Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 10:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hej hej alle sammen, er ny herinde og ville endeligt gerne høre om der er nogen af jer der er stoppet med at ryge ? (smøger)

Grunden til jeg spørg er at jeg selv går med et bette ønske om at stoppe da jeg ikke syndes det er særligt fedt at ryge, der er ingen fed virkning af det og man bruger MANGE penge på det. Dog ønsker jeg ikke at stoppe med at ryge hash - eller bare blive høj.

Så vil høre om nogen har smidt smøgerne på hylden og stadigt fyrer op i ny og næ ? eller om jeg skal finde mig en anden måde at blive høj (med hash)

- Vh Myggen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg synes det er svært at holde et rygestop, og samtidig ryge fede.
Hvis jeg var dig ville jeg nok bruge det til madlavning i stedet for

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Jeg ryger kun fede... Det handlede meget om for mig, hvad jeg fik ud af de to ting, hver især, og derefter prøve at adskille dem. Indrømmet, jeg ryger ret mange fede i perioder, men når jeg så er på pause, får jeg ikke smøg cravings, kan godt tage et sug på en smøg i ny og næ, men siden mit sidste stop, i foråret, er det kun blevet mere og mere pointeret for mig, hvor klamt det er, hver gang jeg gør det, hvilket oftest er i en brandert...

Junior medlem

@ BlacknBlue- jeg har aldrig indtaget det gennem mad, har dog tænkt på det, men er det den samme effekt ? og hvad med "vedligeholdele" af ens skævert? Normalt laver jeg en stærk og så en svag jont, så kan man ryge den første og stille side og nyde den næste for at vedligeholde det . Har du eventuelt nogen ideer til hvad mad man kan gøre det med ?

@Snoezel - Tog du bare en kold tyrker for smøgerne eller hvordan??

Og hey tak til jer begge, fedt med nogle hurtige gode svar :)

Medlem

Jeg røg på et tidspunkt, men det er jeg stoppede med, fordi jeg ikke gad at være afhængig af smøger. Jeg har ikke noget problem med kun at ryge hash, og holde mig fra smøgerne. selvom jeg primært bruger smøger til at riste med, så ryger jeg også engang i mellem en... det er ligeså meget for hyggens skyld :D

Moderator
Brugeravatar

Myggen skrev:
@Snoezel - Tog du bare en kold tyrker for smøgerne eller hvordan??

Og hey tak til jer begge, fedt med nogle hurtige gode svar :)

var så lidt. Jeg havde i forvejen forsøgte at stoppe et par gange hen over året, både med nedtrapning og kold tyrker. Sidste gang, hvor det lykkedes, var den en spontan kold tyrker, havde lige købt mig en ny pakke bali shag, så da jeg tog mig en smøg efter arbejdet, blev det sgu bare for meget lige pludselig, for ulækkert og dyrt, det kom helt af sig selv. Men men men, det var ikke så let som jeg får det til at lyde, har flere gange gransket "misbruget", især under påvirkelse af LSD, som nærmest forbyder min krop at indtage smøger (gør det selvfølgelig ikke, men det føltes sådan), det tror jeg helt sikkert også har haft en effekt.
Jeg vil ikke anbefale dig at bruge LSD bare til at kvitte smøgerne med, men hvis du en dag får lyst til at bruge psykedelika til personlig udvikling, så er smøgtrangen et ok sted at begynde.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hanguk
Jeg kender MANGE som bare ryger bønnen med ikk smøger, og har selv kvittet smøgerne men ryger stadig. Selvfølgelig kan det være ret svært for nogen at gøre det på den måde, men man føler sig godt tilpas i sidste ende :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har drukket guldkakao nogle gange, og det virker virkelig godt. Man bliver enormt bashed, og vedligeholdelse af skæverten, skal du ikke tænke på, den varer ved længe.
Synes dog det er meget rart at supplere med en normal joint, mens guldkakaoen langsomt sparker ind.
Du kan lave guldkakao, hashkager, smør, te og meget mere. Tror der er en masse opskrifter på nettet :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
En klassiker, er at stoppe med smøgerne og så "kun" ryge fede - altså nu ved jeg ikke om du ryger dagligt - men jeg tror ikke jeg kender en eneste, mig selv inklusive, der ikke har sat sit hash-forbrug, gevaldigt op ved den slags gode aftaler=)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Jeg er nogenlunde stoppet med smøgerne, ryger kun i weekenderne når jeg drikker.

