Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 11:25

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hey allesammen.

Er ny herinde, men det virkede som det mest seriøse forum, hvor man kunne få et ordentligt svar.

Er der nogle herinde der har været på Emmaboda-Festivalen i sverige, og haft succes med enten selv at have nogle fede med, eller finde nogle deroppe ?

Skal nemlig afsted til sommer, og det ville næsten være ærgeligt ikke at kunne suge en pind ind imellem.

Men i og med jeg aldrig har været til sådanne arrangementer uden for DK, ved jeg ikke så meget om det :)

Håber på nogle gode svar.

Hold jer muntre!

-Skyjuice

Medlem

Jeg har én gang taget tjald med til Sverige men var heldig nok til at snyde tolderen ved at snakke svensk og sige at det nok var min taske der lugtede da jeg havde været på Roskilde, og hunden skyndte jeg mig at ae væk fra klumpen. Vil sige at det aldrig vil kunne betale sig hvis du bliver taget. Du kan hvis du virkelig leder og spørger på festivalen nok godt finde en klump. Men da det er "begrænset" hvor mange der tør løbe risikoen ved at smugle til Sverige er det RØV dyrt ! Det kan nogle steder koste op til 450 kr grammet. Og da der virkelig er nultolerense overfor stoffer i Sverige møder du ikke en politimand der vil lade dig slippe billigt hvis du bliver taget. F.eks. ligger en af europas største reggae festivaler i Sverige, men det er samtidig den festival der er sat flest politimand ind på. KUN pga cannabis . Så hellere ryge igennem på roskilde og bare chille med alkohol i Sverige, sådan ville jeg i hvert fald have det :)

Junior medlem

Jamen jeg tænkte det nok, det er dælme utroligt:)
Overvejde også (efter jeg skrev tråden) at der jo garanteret både er toldere og hunde, og så den der lortescanner de har derovre, når nu der er festival, men ellers må man jo bare være lidt kreativ når man kommer derover hvis man vil have sig en god rus :)

Problemet er bare at jeg ikke kan tåle alkohol, så jeg må ikke drikke :s

Men igen som sagt før^^ Ellers må man prøve at være kreativ, og finde ud af hvad der ellers befinder sig af sjove ting derovre :)

Men tak for svaret om ikke andet :)

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Sidste år var jeg på telttur med to gode venner i Sverige og vi skulle selvfølgelig have lidt sjov med. Mine venner var tilsyneladende ikke bange for at blive taget, så 20 min. inden vi kom til tolden havde vi allerede fyret op for den første pind. Omkring 10 gram hash + lidt mix + 5 gram amf i handskerummet samt, at jeg selv havde 4 gram amf i min pung. Vi ankommer til tolden og vores øjne møder det værst tænkelige syn.. Ved lige præcis den bås vi bliver guidet over til står der ca. 7 toldere, plus en hund og 2 betjente :? Til højre for os lidt væk stod de fleste, en gruppe på 5 unge toldere, højst sandsynligt "aspiranter", de 2 betjente og hunden. Vi fik selvfølgelig alle 3 den onde paranoia. Nå men vi standser og de 2 toldere kommer over, den ene mere gammel og erfaren end den anden og stikker nærmest hovedet ind af vinduet og spørg hvad vi skal. Jeg prøver at føre ordet fra bagsædet, velvidende om, at han sikkert kan lugte vores frygt, for slet ikke at tale om den joint vi røg for 20 min. siden. Stammende får jeg fortalt, at vi bare skal på telttur i nationalparken og fiske lidt. Begynder for alvor at svede da han spørg om vi skal op og ryke cannabis! Gruppen til højre kigger mere og mere mistænksomt på os og den gamle stikker nu hovedet helt ind af vinduet, kigger rundt og spørg igen og igen om vi skal ryke cannabis, om vi har cannabis osv. Jeg benægter, forklarer ham underforstået, at vi ikke vil hans land noget ondt og prøver at smile til ham... Til sidst lykkedes det ham at fremtvinge et lille smil og lader os, efter 5 min. udspørgen, køre videre!

Hmm.. Blev jo til en hel rapport. Vi var bare så heldige at jeg lige måtte fortælle det :) En anden gang med Oslo færgen, omtrent de samme mængder hash og amf, vader vi lige forbi 5 toldere samt en hund, som stod 2 meter fra mig .... Og den reagerede ikke!?

