INNERNETEXPLORER jeg kender dig ik' og prøver ik' lyde bagklog eller noget i den stil. Men jeg ved nogle mennesker bliver let kørt op af andre mennesker og hændelser kan virke meget mere "stærkt" på dem. Ved fx at jeg aldrig skal ta' svampe eller andre hallucinogener med tankeløse mennesker, den cocktail havde nær kostet mig engigantisk nedtur. Så nu hvis jeg endelig kan finde på, at gøre det igen bliver det kun med "fornuftige" folk omkring mig, det andet er simpelthen for livsfarligt.
Så er der jo også den faktor, at nogle mennesker kan gå rundt hele livet med en psykisk sygdom uden den bryder ud. Så er der andre hvor deres udbrud kommer efter en traumatisk begivenhed i deres liv, kommer ud for en ulykke, ryger for meget fede, eller noget lignende. Faktum er jo bare, at det ik' er THC'en eller de andre psychoaktive stoffer der gør det alene, men en række faktorer der spiller ind i den menneskellige psyke. Jeg kender flere der aldrig har indtaget stoffer af nogen art, og de er i bund og grund skinrende hamrende tossede i sig selv.
Foruden er medicinsk-pot blevet brugt gennem historien mod fx depression med rigtigt gode resultater. Men selvom der ligger massere af både statsfinansieret og uafhængig dokumentation bag, vil der altid ligge en enorm kamp bag af få det lovliggjort for tænk på alle de ting som der er dokumenteret til, at være skadelig som fx tobak, alkohol og kaffe som absolut intet godt gør for kroppen er fuldt lovlige og respekteret, af den almindelig mand. Men det er det helt naturlige der bliver gjort til syndebuk hver gang også selvom videnskaben ik' kan modbevise det eller en stor bunke grådige lobbyister, der kun tjener de ûber kapitalistiske veje og ik' hvad folkets vej er.
|