Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 06:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 53 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Moderator
Brugeravatar

Ja det ligner fosfor mangel den med de gule blade for neden især, men også de to ovenover. Lad dog være med at give høje gødningsdoser af den grund, giv den en normal dosis, og lad dem lige komme sig. :) Gødningskemaer kan være ganske fine at kører i starten, indtil man får en føling for de tegn planten giver en, og fåes på de fleste gødningsproducenters hjemmeside.

At bladene krøller op ad i kanten er typisk for varmeproblemer. Ellers ser det fint ud :) Du har vel også fået kanalventilator?

Medlem

Okay. Gøder naturligvis normalt selvom jeg måske kom lidt sent igang. Den med de gule blade fik faktisk også gødning sidst den blev vandet for en fem dage siden, så håber snart den bliver pæn.
Har fået nogle skemaer med og der står jeg også skal bruge bloom gødning nu? Indtil videre gøder jeg bare med grow og alg-a-mix.

Mht. til de krøllede blade er det så noget jeg skal være bekymret for = hæve lampen? For så skal jeg nemlig hæve de andre planter også så de får lys nok.

Ja har fået en kanalventilator. Men vidste ikke lige hvordan den skulle monteres. Det er en lindab cbu 100. Nogen der ved hvordan den skal sidde i et grotelt? Har sat den midlertidigt op med snor og gaffertape, men tvivler på det er den rigtige måde. Desuden har den et støjniveau der gør at jeg ikke vil have den tændt hele tiden mens jeg selv er i rummet. Jeg tror heller ikke der er varmeproblemer, udover den ene plante måske, da termometeret viser ca. 20-22 grader. Måske endda for koldt klima?

Medlem

Ingen der ved noget om det med gødningen?

Nye billeder

Her er hele teltet:
Billede
Billede
Billede

Desværre er der stadig problemer. Gule blade. Nogle er nærmest helt rådne og visne :(
Billede
Hvad skal jeg gøre? Og skal jeg fjerne de allermest medtagede blade?

Plantede også nogle blue streak, som er autoblomstrende. Ser ud til jeg har en hun allerede:
Billede
Billede
Billede
Ret mig hvis jeg tager fejl

De fleste af planterne er stadig i 2-liters potter, da jeg først vil plante ud når jeg har bestemt køn. De er ca. seks uger henne. Er det måske det, der gør at nogle af dem ikke har det så godt?
Grunden til jeg venter med at sætte dem i blomst er at jeg gerne vil have dem store og den højeste indtil videre er omkring 50 cm. Havde tænkt at vente til den nærmer sig 60, med mindre det selvfølgelig vil være meget dårligt for de andre?
Gør det på en anden måde næste gang, da dette ikke har været optimalt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
Nu blir jeg sku forvirret :) .. du siger du vil sætte nogle af dem ud? og i samme vending siger du at du vil vente med at sætte dem i blomst?

Hvis du sætter dem udenfor styre de jo selv deres blomstringstid? ;)

Hvad angår gødning.. de 6 uger henne siger du, så bare bliv ved med at give dem gødning.. de gule blade kan skyldes at de har været i mangel af næringsstoffer, og bare fordi du begynder at give dem "normal" dosis, betyder jo ikke at de bliver pænere af den grund.. det modvirker dog at resten af planten OGSÅ forrådner..

du kan sidesætte det lidt med din egen krop.. hvis du spiser underernæret i et stykke tid, vil du tabe dig.. men bare fordi du så begynder at spise den "normale" kost igen betyder det jo ikke at du automatisk tager på.. blot at du hvertfal ikke taber dig ydereligere...

Min pointe.. hvis de fortsat er gule, ku du jo eksempelvis skrue LIDT (MEGET LIDT) op for gro gødningen, eller micronæringsstofferne.. altså give dem et LILLE boost.. det kan være det hjælper lidt.. men ellers er mit forslag at du tager de værste blade af..

De fleste vil nok mene at du skal lade dem være, iogmed at planten selv vil sørge for at trække næringen ud af de efterhånden visne blade, som den så kan bruge et andet sted.. altså lidt som at stjæle benzin fra en bil som ikk kan køre alligevel..

Dog er jeg selv af den teori, af det er bedre at fjerne "problemet" da den så kan fokusere på så meget andet, end af forsøge at "redde" den smule energi der er tilbage..

Sagt på dansk.. hvorfor bruge tid og energi på at forsøge at redde sig selv, hvis man ku amputere armen, og leve normalt derefter?

Det vil hvertfal give planten tid til at fokusere på noget andet.. som eks. at gro :)

håber det giver mening.

