Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 22:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Hash Psykose
Junior medlem

Hey Psychedelia,
Jeg havde røget en del gange før, men havde holdt en pause med Hashen, da jeg ville fokusere på min skole.
En fredag røg jeg så en joint med en ven, og det slog til kunne jeg mærke, men heller ikke voldsomt.. Senere tog jeg på staden med en ven, og vi delte en blå pletjoint, da vi forlod staden, fik jeg meget meget voldsomme angstanfald, og korttidshukommelses tab, og en lille smule krampe, da vi kom hjem og fik sovet på det, så kunne jeg ikke mærke noget betydeligt næste morgen..

Dagen efter røg jeg så meget forsigtigt 5 hvæs af en mild Orange Haze joint, og mærkede ikke noget den aften, torsdag var jeg meget fuld (en del af mit spørgsmål senere).

Lørdag ville vi så ryge igen, og det var en stærk en, som ramte ret hårdt, og jeg fik et angstanfald igen, men det var slet ikke så slemt som første gang. Efter jeg fik spist noget mad, og ro på, så gik det væk igen, næste morgen var der ikke rigtigt noget, men senere den aften ramte det rimelig hårdt, og jeg gik så i seng. Næste morgen ramte det ved morgenmaden, og siden har jeg haft det, som om jeg har været "fjern", på en blid men ubehagelig måde, og ind i mellem kommer der nogle meget små angstanfald.

I dag er det Onsdag, og jeg vil bare vide, om jeg har mulighed for, at drikke alkohol nu på fredag, og hvis i ved hvornår det går væk?

Tak på forhånd!

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
skru lidt ned for forbruget generelt, og ryg lidt mindre når du ryger. Tror ikke der sker det store ved at du drikker, bare du ikke vil drikke for at fjerne angsten fra at ryge, det er ikke nogen smart løsning. Det er svært at rådgive på lige præcis det her område, du bliver nødt til at mærke godt efter i maven, det er der du først mærker angsten, hvis du ikke kan håndtere den, så hold dig fra røgen, i det mindste for en periode.

Hygge

Junior medlem

Tak for svaret!
Har lige haft endnu et angstanslag af rimelig kaliber, og nu er jeg bare interesseret i, at vide om hvornår og hvis det går væk?

Moderator
Brugeravatar

det er ikke til at sige, ingen herinde kender jo din forhistorie, men det ville være klogt at holde sig helt fra røgen, hvis det kommer jævnligt uden at du har røget... Se om du ikke kan komme til at snakke med en psykolog eller psykiater om det, tror jeg du kunne have godt af - angst er meget normalt, men visse mennesker er bare mere udsatte end andre.

Junior medlem

Snoezel skrev:
det er ikke til at sige, ingen herinde kender jo din forhistorie, men det ville være klogt at holde sig helt fra røgen, hvis det kommer jævnligt uden at du har røget... Se om du ikke kan komme til at snakke med en psykolog eller psykiater om det, tror jeg du kunne have godt af - angst er meget normalt, men visse mennesker er bare mere udsatte end andre.

Igen takker jeg meget for svaret! Jeg reagerer jo ikke som normalt lige pt., og virker nok en smule desperat, men hvor lang tid skulle jeg give det endnu? Det var her i søndags det ramte første gang efter røgen..

Medlem
Brugeravatar

Jeg synes at du i første omgang skulle holde dig lidt væk fra røgen. Prøv derefter at tage den dag for dag, læg mærke til ændringer i din hverdag. Jeg tænker på humørsvininger, find ud af hvad du bliver angst for og hvis du har mod på det så tag fat! Når du siger at du lige har haft et angstanfald, så prøv måske at giv et billede af situationen. Så ved jeg der er folk herinde der vil hjælpe dig så godt som muligt. Ellers skriver du bare en pm :)

This song is magic. It beat its way into my brain and burrowed deep where the dopamine grows and it fertilizes it and it waters it and it harvests it. I am the dopamine king of my kingdom and i can knock a dragon out of the sky, 10000 feet high, by visualizing guitars.

Junior medlem

alis skrev:
Jeg synes at du i første omgang skulle holde dig lidt væk fra røgen. Prøv derefter at tage den dag for dag, læg mærke til ændringer i din hverdag. Jeg tænker på humørsvininger, find ud af hvad du bliver angst for og hvis du har mod på det så tag fat! Når du siger at du lige har haft et angstanfald, så prøv måske at giv et billede af situationen. Så ved jeg der er folk herinde der vil hjælpe dig så godt som muligt. Ellers skriver du bare en pm :)

Jeg sidder sammen med to gode venner, og spiller noget computer, da jeg lige pludselig får et uventet gys gennemkroppen, og bagefter en ubehagelig dirren i kroppen, og som jeg er "fjern". Har ellers kunne mærke forbedringer indtil nu.. Men nu er stilnet lige så stille og roligt af, selvom jeg stadig har det meget ubehageligt..

