Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 15 aug 2025 20:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Danmark
Er ikke sikker på min post hører til herunder men, here goes...

Mit spørgsmål er: Hvordan forbereder i det mest fantastiske trip? (Tænker mest MDMA eller LSD) Hvilke ting er vigtige, fantastiske og event. nødvendige for jer? En specifik lampe, røgelse eller duft-lamper(hvilke dufte?), stearinlys, tæpper, puder, en hule??:D Hvad med drikkevarer eller mad(frugt eller måske noget helt andet?

Hvad med under trippet? Hvad kan i bedst lide at lave, være kreativ, gå på opdagelse, tá et bad, gå barfodet i græsset/sneen, blæse sæbebobler, noget fjollet eller mere seriøst eller måske meditere?

Håber i er klar på at fortælle lidt om jeres perfekte trip ideer om setting osv....

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: syd for kosmos
Det kommer an på hvad jeg skal indtage. Hvis det er lsd eller et længere virkende stof som amt, foretrækker jeg at være et sted med masser af plads, som frederiksberhave feks. Hvis jeg hygger mig med en 2c-x er det derhjemme på værelset, med masser af levende lys og sjove ting såsom røgmaskine og projektor.. Ellers lader jeg bare trippet føre mig afsted, jeg keder mig ihvertfald aldrig på mine trips :)

men jeg kan jo eller ikke side og suge rohypnoler i bongmix hverdag for så stiger tolerance jo

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Der er måske noget du kan bruge i denne tråd.

Ellers elsker jeg at være ude i naturen når jeg tripper. Og øl & smøger smager bare 100 gange bedre for mig, når jeg er stærkt påvirket af f.eks. svampe eller LSD.

Angående musik, så har jeg det perfekt med enten at sidde i en stol og smelte sammen med musikken, eller læne mig tilbage og bare flyde med, hvis det er LSD vi snakker om.
Hvis jeg er udenfor, så elsker jeg at udforske en skov f.eks., og ikke være for mange personer afsted på samme tid.

Hvis det er ketamin, så skal jeg op og bevæge mig. Det sker helt automatisk!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Som nybegynder lagde jeg mest vægt på at befinde mig i trygge omgivelser. Steder man har kender godt og hvor man føler sig tryg. Hjemme i stuen f.eks. Selvfølgeligt i selskab med tætte venner, folk som er behagelige at omgås med, og som man ved at man kan hente hjælp hos hvis tingene skulle blive ubehagelige. Inden jeg skal trippe, kan jeg rigtigt godt lide at være veludhvilet. Så ingen rusmidler dagen før, en god nats søvn og så ellers komme tidligt op og få en frisk start på dagen. Jeg synes det hjælper enormt på min psyke igennem trippet hvis jeg har overskudsenergi. Humøret skal selvfølgeligt være i top. Det nytter ikke noget at trippe psykedeliske stoffer hvis man er ked af det, eller for nyligt har været udsat for noget ubehageligt som fylder meget i ens sind. Medmindre at man tager trippet som et værktøj til at opsøge og bearbejde det.

Svampe, for mit vedkommende, fungere rigtigt godt både til fest med mange mennesker, men også i mere rolige omgivelser hvor man er få personer.

Svampe til fest giver en helt anden oplevelse, hvor jeg kommer utroligt meget op at gøre og får rigtigt meget energi. Kombineret med alkohol, er det mest mærkbare ved trippet visuels og det kropslige. Tankerne er der ikke så meget tid til, så det er ikke et optimalt setting for mig, hvis jeg er ude efter dybe åbenbaringer. Tilgengæld bliver jeg vildt party, udafvendt, underlig at se og høre på og musikken lyder fantastisk.