Medlem

Tak for svar :)

Jeg mener at plante i større potter. Derudover er de kun ca. 5 uger henne. Ved ikke hvorfor jeg lige hyggede så meget igår. Forstår godt hvad du mener og giver dem en lidt større dosis gødning end det anbefalede. Mit spørgsmål gik også mere på om de skulle have bloomgødning allerede nu.
Ved du/andre om det er meget dårligt for planterne at være i 2-liters potter en 10-14 dage endnu? For det vil være upraktisk at omplante inden kønsbestemmelse.

Derudover kom jeg til at tænke på luftfugtighed. Den skal være forholdsvis under vegge ikk? Men hvor vigtigt er dette egentlig ?

Moderator
Brugeravatar

Din Bluestreak kan du godt begynde at give lidt bloomgødning, ellers er det ikke nødvendigt før de andre går i blomst.
De klare sig nok i 2 liter et par uger endnu, men nok ved at være oppe over, der sker ikke meget andet ved det end evt. nedsat vækst. Jeg vil også mene du kan skrue lidt op for gødningen.
Luftfugtighed er rimeligt vigtigt at holde nede under blomstring, især sen blomstring, hvis man vil undgå mug i sine buds, hvilket er super nederen at se sine fede buds mugne væk, uden at kunne gøre meget andet end fjerne det inficerede, så resten ikke lider samme skæbne. Du kan nok finde et min/max hygrometer, gerne med termometer også, til rimelige penge, under 200 vil jeg tro. Sådan et er bestemt pengene værd så du kan se hvor meget fugtigheden stiger, under mørkeperioden, hvor temperaturen falder, og den relative fugtighed når sine højder. Jeg lavede på et tidspunkt fejlen at slukke udsugningen om natten for at få nattero. Resultatet var at 5 stks håndfuldsstørrelse, meget kompakte, buds og hovedbuddet på omkring dobbelt størrelse mugnede.

Medlem
Brugeravatar

hey da dine var små hvor meget tog de så i cm om dagen?

Medlem

De er ca. 6 uger henne nu og den højeste er rundet de 60 cm, så de bliver sat i blomst når jeg har bestemt mig for hvordan deres lystimer skal ligge. Er det nødvendigt med en længere mørkeperiode inden jeg skifter lystimerne? Det har set anbefalet nogle steder, mens der andre steder blot står man skal gå over til 12/12.

De autoblomstrende bluestreak er gået i blomst men står i 2-4 liters potter. Vil det ikke være dumt at ompotte dem? De andre bliver ompottet når de viser de er hunner :)

Forresten hvad er det så den ting hedder, der kan nedsætte hastigheden for en ventilator? Min er nemlig ret heftig så den skal ikke køre mens jeg sover. Tror måske jeg får lidt problemer når de begynder at dufte mere.

Mr. G: Hvad mener du?

ps. der skal nok også komme nogle billeder

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ved sku ikk lige hvad de ventilator-slow-down ting hedder... men tænker også lidt, at man da bare skal lade være med at købe en der er for kraftig til at starte med? :P

Hæng mig ikke op på det, da jeg ikke selv ved alverden om autoblomstrende planter.. MEN.. har hørt noget med at højden afgøres af potten de står i, og hvis de allerede er ved at blomstre, vil jeg ergo konstatere at det må være relativt ligegyldigt at plante dem om nu!? .. da de allerede er ovre det stadie hvor det har noget at sige?

Selvfølgelig skal du plante dem om, hvis de begynder at være rodbundet for sygt.. men ellers ik.. tror iøvrigt nok at 6,5Liters potter er anbefalet til lowriders.. sååh.. næste gang så gå en størrelse op i potter.

Og ja, smid så nogle billeder! :D

Medlem

Tja jeg er fan af man kan regulere udsugningen efter behov. Så kunne godt bruge sådan en regulator. Er det en dimmer den hedder?

Ja det er ikke optimalt med de potter, men som jeg skriver i en tidligere post, gør jeg det også på en anden måde næste gang. To af dem er i ihvert fald 4 liters potter så det går nok med dem.

Jeg tænker at sætte dem i blomst i morgen så hvis nogen kan anbefale det med mørkeperioden vil det være nice. Smider nok billeder op i morgen

Dedikeret medlem
Brugeravatar

For optimal søvnrytme :)

Vegetativ periode 06:00 - 24:00
Bloom periode - 09:00 - 21:00

Og jo.. det hedder vist en Dimmer.. men jeg mener faktisk man kan købe nogle RVK-fan kits, hvorpå man kan justere hastigheden, ved blot at dreje på en skrue..

Sådan en havde en af min tidligere bud-buddy's hvertfal :)

Medlem

Har slukket for lyset nu og tænder det først fredag morgen engang igen.

