Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 11:55

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hej Psychedelia virkelig en flot side :)

Jeg er i gang med at lave mit første guerillagrow.

Her har jeg et par spørgsmål.

Indtil videre har jeg fået fat i frø (udeskunkmix).

Jeg har gravet 2 bede 1x1 meter, er det nok til 10 planter?

Jorden er ret sandet, men det gør den jo også luftig, hvad skal jeg tilføre den, her tænker jeg på spagnum, kalk, muldjord, gødning osv. ?
Og hvilken slags af ovenstående. ?

Kan jeg plante frøene direkte ud i potter udenfor? Bor stadig hjemme så det vil blive lidt besværligt at skulle starte dem op indenfor.

Skal de have gødning i starten?

Skal der bruges legakugler eller kan jeg bare smide frøet f.eks. en jiffy potte?

Hov... det blev vidst til mere end et par spørgsmål :roll:

paze OYM

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
WTFFFFFFFFFFFFFFFF???????????????????????

http://dcfonline.dk/cf/

Læs, lær - kom tilbage med de spørgsmål du måtte have.

Junior medlem

Har læst.. Har lært.. Er kommet med de spørgsmål jeg har!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Magter det ikke, men kunne besvare alle de spørgsmål med quotes fra dcf guiden.
Så læs igen.

Site Webmaster
Brugeravatar

Lad mig citere dig selv fra en anden tråd, hvor der bliver spurgt om simple ting ang. dyrkning af cannabis

Ogrn skrev:
Der er masser af guider, så lidt dumt at oprette nye tråde omkring det.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Medlem

rbp skrev:
Lad mig citere dig selv fra en anden tråd, hvor der bliver spurgt om simple ting ang. dyrkning af cannabis

Ogrn skrev:

Prøv læs brugernavnet en gang til mester.. :stupid:

Junior medlem

rbp skrev:

Ogrn skrev:

Ja.. Det jo så også mig?

Men nu har jeg læst guiden mange gange, hvilket stadig ikke har besvaret mine spørgsmål. Har også læst løs på rigtig mange tråde inde på DCF, men der er desværre lukket for signup. De virker ellers så fornuftige og hjælpsomme, herinde skal man kæmpe for at få hjælp, hvilket jo ikke er hjælp! Tak for ingenting!

At I ikke gider at komme med noget konstruktivt vælger jeg at tolke som at I enten ikke har den tilstrækkelige viden omkring emnet eller også bare er nogle forbandede røvhuller der godt kan bruge tid på at quote én fra en anden tråd, men ikke besvare nogle af mine spørgsmål!

Min glæde ved fundet af forummet falder brat.

Site Webmaster
Brugeravatar

Friheden skrev:
rbp skrev:

Ogrn skrev:

Prøv læs brugernavnet en gang til mester.. :stupid:

Ogrn og OYM, er en og samme person.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ja, orgn, O Y M - OYM - whatever. han er lille snothvalp der ikke burde være her.
Men okay, så spilder jeg min tid på at besvare de her spørgsmål for dig..

Citat:
Cannabis kræver at der er rimelige mængder af gødning til stede i jorden, samt at jorden er let og luftig så rødderne kan få ilt nok.

Hvis du har et bed med meget tung, lerholdig jord, er det klogest at starte med at forberede haven ved at pløje/grave/vende jorden godt, så den er løs og luftig indtil 30-40 centimeters dybde, og måske blande den op med f. eks. sand og noget bedre havejord du køber i et byggemarked. Det sælges typisk i 50-100 liters sække med navne som "plantejord" eller "Så og prikle jord". Husk i øvrigt at være opmærksom på at PH værdien skal være så tæt på 7 som muligt (og i hvert fald mellem 6 og 8).

Citat:
Det første skridt på vejen til succes, er naturligvis at få frøene plantet så de kan begynde at gro:-).
Du har her to muligheder :
Du kan plante frøene direkte i det medium de skal gro i, eller du kan spire frøene først, inden du planter dem over.