Tilbage til topic; Hvad er bødepriserne på i Sverige? Så længe du ikke risikerer en massiv bøde, eller at blive tilbageholdt og få ødelagt din festival, ville jeg personligt ikke have noget imod at forsøge at smule et par gram med. Men det er op til dig selv at vurdere, om det er risikoen værd.

Medlem

Hvis hunden bare står er det bare en familiehund, det er først idét betjenten siger til den at den er på arbejde at den begynder at lugte. Når de tager hunde med ind på staden er de jo heller ikke på "snuse" mode. Så ville den jo blive syg af alle de forskellige cannabis dufte :p De gør jo heller ikke af alle som politiet snakker med, de er sygt opdraget :)

Jeg kender faktisk ikke bødestørrelserne, men der skal minimalt til for at blive taget for smugling. Fordi at de er så bange for stoffer mistænker de alle for at smugle det ind til videresalg. Du har dog billet til festivalen, så medmindre de begynder at mistænke dig for videresalg med det samme. Så burde de tro på at det er til eget forbrug :)
Men giver dig SÅ ret. Vi var i tog, der vil jeg ALDRIG tage bare 0,5 gram med igen ! Men hvis det er bil og du nu ikke kan drikke alkohol, så ville jeg sku nok også gøre det. Og musik er 100 gange bedre når man ryger i forhold til at være stiv alligevel :p

Junior medlem
Brugeravatar

musik er 100 gange bedre når man ryger i forhold til at være stiv alligevel :p

alt er jo bedre når man ryger ville jeg sige:)

Medlem

Ja, undtagen varme. Men nu snakkede vi jo om festival :p
Hvis han skal dyrke masser af sex er det selvfølgelig også klart bonus ;)

Medlem

Jeg er lige med på en lytter her. Min kæreste og jeg har lejet en bjælkehytte i det svenske, og havde egentligt tænkt os at medbringe lidt grønt til turen - ca. 10g. Vi regner med at tage turen over broen i august måned. Vil det være meget risikabelt? Vi ser ikke suspekte ud, og har en masse tasker og grej med i bilen :)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Milano
Reefie skrev:
Jeg er lige med på en lytter her. Min kæreste og jeg har lejet en bjælkehytte i det svenske, og havde egentligt tænkt os at medbringe lidt grønt til turen - ca. 10g. Vi regner med at tage turen over broen i august måned. Vil det være meget risikabelt? Vi ser ikke suspekte ud, og har en masse tasker og grej med i bilen :)

Jeg ville ikke turde tage noget som helst med til Sverige og 10 g. er immervæk en del, specielt set med svensk politis øjne.

Junior medlem

Helt sikkert. tak for historien og for alle svarene, so far :)

Jeg vil så sige, at jeg smider også nogle fiskestænger og noget værk bag i bilen. og telt og sådan noget.

Men det er stadig den der Paranoia der huserer inde i en :P

Nu tænker jeg også lidt, er det mindre risikabelt hvis man tager færgen fra Helsingør?

For vil helt sikkert ikke undvære røg, når jeg skal stå hele den sidste dag, og trykke den af til Infected Mushroom ;)

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Jeg ved ikke hvad der er mindst risikabelt, men jeg tror, at en fordel ved færgen kan være, at du kan have det på dig og evt. smide det fra dig, hvis du indser, at du ikke kan komme forbi den lede tolder og hans hund.

Edit/ Sludder og vrøvl.. Vi tog også færgen dengang og du skal jo selvfølgelig stadig igennem toldtjekket med bilen :wink:

Medlem

Ved ikke hvordan de checker folk ved den svenske grænse,men hvis tjalden er urimlig dyr i sverige så er det bedste jo nok at tage det med hjemmefra.Toldchecket ved den svenske grænse er vel ikke striksere end den er i en lufthavn.