Haha MaxG spurgte om en længere mørkeperiode var nødvendig for at de gik i blomst. Du behøver ikke skrive hvad en god søvnrytme for mig kunne være :P

Tror jeg laver om på nat og dag så jeg kan køre mest udsugning når det er dag for mig. Så kan jeg sove i fred

Hvis der er nogen der ved hvor man kan få en billig dimmer eller hvad det hedder, må i gerne sende en PM

Billeder fra igår eller forgårs:

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede
En bluestreak i blomst

Medlem
Brugeravatar

han svarede på mit spørgsmål roland :)..

smukke planter! :)

Medlem

PHej, jeg har ilge et spørgsmål jeg håber I gider svare på:
Planterne har grundet forskellige ting fået først en mørkeperiode på ca. 40 timer fra onsdag aften til fredag morgen. For derefter igen at få en på 24 timer fra fredag til lørdag aften. Nu er det tirsdag aften og de viser ikke rigtig tegn på at de er gået i blomst endnu. Er jeg for utålmodig eller skal jeg blot vente et par dage mere?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

altså efter 24 timers mørklæggelse burde planten vise køn. hvis ikk den gør det. Så ved jeg sku ikke lige :) .. men generalt er det vel bare at sørge for kun at give dem 12 timers lys? .. altså 12 tændt, 12 slukket... så burde blomstringen ske af sig selv :)

Moderator
Brugeravatar

Min erfarring fra udegrows, hvor jeg har mørklagt planterne i 24-48 timer i træk, siger at der typisk kommer lidt preflowers her og der, nogle tog dog lidt længere tid, en uges tid så vidt jeg husker før de viste køn. Prøv at se efter ved noderne, helt inde ved stammen om ikke du kan se nogle begyndende blomster. Ellers fortsæt du bare med 12/12, de skal nok give sig. :)

Medlem

Maximum G:
Har styr på lystimerne :P

Bismann:
Tak for svar. Det gør mig mere tryg :) Jeg undrede mig blot fordi jeg for et par dage siden kunne sortere en han væk, mens jeg på resten af planterne(ikke auto) ikke har kunnet se kønnet endnu. Har heller ikke lige kunnet få øje på nogle pre-flowers. Her er nogle billeder af planterne taget her til aften:

Billede Billede Billede

Billede Billede Billede

Her nogle af femmi AK47:
Billede Billede

Det ser dog ud til at gå fint for bluestreak hvor jeg indtil videre har fået 3 hunner ud af 3 spirede frø :) Er der nogen der kan sige hvor tæt de er på høst? Tænker umiddelbart de skal have en 8 uger, men tror ikke de er helt så hurtige. De ser sådan her ud:

Billede

Billede

Hva' siger I?

Iøvrigt tak for hjælper herinde fra indtil videre

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Det ser rigtig fornuftigt ud, det der. Dine bluestreak har lang vej igen. Der er plads til mange flere blomster. Be patient, for det er i den sidste periode af blomstringen du får den absolut største vægtforøgelse.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Moderator
Brugeravatar

Hannerne viser sig ofte før hunnerne. Planten på det første billede er jeg næsten sikker på er en hun, ellers synes jeg det er svært at se på billederne. Her er lidt hjælp: Sådan Kønsbestemer du dine planter Men ellers bare vent med at frasortere til du kan se pollensække imo. Men de er i hvert fald begyndt med preflowers. Så hold øje med dem nu her. Det giver også en god undskyldning til at kigge til dem i tide og utide, i lysperiodens 12 timer selvfølgelig.

Den originale Bluestreak tager 6 uger om at blomstre og en 8-10 uger fra spirring til høst. Diner er en F2 ikke? Eller hvad det ellers hedder når original frø krydses med original frø. - Ved jo ikke hvor mange generationer den gode Mdanzig er oppe på. :)

Medlem

Update!
Så er blomstringen gået i gang og jeg er godt tilfreds med antallet af hunner :) De var bare lidt langsomme til at vise køn i forhold til hvad jeg regnede med. Det var ikke svært at bestemme senere :)

Mine bluestreak kom i jorden ca. 1/2 så de er snart færdige regner jeg med.
Her er de alle tre:
Billede

Her er et par billeder af dem hver især:
Billede Billede Billede

Billede Billede Billede
Denne ser ud til at give det største yield

Billede Billede Billede
Synes især denne her ser ret færdig ud?

Hvad siger I? Hvornår vil i tro er de klar? Jeg søger en mere høj rus, dog uden at den skal miste for meget i potens.
Jeg anskaffer mig et lup her en af de nærmeste dage, så bliver det nemmere at bedømme. Aligevel vil jeg gern ehøre jeres mening. Specielt omkring nr. 3

Her kan man se hele growet. Ved næste vanding regulerer jeg højden så alle planter er nogenlunde lige tæt på lyset.
Billede Billede Billede

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 53 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]