Mr. Chesire skrev:
@Halose: Kunne også godt tænke mig et spejlreflekskamera, da det klart er det optimale, men nu er 2500,-+ (billigste jeg kunne finde Canon EOS 1000D til) en del at bruge fra en SU, specielt da jeg ikk' stoler på mit engagement til nye hobbyer, har svært ved at blive fuldstændig bidt. Så der ville jeg mere hælde til Jack von Hashluder's forslag

Men kunne klart overvejes med det kursus. Og så deler jeg virkelig din tanke med; "Og endelig har jeg fundet noget der virker afstressende på mig. Lade mobilen blive derhjemme, og tage en tur ud i landet og få foreviget en oplevelse." <--- Præcis af den grund, jeg godt ville igang med denne hobby.
Som det ser ud lige pt. ville jeg heller ikke have 3000 bananer at smide efter noget at tage billeder med, men jeg var så heldig at få det i julegave sidste år.
Jeg var selv fuldstændig på bar bund omkring hvad jeg skulle vælge/ønske mig, men da ham geeken så fortalte mig at det var et skide godt begynder-kamera, og at man kunne bygge videre på det med objektiver osv, så var jeg ikke længere i tvivl.
Det skal ikke være nogen hemmelighed at jeg også forelskede mig i AEB-funktionen på forhånd, når der skulle tages HDR-billeder, da jeg synes at de er så forbandet kræs. Det leger jeg også en hel del med!
Man kan sige at det er lidt mere omstændigt at bygge videre/skifte objektiver på et kompaktkamera, men det kommer selvfølgelig an på hvordan man prioriterer.
Det med hobbyen kender jeg alt til, jeg har godt nok kastet mig ud i mange forskellige former for hobbyer og ting at gå op i, uden at blive fænget.
Men her er jeg sikker på at jeg har fundet noget jeg oprigtigt kan li', og man behøver jo ikke tage en tur ud og knipse billeder dagligt, man kan bare tage ud når man føler for det, eller når der er blå himmel og gode præmisser for at få et kongebillede i kassen

.