Nu ryger jeg heller ikke den fede så meget længere, men når jeg gør, så køber jeg bare smøger i Ultra Light eller deromkring, så jeg slet ikke har lyst til at bruge dem til andet end at blande med hashish.

Synes faktisk ikke et rygestop er så svært igen, og kan sagtens holde det til weekenderne. Og så selvfølgelig det økonomiske aspekt i det!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Nu ved jeg selvfølgelig ikke, hvor længe du har røget og derved heller ikke hvor afhængig du er, men du er nød til at gøre op med dig selv om du virkelig vil dette. Hvis du blot går halvt ind i det, klare du det aldrig. Det kender jeg af personlige erfaringer. Jeg har røget i 2 år ca. men jeg har altid været smugryger, så det har begrænset mit forbrug til at jeg kun ryger i skolen, om aftenen når de gamle sover og når jeg er sammen med vennerne. Lige pt. ryger jeg stadig, men det er langt fra nær så meget, som det har været. Men nok om mig! Den nemmeste form for rygestop, jeg har erfaret indtil videre (har været igennem et par stykker) er hvis du stopper sammen med en anden kammerat, som du ser dagligt, f.eks en klassekammerat. Derved kan i holde hinanden i ørene og i sin underbevisthed vil man heller ikke begynde igen, for så skuffer man bare kammeraten. :wink:

Men rygestop er i bund og grund sværere end man tror og det går først op for en, hvor hooked man er, når man endelig stopper. En god tommelfingerregel er, at man skal holde sig selv igang og sørge for at man ikke tænker på smøgerne, for dette gøre kun ens abstinenser større. Hvis du hele tiden går og siger til dig selv: "Hoooold kæft jeg kunne godt klare en smøg lige nu!" holder du ikke i mange dage.

Motion, være sammen med venner som IKKE ryger og generelt andre aktiviteter som skyder tankerne hen på noget andet, er gode og før du ser dig om har du været røgfri i en uge. Derefter er det bare om at klø på! :)

Ang. din comment, så skylder du forresten et hiv :D

Håber det hjalp ;)

:peace:
Nikolajsen

Cannabis entusiast

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Som lige nævnt motion er en skide god ide at blive afhængelig af :- )
De har virkelig hjulpet mig til at skære ned på mit hashforbrug, især når man har abstinenser,
så bare lige ud og løb alt "lortet" ud af kroppen.
så behøver man sku ikke hash for falde i søvn ;)

Og så har jeg bemærket det hjælper til at øge mit appetit
som normalt slet ikke er der når jeg skære ned.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
BlackNBlue skrev:
Jeg har drukket guldkakao nogle gange, og det virker virkelig godt. Man bliver enormt bashed, og vedligeholdelse af skæverten, skal du ikke tænke på, den varer ved længe.
Synes dog det er meget rart at supplere med en normal joint, mens guldkakaoen langsomt sparker ind.
Du kan lave guldkakao, hashkager, smør, te og meget mere. Tror der er en masse opskrifter på nettet :)

Ja ja

Junior medlem

Citat:
Ang. din comment, så skylder du forresten et hiv :D
- Satans , troede ikke der var så mange nørdede mennesker herinde ;)

Men ideen med at stoppe sammen med en ven er faktisk god, har røget ca 3 år og startede dengang med en af mine gode kammerater til fester og så senere i hverdage, og han har nemlig os snakket om det - så kunne være oplagt at stoppe sammen igen.

Det med at "belønne" sig selv ved så at ryge en bønne mere er nok ikke noget jeg kommer til at bruge, da jeg er fint tilfreds med mit nuværende forbrug, mener for meget af det gode kan også blive, ja, for meget :p

Men ellers nogle fede nok ideer og tak igen for response!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The final frontier
lige sidst engang, hold dig fra plaster og tyggegummi, du bliver bare afhængig af dem i stedet... og de er noget dyrere end den rigtige vare ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ved et træ, nær en flod hvor manden fra Aran går rundt og rundt.
Beklager at jeg genopliver en ellers død tråd, men den er oplagt til min nuværende situation.