Har røget hash dagligt i +20 år og har altid haft min egen ryger med på ferie til Tyrkiet,har aldrig været udsat for noget ubehagligt ved pas kontrollen. Og nej jeg propper det ikke op i røven :) en åben slikpose,en pakke cigaretter med 20 skolejoints, eller bare løst i lommen.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: lige her
da jeg tog toget til Sverige (og hele turen til øland) så jeg ikk så meget som skyggen af en tolder eller betjent , og Det vær med en times stop i malmø

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: lige her
og der havede jeg 5g amf med i tasken , alle jeg keder siger man aldrig blir stoppet i toget .

Junior medlem

Har så lige fået overtalt konen til at tage med, da hun heldigvis er en lige så stor musikfreak som jeg selv, men hun ryger så til gengæld heller ikke. (så er der bare mere til mig) ;)

Måske vi skulle tage toget derover så, da det jo lyder meget godt hvis chancen for toldere er mindre.

Og så kunne man jo bare leje en eller anden god vogn, mens man var derovre i de dage.

Andre der har erfaringer med toget? Skal hele vejen op til Vimmerby:s

Medlem

Esrarli_Gözler skrev:
Toldchecket ved den svenske grænse er vel ikke striksere end den er i en lufthavn.

Har røget hash dagligt i +20 år og har altid haft min egen ryger med på ferie til Tyrkiet,har aldrig været udsat for noget ubehagligt ved pas kontrollen.

Man kan i bund og grund ikke sige at tolden er striksere. Svenskerne vil bare gøre så meget mere for at fange smuglere på vej ind i landet at de meget hurtigere lader hunden gå en tur om bilen.

Jeg har taget tjald med til Tjekkiet, men ingen af os to har kørt igennem Sverige? Svenskerne er de mest strikse når det gælder mistanke, de tager ingen chancer.
---------------------------------

Skyjuice. Du tager ikke tog ! Det er rent lort af en forklaring at de er mindre i togene. Da jeg blev stoppet var de 4 betjente og en hund. En af mine venner grinte af mig da jeg kom hjem og sagde: Din idiot, der er ALTID toldere i toget til Sverige. Det kunne jeg sagtens have fortalt dig.
Han har været i Sverige og spille Ishockey næsten hver weekend de sidste 11 år og siger at de går igennem toget med hunden 19/20 gange.
Så for guds skyld ikke tog ! Hellere broen tidligt om morgenen eller sent om aftenen så. Men seriøst ikke tog, for du kan på ingen måde se dem komme og nå at smide det væk. Pludselig står hunden der bare. Da jeg blev stoppet var det 3 stationer oppe i sverige :s

Medlem

Reefie skrev:
Vi ser ikke suspekte ud, og har en masse tasker og grej med i bilen :)

Jeg har to gange om året de sidste 15 år kørt over broen til Sverige. Vi er blevet sat til side én gang, fordi vores højre forlygte ikke virkede :p
Så af alle mennesker og planer og transportmidler vil jeg nok sige at jeres er den sikreste (overhovedet ikke sikker) men hvis man endelig skal. Så som sagt tidlig morgen eller sen aften. Der står der næsten ingen :) og så sørg for dælen da for at kunne sige det i skal på svensk, så tænker de meget hurtigere, "neej nogen søde danskere der virkelig tager vors land til dem" hvis i endelig skulle blive stoppet :p

Medlem

@Sebsen

Ok det lyder til at risikoen er størrer ved den svenske end i en lufthavn,jeg har aldrig set en hund de ca 50 gange jeg har rejst til tyrkiet.Det gælder både i chaterfly og alm rutefly.

Det kan være det er fordi ruten til sverige er en smugler rute op til norden, jeg skal ikke gøre mig klog på det,men det er da en mulighed.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Milano
Det er bare fordi svenskerne er mega bange for stoffer. Jeg ville fandme kede mig hvis jeg var svensker!

Junior medlem

Min bror kører lastbil fra danmark til sverige hver dag, så jeg tror sku lige jeg shanghaier ham til at lære mig lidt svensk:)

Hvis det bare kunne give mig en lille ekstra chance for at komme igennem.

Og så tror jeg det bliver gemt væk nede ved vores fiskegrej...

Evt, en god tæt pose, ned i en dåse powerbait.. Dunno, men jeg må jo være lidt kreativ:)

@Sebsen

Det er hermed afgjort.. Jeg tager IKKE toget, men lader damen køre, og så snupper vi broen tror jeg..

Stadig ingen der ved hvad de svenske bøderater er?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]