelse. Billede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

spooki skrev:
Zh4d0w skrev:

Jeg ville ikke ha noget problem med at holde en uge da det ikke er Så lang tid siden jeg holdte i en måned fordi det tog lidt overhånd ;)

Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"

Junior medlem
Brugeravatar

Zh4d0w skrev:
spooki skrev:
Zh4d0w skrev:

Jeg ville ikke ha noget problem med at holde en uge da det ikke er Så lang tid siden jeg holdte i en måned fordi det tog lidt overhånd ;)

når okay det lyder da slet ikk så galt så :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

men det er yndlings drug ;)

Junior medlem
Brugeravatar

Zh4d0w skrev:
men det er yndlings drug ;)

må sgu også indrømme jeg synes bedre om hash ( af hvad jeg ved af ) end alkohol

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Alkohol er det rene gift i forhold til cannabis produkter og så slår alkohol flere ihjel på års basis end cannabis gør. Der har nemlig ikke endnu har været et tilfælde af thc overdosis
Så fuck alkohol gør det ulovlig og lad os så ryge en masse bong istedet for pis ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Pas på med at sluge det hele for råt Spooki. Hash er et rigtigt fedt drug ja, men det har stort misbrugspotentiale, og bivirkningerne af et misbrug eller et for stort forbrug kan være ret alvorlige! Ryg med måde, så undgår du at brande nallerne :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
spooki skrev:

Jeg ryger hver dag, og har været stærkt afhængig af hash de sidste 12 år. Ligesiden jeg begyndte med at ryge stadset som 16-årig. Jeg har haft flere pauser, men er altid faldet tilbage igen. Jeg mener ikke at der kan herske nogen tvivl om, at der er en mærkbar forskel på folk når de ryger dagligt, i forhold til når de ikke ryger dagligt. Det kan godt være at man ikke umiddelbart selv ligger mærke til det, men det er fordi man lever med forandringen 24 timer i døgnet, og at det derfor føles normalt. Jeg ved ikke om du selv kunne mærke at du følte dig lidt bombet dagen efter, sikkert på en ganske behagelig og afslappet måde, let i hovedet og let i kroppen agtigt. Hash bliver i kroppen enormt lang tid efter man har røget, og det virker faktisk også i kroppen enorm lang tid. Hvis man ryger hash daligt og bare holder det til om aftenen, så lever man i en konstant hashrus, hvor man bare er mere skæv om aftenen end man er om morgenen og om eftermiddagen.

Nu ved jeg ikke helt hvordan du oplevede din rus, men jeg kan selv tydeligt huske de første par gange jeg prøvede at blive ordentligt skæv. Rusen var fuldstændig magisk, det var din nylige rus måske også? Magien forsvinder når man ryger hver dag, men den forsvinder stille og roligt. De gange jeg har holdt længere pauser og så røget hash igen, så er magien vendt tilbage. Det er altid det der ender med at lokke mig tilbage i et hverdagsforbrug. Hvis man holder sig til at ryge måske en gang om måneden eller noget, så er det magisk hver gang, og man holder det også meget mere specielt og helligt. Det er bare svært hvis man først er blevet alt for glad for det.

Når jeg går kold om aftenen er det som reglen fordi at jeg har røget mig så skæv at jeg falder i søvn foran fjerneren. Når jeg står op om morgenen er jeg stadig bagskæv, og når jeg kommer i skole skal der mere end et par kopper kaffe til, før jeg begynder at virke nogenlunde. Der er for mig ingen tvivl om, at jeg på næsten alle områder, er meget mere skarp og frisk, i perioder hvor jeg ikke ryger. En anden bivirkning ved et hverdagsforbrug af hash er, at man spilder en helveds masse tid og en helveds masse penge. Jeg er sikker på, at jeg havde været ude på den anden side af uddannelsessystemet for mange år siden, hvis jeg aldrig var begyndt at ryge hash.

Det kommer selvfølgelig også helt an på hvad det er man laver til hverdag. Hvis man står og saver i træ, og banker på søm til dagligt, kan man måske bedre leve med følgevirkningerne, end hvis man arbejder indenfor raketvidenskab.

Junior medlem
Brugeravatar

Jeps jeg ved godt at det godt kan være rimelig dyrt og alt det med et dagligt forbrug, og snakkede med min bror idag om hvornår jeg kunne komme til at ryge igen, der sagde han også jeg nok skulle komme til det men der skulle lige gå noget tid, for ellers ville jeg bar begynde at tro at det var okay at der gik et par dage imellem, han ryger hverdag og siger jeg skal bar nøjes med at ryge måske 1-3 gange om måneden men først når jeg har røget med ham et par gange før jeg kan introducere mine venner for det, eller ryge selv,,,og ja kunne godt mærke jeg var lidt træt dagen efter.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Zh4d0w skrev:
Alkohol er det rene gift i forhold til cannabis produkter og så slår alkohol flere ihjel på års basis end cannabis gør. Der har nemlig ikke endnu har været et tilfælde af thc overdosis
Så fuck alkohol gør det ulovlig og lad os så ryge en masse bong istedet for pis ;)

Orh luk nu forhelved. Jeg er enig i at jeg hellere ville udsætte min krop for en joint end 15 genstande men at ulovligegøre alkohol fordi du ikke kan lide det? :roll:

Ofte har hverdagscannabis(mis)brugere en idé om at deres (mis)brug ikke skader dem det mindste og det tværtimod at sundt for dem. Så lad være med at tage alt for gode varer.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Medlem

Forvent intet, nyde hvert sekund og ha lidt godt ved siden af dig.. - Cola, vand, slik og sån ;) .. LA VÆR og prøv og følg efter din bror og venner , hvis de er vant til af ryge, hvis du gør det.. - Brækker du dig nok ..

Husk nu , 1 gang på stoffer - er en gang for meget , og 1000 gange er aldrig nok ;b ..

Medlem
Brugeravatar

Puny_pete skrev:
Zh4d0w skrev:

Orh luk nu forhelved. Jeg er enig i at jeg hellere ville udsætte min krop for en joint end 15 genstande men at ulovligegøre alkohol fordi du ikke kan lide det? :roll:

Ofte har hverdagscannabis(mis)brugere en idé om at deres (mis)brug ikke skader dem det mindste og det tværtimod at sundt for dem. Så lad være med at tage alt for gode varer.

Du er da godt nok dejlig positiv huh? Hvordan har du i øvrigt fundet ud af at "hverdagscannabis(mis)brugere" har en tendens til at undskylde sit forbrug? Igennem din store reasearch af danske hashomaner?

This song is magic. It beat its way into my brain and burrowed deep where the dopamine grows and it fertilizes it and it waters it and it harvests it. I am the dopamine king of my kingdom and i can knock a dragon out of the sky, 10000 feet high, by visualizing guitars.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Har aldrig sagt de undskylder deres forbrug, jeg har skrevet de lyver overfor sig selv når de siger de ikke kan mærke noget af at sidde og suge bong hver dag.

Prøv at kig herinde, der er flere der siger at de ikke kan mærke nogen ændring overhovedet. Dog er der enkelte der kan se (efter de har holdt op) at deres korttidshukommelsen var væsentlig påvirket af at ryge hash hver dag for ikke at tale om de fysiske skader af røgen.

Og nu perspektivere jeg stadig til folk herinde fra.

Se eventuelt tråden "Hvor tit ryger du den fede?" - meget sørgelig statistik og hvordan folk benægter det ikke har nogen negative konsekvenser. At sige at der ikke er nogen konsekvenser på et HR-forum er sgu tamt.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 85 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]