Medlem
Brugeravatar

Jamen som sagt synes jeg i første omgang du skal tage det helt stille og roligt. Du skal ligeledes passe på med at sætte et mærkat på dig selv som angst. Alene det at tænke for meget over tingene kan give et kæmpe tankemylder. Hvis du føler at du kan så find en god ven eller et familiemedlem du har tillid til og sæt personen ind i hvordan du har det. Det er vigtig det er en person du har fuldt ud tillid til :)

This song is magic. It beat its way into my brain and burrowed deep where the dopamine grows and it fertilizes it and it waters it and it harvests it. I am the dopamine king of my kingdom and i can knock a dragon out of the sky, 10000 feet high, by visualizing guitars.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: sted
Må give alis og snozel ret. Det lyder også lidt som om, udfra hvad hvordan du skriver, at du har fået angst for angsten.
Slap af og tænk på hvordan du har det godt.

Go' bedring

Dedikeret medlem

Geografisk sted: sted
og undskyld min signatur - lidt usmagelig i forhold til trådens problemstilling :?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Det lyder som angstanfald og slet ikke som noget, der bare kommer i nærheden af psykose.

Most of the physical world is unseen.

Junior medlem

Arpheus: Hvad vil det sige? Er det positivt, eller negativt

Moderator
Brugeravatar

ingen af delene, men en naturlig ting, som kan opsluge din energi, hvis den ikke bliver håndteret på den rette måde for dig. Visse fagfolk henviser til angsanfald, der er fremprovokeret af hash, som psykoser. Men jeg ved ikke om det bare er mig, men det ord virker beskidt og fremmedgørende - som at blive sidestillet med ustabile mennesker uden, eller, med meget lidt empati i livet... Psykopater f.eks

Men altså, angst kan ramme hvem som helst, også uden at det nødvendigvis bunder i andet, end bare en kropslig bivirkning af en stærk rus - måske er hash bare ikke et rusmiddel for dig? Jeg kender flere velfungerende mennesker, som har prøvet det du siger, og som bare har droppet at ryge og nu tilsyneladende fungerer optimalt.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Weedalo skrev:
Arpheus: Hvad vil det sige? Er det positivt, eller negativt

Det er selvfølgelig positivt at du ikke har en psykose og du skal ikke være bange fordi du har oplevet at ha angst (lidt selvmodsigende).

Angstanfald oplever de fleste på et eller andet tidspunkt i deres liv. Det kan komme hvis man er meget stresset eller presset, på den ene eller anden måde. Der er mange som oplever det på et eller andet tidspunkt, mens de er skæve, så det vil jeg mene er helt normalt og som sagt ikke noget at være bange for. Det kan være pga. mange sanseindtryk, angst for at miste kontrol eller andet. Jeg tror hjernen skal "processe" eller bearbejde de indtryk man udsætter sig selv for og hvis man får angst, så synes jeg man skal stoppe op og tage en dyb indånding og lade være med at presse sig selv unødigt. Det er en god ide lige at lade det hele falde til ro, så hjernen kan få processet og integreret det den udsættes for.

Det er noget helt andet, hvis man for eksempel er bange for edderkopper, åbne pladser eller noget andet konkret. Så er det en god ide at udsætte sig selv for en lille dosis angst under trygge forhold, indtil man har lært sig selv, at der jo i virkeligheden ikke er noget farligt ved situationen.

Men jeg synes du skal tage det alvorligt og lytte til dig selv. Hvis man får angst hver gang man ryger, så synes jeg man skal overveje om man på den måde vil fremprovokere det og stresse sig selv.

Men fremfor alt: Tag det helt roligt, slap af og vær god ved dig selv.

Most of the physical world is unseen.

Junior medlem

Hej igen, har fået det en del bedre nu, angstanfaldene gik over efter en 1½uges tid.
Men ville lige høre om, i tror jeg kan ryge igen, eller om det vil give et tilbagefald?
Da jeg synes det er super hyggeligt, og savner det lidt.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 100 meter skoven, sammen med grisling og en stor joint
Er da helt op til hvordan du selv føler.

Men start langsomt, gør ligesom man "burde" gøre første gang.

Tag et par hvæs, læg den fra dig/send den videre, vent lidt se om du føler noget. Hvis ikke så gentag processen :)

Junior medlem

Hvad med andre stoffer, så som Coke eller AMF? De kan da ikke give tilbagfald, eller hvad?

Hilsen den nysgerrige noob :-)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for København
Nok ikke i den kaliber som har samspil med cannabis nej.
Men har du kendskab til de to stimulanser, burde du også have en god fornemmelse for hvordan det ser ud med angstanfald. Dog burde du gøre det meget klart for dig selv, at du er i en situation, hvor du måske er lidt ekstra sårbar. Så lad f.eks. være med at snif den ene streg efter den anden, eller lade dig 'opsluge' for meget af de dårlige oplevelser dagen efter.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]