I mere stille og rolige omgivelser får trippet for mig en helt anden intensitet. 2-4 er det optimale synes jeg. Jeg kan godt lide at starte et trip ude i naturen. En skov, som allerede er nævnt, kan være rigtig interessant. Farverne bliver så intense, og følelser af at man har den her 'connection' til alt hvad der levende og grønt, er helt utrolig. F.eks. hvis jeg smider mig i en busk, følelser det som at bladene og grene bliver en del af min krop og at jeg bliver optaget af moder jord. På svampe er der en fantastisk kærlighed til naturen, i hvert fald for mig. Det er rart at have et sted at vende tilbage til. F.eks. sit hjem. Dejlig stemningsmusik, Sphongle f.eks, styrer hele trippet og bestemmer nærmest ens sindstilstand. Det er fedt bare at ligge og flyde ud til musikken, men samtidig have nogen at snakke med og dele oplevelsen med. 'Kunst' kan være rigtigt smukt og interessant at kigge på, da man virkelig kan fordybe sig i billeder og farver, og se tingene fra helt nye perspektiver og dimensioner.

En enkelt gang på svampe, brugte vi stearinlys, røgelse fra Indien, psykedeliske wallhangs og buddhistiske figurer på et lille værelse. Ubeskriveligt. Det kan klart anbefales at overveje hvordan man udsmykker stedet.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Arthur Spooner skrev:
Svampe, for mit vedkommende, fungere rigtigt godt både til fest med mange mennesker, men også i mere rolige omgivelser hvor man er få personer.

Sjovt som folk er forskellige, jeg har det lige omvendt. Pga. at trippet på svampe til tider kan virke lettere kaotisk og forvirrende på mig, bryder jeg mig ikke om hvis der er for mange mennesker til stede.

På LSD derimod, kan jeg snildt være i festligt lag. Det er faktisk et godt stof for mig, at feste i også, så længe jeg ikke starter for hårdt ud, og så redoserer et par gange, så jeg ikke bryder for meget igennem ved at tage en høj dosis til at starte med.
Altså hvis det skal være i almindelig, festlig sammenhæng, hvor størstedelen ikke er påvirkede på den måde.
Det er selvfølgelig en anden snak, hvis der decideret er dømt psykedelisk rejse.

Arthur Spooner skrev:
På svampe er der en fantastisk kærlighed til naturen

Den er jeg til gengæld helt med på. Der er ikke noget bedre, end at komme ud i skoven, på svampe.
Især hvis man ikke har været ude og gå forårets første tur endnu, og bare se hvordan skoven er eksploderet i grønne farver. Fedt fedt fedt! :)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Milano
I det hele taget bryder jeg mig ikke om at der er alt for mange mennesker når jeg tripper, jeg kan godt lide at være alene eller med max. 3 personer flere end mig.
Jeg tror at ens første psykedeliske oplevelse ofte bliver standarden man bygger op efter, hvis man fx har et fantastisk trip til en fest med mange mennesker, vil det ofte være i nogenlunde samme situation de næste gange, men det er bare en teori.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Svampe som er mit 'drug of choice' tager jeg oftest alene i en stor dosis hvis det er til selvudvikling/bearbejdelse, men jeg har for nylig også opdaget de gode sider ved en lille dosis til festlige lejligheder, det løsner lige en lille smule op (især sammen med en øl eller 8... :P ) og så går det bare RIGTIG godt i kroppen. Jeg kan egentlig bedst lide ikke at have planlagt så meget når jeg tripper solo, skal bare ligge i min seng med lukkede øjne og måske noget roligt musik - mavesmerterne kan dog godt volde lidt problemer på come-up, men så plejer en gåtur at være en god løsning. Har prøvet røgelse et par gange, tror det kan være godt nok til folk som reagerer mere udadvendt på rusen, men for mig kan det godt blive lidt for kvalmt og ensformigt i længden.
Jeg kan rigtig godt lide at være kreativ, men oftest er det eneste jeg kan overskue, at tegne eller digte lidt, musik bliver for kaotisk at skulle forholde sig til - medmindre man bare trommer lidt eller jammer med nogle gode venner, det er helt ok faktisk :)

Jeg elsker at fjolle i sociale sammenhænge, giver de dejligste grineflip jeg kender til :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
På LSD er jeg ret vild med at man har en masse remedier til rådighed.
Noget kreativt og fjollet eller spændende

Det kunne f.eks være:

-lærreder og male grej
-redskaber til lave kollager
-musik instrumenter
-video kamera/fotografi apparat
-stjerne kikkert (eller bare en almindelig)
-projector
-poi
-footbag
-djævlespin
-nintendo wii eller andet konsol
-balloner til ballondyr (eller vandballoner hvis det skal være rigtig sjovt)
-Sodavandsmaskine
-bordtennisbord
-kongespil
-trampolin

og hvad man ellers kan finde på af gækkede ting og sager

Ang. musik synes jeg det er en god idé at lave en kæmpe playlist, så man ikke skal skifte nummer hele.
Og angående mad, er jeg ret vild med at lave en stor potion sammenkogt et eller andet.
Der bare kan stå og simre og hygge sig. Det er nok en dårlig ide at lave noget mad der nemt kan brænd på.

Derudover er det altid fantastisk med et køleskab fyldt op med øl, vin og sodavand og snacks
Fødevare smager bare mange gange bedre på LSD ;)

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I mine bukser
edeeo skrev:
Derudover er det altid fantastisk med et køleskab fyldt op med øl, vin og sodavand og snacks
Fødevare smager bare mange gange bedre på LSD ;)

Når jeg er på LSD, er jeg garanteret at løbe tør for øl :cheers:

Medlem
Brugeravatar

Awesome tråd! fedt at høre jeres måder at bruge svampe og LSD på!
+1 for den beskrivelse, Arthur Spooner

Junior medlem

Geografisk sted: Danmark
Burde måske også lige nævne at dette virkelig ikke handler om råd til første gang osv... Det punkt er vi for længst forbi :D Nej, det var mere for hyggens skyld, for at høre hvad i gør, og måske blive lidt inspireret af hinanden :)

Jeg har aldrig taget svampe, tror det er for kaotisk til mig ;)

Men MDMA og LSD flere gange, tror dog mit korte men gode forhold til Lucy er mere end overstået, vi forstod ikke helt hinanden forbi de smukke, barnlige og utopiske lag.

Jeg har aldrig rigtig synes det var fedt at være på diverse ting til store fester/koncerter med en masse mennesker.

For mig er det fedest at jeg kan gå rundt i dagevis og planlægge/gøre klar. Gøre rent, finde lærreder, tegnepapir(stort og småt, hvad nu hvis den ene type papir ikke "føles rigtigt" på tidspunktet ;) ), mit yndlings male og tegnegrej, de rigtige lys, sat op de rigtige steder, duftlamper med velvalgte dufte, min dyne, med det specifikke silkebetræk på i en åndssvag hot pink farve, som er fantastisk at kramme på MDMA :D :D :D En frugtskål med alt hvad jeg måske event. kunne få lyst til, playlister osv osv osv. Jeg synes man kan gøre tingene SÅ fantastiske ved at virkelig gøre noget ud af det :)

Uh, og æblejuice og hyldeblomst saft, siden min første tur på LSD smager begge interessant af honning når jeg er på LSD eller MDMA :mrgreen:

Junior medlem

Geografisk sted: kbh
Til begge stoffer vil jeg klart anbefale at have masser af frisk frugt til rådighed, og som nævnt i tråden rigeligt med øl, juice, vin, og andre lækkerier.
masser af puder er også en god ting, og som du selv nævner kan man lave en hule, så hvis lysten kommer over en kan man kravle ind i den og trippe lidt i sin egen verden.

Medlem

Som vi også har prøvet sammen, er et vandfad, som man kan dykke ned i et ret fedt eventyr. Det er dog her en god idé at have nogen til at sidde ved siden af, så man ikke skal have noia over at drukne. Ellers yoga, meditationsøvelser, helst et eller flere træer, du kan medbringe din ske og så stærk c-vitamin til sidst, synes lige det give et boost til sidst, når man er ved at være flad. Det kan være placebo, men det virker for mig.

Kan klart bekræfte, at Cinnia bestemt ikke er nybegynder. Vi tog vores første lege med lucy sammen for 5 år siden. Hun har bare haft en længere pause, både fra mig, og fra stofferne.

Mvh
Anarkrig

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]