Citat:
Generelt kan siges at planter i de første 2-3 uger ikke behøver gødning, da de får hvad de behøver fra jorden (altså hvis du har købt jord der indeholder gødning selvfølgeligt). Herefter er det almindeligt at starte med at give planterne ca. 1/4 styrke gødning, og derefter trappe langsomt op til den anbefalede mængde i løbet af 2-4 uger.

Jorden er ret sandet, men det gør den jo også luftig, hvad skal jeg tilføre den, her tænker jeg på spagnum, kalk, muldjord, gødning osv. ?

og

Skal der bruges legakugler eller kan jeg bare smide frøet f.eks. en jiffy potte?

er jo sådan set det samme spørgsmål.
Det med beddet mener jeg også står, men det er 10-12 planter på 2m2.
Hvis du ved hvad en m2 er ?

Flere spørgsmål?

Og tror bare du skal være glad for der er lukket for signup, de gad sku heller ikke hjælpe en med din attitude.

Junior medlem

Citat:
Ja, orgn, O Y M - OYM - whatever. han er lille snothvalp der ikke burde være her.
Men okay, så spilder jeg min tid på at besvare de her spørgsmål for dig..

Det var dog irriterende at blive sammenlignet med ham orgn!

Citat:
Cannabis kræver at der er rimelige mængder af gødning til stede i jorden, samt at jorden er let og luftig så rødderne kan få ilt nok.

Hvis du har et bed med meget tung, lerholdig jord, er det klogest at starte med at forberede haven ved at pløje/grave/vende jorden godt, så den er løs og luftig indtil 30-40 centimeters dybde, og måske blande den op med f. eks. sand og noget bedre havejord du køber i et byggemarked. Det sælges typisk i 50-100 liters sække med navne som "plantejord" eller "Så og prikle jord". Husk i øvrigt at være opmærksom på at PH værdien skal være så tæt på 7 som muligt (og i hvert fald mellem 6 og 8).

Jeg spørger om jeg skal tilføre spagnum, muldjord - Her har jeg ingen forstand på eventuel forskel.
Kalk spørger jeg om da jorden som sagt er meget sandet og derved muligvis har en anden kalkværdi end mindre sandede jordtyper.

Citat:
Det første skridt på vejen til succes, er naturligvis at få frøene plantet så de kan begynde at gro:-).
Du har her to muligheder :
Du kan plante frøene direkte i det medium de skal gro i, eller du kan spire frøene først, inden du planter dem over.

Jeg har læst dette op til flere gange også!
Men at der står at frøene kan plantes direkte i det medium de skal gro i, betyder da ikke nødvendigvis at plante udenfor, det kan sgu ligeså godt være at plante i potter indenfor!

Citat:
Generelt kan siges at planter i de første 2-3 uger ikke behøver gødning, da de får hvad de behøver fra jorden (altså hvis du har købt jord der indeholder gødning selvfølgeligt). Herefter er det almindeligt at starte med at give planterne ca. 1/4 styrke gødning, og derefter trappe langsomt op til den anbefalede mængde i løbet af 2-4 uger.

Ja okay, den del har jeg så misset, det kan jeg da kun beklage.

Citat:

og

er jo sådan set det samme spørgsmål.
Det med beddet mener jeg også står, men det er 10-12 planter på 2m2.
Hvis du ved hvad en m2 er ?

Hvorfor spiller du så fucking dum?
Det er jo ikke sammen spørgsmål? Det med legakuglerne handler sgu da op at plante dem ud i potter det siger sgu da sig selv?
Ja jeg ved godt hvad m2 er, dog står der ikke noget med at det er 10-12 planter på 2m2, men derimod 10-12 planter på 1x2 m ifølge hvad jeg husker.

Citat:
Flere spørgsmål?

Og tror bare du skal være glad for der er lukket for signup, de gad sku heller ikke hjælpe en med din attitude.

En med min attitude?
I starter ud med ikke at ville besvare, hvorefter i begynder at skrive at jeg er den samme som orgn.
Fej foran egen dør før du fejer foran andres!

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Milano
Jeg tror vi har fundet os en omgang voldsom personlighedsspaltning her.

Junior medlem

Jeg tror vi har fundet os en ordentlig røvfuld misbrugere her?