Jeg har tænkt meget på at kvitte smøgerne, uden at kvitte cannabisforbruget. Jeg har tænkt mig at tage en kold tyrker nu her når sommerferien begynder, og når jeg er færdig med alle mine eksamener. Grunden til at jeg først stopper efter eksamenerne er, at jeg ikke gider kæmpe med et rygestop OG kæmpe med eksamen.

Normalt ryger jeg Prince K (tror at de går under light-smøger) og i sjældne tilfælde Cecil. :)

@Snoezel:
Har du overholdt din kolde tyrker, eller er du faldet i fælden igen?
Har du evt. nogle tips og gode råd?

"The universe doesn't owe us condolence or consolation; it doesn't owe us a nice warm feeling inside." ― Richard Dawkins

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvis du får problemer med kold tyrker, vil jeg rigtig gerne anbefale el-cigaretter. Det skal selvfølgelig være af ordentlig kvalitet, og ikke dem du finder på tankstationer og i supermarkeder. Det hjalp mig med at stoppe i 4 måneder uden overhovedet at have abstinenser af nogen art, og efter at have vænnet mig til det, var det faktisk langt mere tilfredsstillende end at ryge smøger. Desværre gik min oplader til den i stykker, havde ikke råd til en ny, og nu pulser jeg smøger igen som aldrig før..

Mht. kold tyrker - du må ikke gå på kompromis, kender mange der har holdt den i et godt stykke tid, hvorefter de har givet sig selv lov til at ryge i byture, for hyggens skyld, og fordi smøger og øl passer så fantastisk godt sammen. Men de sniger sig mere og mere ind på livet af en igen, og før man ved det, er man allerede hooked igen..

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 100 meter skoven, sammen med grisling og en stor joint
@HRKnudsen - hvis du vil kvitte smøgerne, kan jeg varmt anbefale bogen Endelig ikke-ryger. (Den koster ikke særlig meget i Bulka ;) )

Både mig selv, og en del af mine venner, har benyttet denne bog til at stoppe med at ryge.

Jeg har selv været røgfri i et år.

Den er meget let at læse :D

Moderator
Brugeravatar

HrKnudsen skrev:
@Snoezel:
Har du overholdt din kolde tyrker, eller er du faldet i fælden igen?

Ja, det har jeg, og joints er der også blevet skruet lidt ned for, så den er mægtig... Hold op med at bebrejde dig selv, hvis du ryger til en fest eller lignende, det er ikke et tilbagefald. OG! Lad være med at lyve for dig selv, du kan ikke bare lige nuppe en aftensmøg engang imellem. De gange hvor jeg har røget til fester, har det oftest været en 4-5 sug for lige at få den opkvikkende effekt, så hvis man endelig har brug for at ryge lidt til en fest (oftest dér at trangen melder sig), så hold det nede...

Dedikeret medlem

HrKnudsen skrev:
Jeg har tænkt meget på at kvitte smøgerne

Mit råd vil være at gøre det. Drop E-cig, nedskæring og hvad ellers af indfald man kan få for ikke at stoppe helt men nærmere "stoppe lidt". Jeg røg smøger i lidt over 10 år før jeg besluttede mig for at det var en absurd meningsløs ting at gøre, og så lod jeg være.
Det er nu godt og vel et år siden, jeg ryger gerne en smøg eller 10 når jeg drikker men ellers finder jeg ingen problemer med at lade dem ligge - faktisk appellere de slet ikke til mig uden indtagelse af alkohol, og der nok mere fordi det ikke er så god en kombination med alkohol og cannabis, så en smøg kan være en slags joint-substitut.
HrKnudsen skrev:

Hvis du ikke vil ryge, så lad være. Længere er den ikke. For mig var motivationen at jeg ikke gad skade mine lunger yderligere med noget jeg ikke længere fandt 'glæde' eller velbehag ved. Hvis det ikke er nok, så overvej om du virkelig vil være slave for din hjernes behov for nikotin.
Hvis man nyder en smøg, synes jeg ikke der er grund til at stoppe - gør det der gør dig glad, så længe det er på egen bekostning. :)

Husk ikke bare at erstatte smøgerne med et overdrevet cannabis forbrug!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]