Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 aug 2025 17:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: København
Vil også lige hurtigt sige, at et par enkelte sælgere gør meget for ikke kvaliteten RYGER helt ad helvedes til ingen navne men man ved hvem de er.

Junior medlem

Vil så til det sige, at det nok er ca. 10 år siden jeg har smagt en go' røg der ik' har været trukket æter på. Smagen af æter er ikke til, at skjule når der først er trukket på røgen. Man skal så også lige tænke på, at på den forholdsvis lille tur fra Marokko til Danmark, er der allerede trukket mindst 3 gange på det. Har så ad andre veje, fået noget super pro røg, men det var også direkte fra producenten og det var ik' til, at spøge med.!!! Har også prøvet, at få noget super kush fra Californien og det var bare for vildt har aldrig prøvet noget lignende herhjemme i hvertfald. Ved godt nogle sælgere prøver, at gøre meget for at bibevare kvaliteten, men svært når der allerede er trukket på varerne stort set fra producenten, har fået pengene i hånden.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ærlig talt, så forstår jeg ikke at folk herinde bare blankt afviser at det kan opstå - okay, okay, der er nogen som giver skylden til at han sikkert var latent psykotisk - men det er alment kendt og erfaret, at THC'ens virkning (når den melder sig for fuld udblæsning) ikke er til at kapére. Nogle menneskers psyke er bare ikke til det, når det for alvor tager fat.
Jeg har selv en kæreste, af skrøbelig/følsom karakter, som har oplevet at blive vanvittigt angst og psykotisk under påvirkning af noget god skunk. Hun havde røget pot joints som smøger hele sommeren forinden den vinter hvor det knækkede for hende. Hun har ikke følt sig normal siden. Små-paranoid og hendes liv blev en stor karrussel.

Det bunder i den fejlopfattelse at man ikke kan få (semi-)psykedeliske oplevelser med cannabis, og at det ikke er muligt at blive så skæv at man føler man er ved at blive vanvittig af det.

Selv, har jeg både været ude for hallucinationer (guld-kakao) med store parader af visuelle forestillinger på mit hvide loft - en stor guldsol og neon-fisk der springer op og kysser, følte jeg splittede over i to (helt fysisk!) på midten, fik 3 øjne og kunne switche mellem to ad gangen, jeg røg totalt ud af kroppen til sidst og blev plaget af indre dæmoner der drillede og sagde at jeg selv var ude om det osv. osv.
Det er uden tvivl en oplevelse man skal være meget mentalt rustet til og det kræver særlige omgivelser, og forstående "sittere"/med-trippere.

Min bror fik første gang han røg en kraftig ud-af-kroppen oplevelse hvor han var "på jupiter og fløj frit i rummet".
Han var svær at nå, man kunne tydeligt mærke at han var et andet sted - han var vildt ekstatisk over hvad han oplevede men stadig også virkelig chokeret og græd lidt engang i mellem. Kom tilbage til gamle barndomsminder.

Jeg kan kun begynde at gisne om hvordan det påvirker en i forvejen disponeret person.
Hav respekt for den tjald! The Fullblown Experience kan pludselig melde sig når man mindst venter det.

Junior medlem

INNERNETEXPLORER jeg kender dig ik' og prøver ik' lyde bagklog eller noget i den stil. Men jeg ved nogle mennesker bliver let kørt op af andre mennesker og hændelser kan virke meget mere "stærkt" på dem. Ved fx at jeg aldrig skal ta' svampe eller andre hallucinogener med tankeløse mennesker, den cocktail havde nær kostet mig engigantisk nedtur. Så nu hvis jeg endelig kan finde på, at gøre det igen bliver det kun med "fornuftige" folk omkring mig, det andet er simpelthen for livsfarligt.

Så er der jo også den faktor, at nogle mennesker kan gå rundt hele livet med en psykisk sygdom uden den bryder ud. Så er der andre hvor deres udbrud kommer efter en traumatisk begivenhed i deres liv, kommer ud for en ulykke, ryger for meget fede, eller noget lignende. Faktum er jo bare, at det ik' er THC'en eller de andre psychoaktive stoffer der gør det alene, men en række faktorer der spiller ind i den menneskellige psyke. Jeg kender flere der aldrig har indtaget stoffer af nogen art, og de er i bund og grund skinrende hamrende tossede i sig selv.

Foruden er medicinsk-pot blevet brugt gennem historien mod fx depression med rigtigt gode resultater. Men selvom der ligger massere af både statsfinansieret og uafhængig dokumentation bag, vil der altid ligge en enorm kamp bag af få det lovliggjort for tænk på alle de ting som der er dokumenteret til, at være skadelig som fx tobak, alkohol og kaffe som absolut intet godt gør for kroppen er fuldt lovlige og respekteret, af den almindelig mand. Men det er det helt naturlige der bliver gjort til syndebuk hver gang også selvom videnskaben ik' kan modbevise det eller en stor bunke grådige lobbyister, der kun tjener de ûber kapitalistiske veje og ik' hvad folkets vej er.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]