Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 aug 2025 17:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg har nu flere steder læst, at det er en dårlig idé at have perikon/saint john's wort i blodet, når man tager mdma - bla. denne meget let tilgængelige tråd: http://www.drugs-forum.com/forum/showthread.php?t=15220

I fald der er noget om snakken, kan man så sige noget om, hvor lang til der skal gå fra jeg stopper perikon til jeg kan føle mig sikker på, at det er ude af systemet? Altså snakker vi dage, uger eller måneder? I vintermånederne tager jeg 2 x 300mg perikon dagligt. Tak!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Altså det er kendt for at kunne foresage serotonin syndrom som følge af en synergieffekt. MDMA er en agonist for serotonin-udløsende neutroner, St. John's Wort menes at hæmme tansportproteinerne i synapsekløften således at der der er udskilt hertil af MDMA har større effekt. Hypericin som er et af de aktive stoffer i St. John's Wort har en halveringstid på ca. 25 timer. Jeg ville råde dig til at holde en pause fra det i 2 døgn inden indtagelse af MDMA. Jeg har ikke kunnet finde halveringstider på hyperforin som også er et aktivt stof. Men 2 døgn burde være forholdsvis sikkert, især hvis du i forvejen har et lavt serotonin-niveau (for det er vel derfor du tager St. John's Wort???). For at være på den sikre side, så nøjes med at tage 70% af hvad du plejer af MDMA- du kan altid redosere en time efter (ved oral administration) hvis det ikke har fungeret. Hvis du får kvalme så stop straks med at tage mere MDMA. Jeg har prøvet at komme til at tage en SSRi for tidligt med MDMA i blodet, det var ikke livstruende, men langt fra behageligt da den slog ind.

Konklusion: Hold 2 døgns pause inden MDMA og doser 70% af hvad du plejer. Så burde det ikke gå HELT galt. ;)

Kilder:
Leuner K, Kazanski V, Müller M, Essin K, Henke B, Gollasch M, Harteneck C, Müller WE (December 2007). "Hyperforin--a key constituent of St. John's wort specifically activates TRPC6 channels"

http://www.holistic-herbalist.com/st-johns-wort-12.html

Junior medlem

Tak, det var et grundigt svar. Jeg vil starte svagt næste gang :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Linus-O skrev:

Held og lykke. Pas på dig selv. ;)

Junior medlem

ScienceFreak skrev:
Linus-O skrev:

Held og lykke. Pas på dig selv. ;)

Aaaltid!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]