Medlem
Brugeravatar

Jeg er forvirret!

Hvis det er Ogrn, så har han fået en til at hjælpe sig med at skrive de indlæg.

Junior medlem
Brugeravatar

OYM skrev:

Hvorfor spørger du så misbruger om hjælp så? Hvis vi ikke er gode nok til dig.

Medlem
Brugeravatar

Hvis det nu ikke er Ogrn, så kan jeg sgu godt forstå han bliver negativ over den behandling !

Ogrn reagere da også en del anderledes når han føler sig uretfærdigt behandlet.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
Stop dog igen med at brokke dig! Du har fået svar på nogle af dine spørgsmål. Vær dog lidt taknemmelig over at der er nogle der vil svare på dem.

De vil kun have dig til at læse DCF guiden igen, fordi der står alle dine svar.

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Senest rettet af Xenofanes 30 apr 2011 14:18, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
OYM skrev:

HAH !

Normalt synes jeg ikke man skal behandle newbies så dårligt men....
Du beder jo nærmest om det.. Jeg synes du skal slappe lidt af og ikke tage det så advorligt.
Især hvis du rent faktisk forventer at blive hjulpet videre med dit lorte grow.

Men seriøst, alle de spørgsmål du stiller kan jo besvares på DCF.
Og hvis du ikke gider at bruge en time eller to på at læse om det,
er du heller ikke parat til at dyrke cannabis.

Tro ikke at alle bare kommer og slynger svarende i hovedet på dig.
Du må gøre noget selv, hvilket det ikke lader til du sådan rigtig gider.

Ta dig nu sammen for helvede.
Personlige angreb til hele boardet er ikke noget der gavner dig.

Junior medlem

1. ja jeg er meget irriteret over at blive sammenlignet med orgn.
2. måske er det lidt groft at kalde jer for misbrugere, men det var blot et modsvar til Silvio Berlusconi provokerende kommentar.
3. Bomlee og Kuma jeg har da netop lige penslet ud at jeg ikke kan få svarene på mine spørgsmål udfra de quotes Manze så fint har taget fra DCF?
4. Jo jeg har gjort noget selv, har læst mange timer bl.a. har jeg læst Zappa guiden, CF guiden og bunkevis af tråde både her på Psych og på DCF.

Junior medlem
Brugeravatar

En ting er at læse guide, en anden ting er at have læst forummet her

Dette her spørgsmål

Jeg har gravet 2 bede 1x1 meter, er det nok til 10 planter?

Du vil finde massere af folk der har skrevet at en plante skal mindst have 40x40cm og arbejde på....

Medlem
Brugeravatar

Jeg tror måske at vi har behov for en form for afløser eller suplemanet til DFC guiden, evt en dokumentar/step by step film der direkte går ind og forklare og viser hvordan ting skal gøres og dermed giver en mere visuel forståelse af hvordan det virker.
Det tror jeg vil være en hjælp for mange af dem som stadig har spørgsmål, eller ikke er helt sikre på deres handlinger efter at have læst på stoffet.
Men på den anden side synes jeg bare at folk bare skal prøve sig frem, efter deres bedste intuitioner og med den smule baggrundsvidden de har om have. Hvis det er første gang de gror, er det altså ikke verdenens undergang hvis det går lidt galt, og det skal det, for så har man nemlig lært noget til næste gang man giver sig i kast med et udendørsprojekt.
Men jeg tror lidt at alt den information der findes om emnet får folk til at føle sig lidt lidt forgivet og usikre første gang de skal gro. Jeg synes at man skal betragte sit jomfru gro lidt som et eksperiment, hvor man tildrager sig nogle erfaringer og opsnuser alt den viden som man kan komme til på egen hånd.
Og så er det lige meget om det gik godt, hvor man fik 200 gram super ryger fra 1 plante, eller 50 gram grønt bæ fra 5, fordi du har lært noget, noget der i aller højeste grad kommer til nytte når du skal gro igen næste år.
Selvfølgelig kan man løbe ind i et akut problem som man behøver hjælp for at klare og det er også fint nok, det er derfor vi er her... eller nej der er jo for HR :oops:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]