Resist skrev:
Paul Muad Dib skrev:
Generelt er det bare en god idé, ikke at blande stoffer. Jeg gør det personligt aldrig mere.
Kommer sku da an på hvilke.
Der er masser af kombinationer der er sikre.
Der er en masse kombinationer, der er
mere eller mindre sikre. Cannabis kan jo blandes med meget, og oftest spiller det ikke den store rolle. Visse psykedelika og empatogener går godt sammen. Men min erfaring er, at effekterne på disse kombinationer er uforudsigelige, og at de oftere leder til problemer, end hvis man bare tager et stof for sig selv.
Cannabis og stimulanter leder til, at jeg får irregulær hjerterytme. Yderligere er der fornyligt udgivet et studie, hvor kombinationen af kokain og cannabis knyttes til forhøjet risiko for hjerteanfald. Men det er sådan set lige meget, for mit råd er mest rettet mod de, der overvejer, at blande forskellige RC's. Her er en kombo nemlig
aldrig sikker, set fra brugerens perspektiv. Selvfølgelig kan en kombo af MDAI og methylon være sikker, men vi er ikke i en position hvor vi kan afgøre det, så derfor bør man undgå det, hvis man vægter HR nogenlunde højt.
Mit råd er og bliver, at vil man have maksimal sikkerhed, samtidig som man tager stoffer, så bør man ikke blande. Så er der komboer der er sikrere end andre, men komboer er altid risikofyldte, om ikke alene af den grund, at flere stoffer skaber en kraftigere og mere uforudsigelig rus (for så vidt de ikke negerer hinandens effekt, så som amfetamin og alkohol - som også ofte leder til problemer).