Citat:
Ja, orgn, O Y M - OYM - whatever. han er lille snothvalp der ikke burde være her.
Men okay, så spilder jeg min tid på at besvare de her spørgsmål for dig..
Det var dog irriterende at blive sammenlignet med ham orgn!
Citat:
Cannabis kræver at der er rimelige mængder af gødning til stede i jorden, samt at jorden er let og luftig så rødderne kan få ilt nok.
Hvis du har et bed med meget tung, lerholdig jord, er det klogest at starte med at forberede haven ved at pløje/grave/vende jorden godt, så den er løs og luftig indtil 30-40 centimeters dybde, og måske blande den op med f. eks. sand og noget bedre havejord du køber i et byggemarked. Det sælges typisk i 50-100 liters sække med navne som "plantejord" eller "Så og prikle jord". Husk i øvrigt at være opmærksom på at PH værdien skal være så tæt på 7 som muligt (og i hvert fald mellem 6 og

.
Jeg spørger om jeg skal tilføre spagnum, muldjord - Her har jeg ingen forstand på eventuel forskel.
Kalk spørger jeg om da jorden som sagt er meget sandet og derved muligvis har en anden kalkværdi end mindre sandede jordtyper.
Citat:
Det første skridt på vejen til succes, er naturligvis at få frøene plantet så de kan begynde at gro:-).
Du har her to muligheder :
Du kan plante frøene direkte i det medium de skal gro i, eller du kan spire frøene først, inden du planter dem over.
Jeg har læst dette op til flere gange også!
Men at der står at frøene kan plantes direkte i det medium de skal gro i, betyder da ikke nødvendigvis at plante udenfor, det kan sgu ligeså godt være at plante i potter indenfor!
Citat:
Generelt kan siges at planter i de første 2-3 uger ikke behøver gødning, da de får hvad de behøver fra jorden (altså hvis du har købt jord der indeholder gødning selvfølgeligt). Herefter er det almindeligt at starte med at give planterne ca. 1/4 styrke gødning, og derefter trappe langsomt op til den anbefalede mængde i løbet af 2-4 uger.
Ja okay, den del har jeg så misset, det kan jeg da kun beklage.
Citat:
Jorden er ret sandet, men det gør den jo også luftig, hvad skal jeg tilføre den, her tænker jeg på spagnum, kalk, muldjord, gødning osv. ?
Og hvilken slags af ovenstående. ?
og
Skal der bruges legakugler eller kan jeg bare smide frøet f.eks. en jiffy potte?
er jo sådan set det samme spørgsmål.
Det med beddet mener jeg også står, men det er 10-12 planter på 2m2.
Hvis du ved hvad en m2 er ?
Hvorfor spiller du så fucking dum?
Det er jo ikke sammen spørgsmål? Det med legakuglerne handler sgu da op at plante dem ud i potter det siger sgu da sig selv?
Ja jeg ved godt hvad m2 er, dog står der ikke noget med at det er 10-12 planter på 2m2, men derimod 10-12 planter på 1x2 m ifølge hvad jeg husker.
Citat:
Flere spørgsmål?
Og tror bare du skal være glad for der er lukket for signup, de gad sku heller ikke hjælpe en med din attitude.
En med min attitude?
I starter ud med ikke at ville besvare, hvorefter i begynder at skrive at jeg er den samme som orgn.
Fej foran egen dør før du fejer foran andres!