Nu ved jeg selvfølgelig ikke, hvor længe du har røget og derved heller ikke hvor afhængig du er, men du er nød til at gøre op med dig selv om du virkelig vil dette. Hvis du blot går halvt ind i det, klare du det aldrig. Det kender jeg af personlige erfaringer. Jeg har røget i 2 år ca. men jeg har altid været smugryger, så det har begrænset mit forbrug til at jeg kun ryger i skolen, om aftenen når de gamle sover og når jeg er sammen med vennerne. Lige pt. ryger jeg stadig, men det er langt fra nær så meget, som det har været. Men nok om mig! Den nemmeste form for rygestop, jeg har erfaret indtil videre (har været igennem et par stykker) er hvis du stopper sammen med en anden kammerat, som du ser dagligt, f.eks en klassekammerat. Derved kan i holde hinanden i ørene og i sin underbevisthed vil man heller ikke begynde igen, for så skuffer man bare kammeraten.
Men rygestop er i bund og grund sværere end man tror og det går først op for en, hvor hooked man er, når man endelig stopper. En god tommelfingerregel er, at man skal holde sig selv igang og sørge for at man ikke tænker på smøgerne, for dette gøre kun ens abstinenser større. Hvis du hele tiden går og siger til dig selv: "Hoooold kæft jeg kunne godt klare en smøg lige nu!" holder du ikke i mange dage.
Motion, være sammen med venner som IKKE ryger og generelt andre aktiviteter som skyder tankerne hen på noget andet, er gode og før du ser dig om har du været røgfri i en uge. Derefter er det bare om at klø på!
Ang. din comment, så skylder du forresten et hiv
Håber det hjalp

Nikolajsen