Nu blir jeg sku forvirret

.. du siger du vil sætte nogle af dem ud? og i samme vending siger du at du vil vente med at sætte dem i blomst?
Hvis du sætter dem udenfor styre de jo selv deres blomstringstid?
Hvad angår gødning.. de 6 uger henne siger du, så bare bliv ved med at give dem gødning.. de gule blade kan skyldes at de har været i mangel af næringsstoffer, og bare fordi du begynder at give dem "normal" dosis, betyder jo ikke at de bliver pænere af den grund.. det modvirker dog at resten af planten OGSÅ forrådner..
du kan sidesætte det lidt med din egen krop.. hvis du spiser underernæret i et stykke tid, vil du tabe dig.. men bare fordi du så begynder at spise den "normale" kost igen betyder det jo ikke at du automatisk tager på.. blot at du hvertfal ikke taber dig ydereligere...
Min pointe.. hvis de fortsat er gule, ku du jo eksempelvis skrue LIDT (MEGET LIDT) op for gro gødningen, eller micronæringsstofferne.. altså give dem et LILLE boost.. det kan være det hjælper lidt.. men ellers er mit forslag at du tager de værste blade af..
De fleste vil nok mene at du skal lade dem være, iogmed at planten selv vil sørge for at trække næringen ud af de efterhånden visne blade, som den så kan bruge et andet sted.. altså lidt som at stjæle benzin fra en bil som ikk kan køre alligevel..
Dog er jeg selv af den teori, af det er bedre at fjerne "problemet" da den så kan fokusere på så meget andet, end af forsøge at "redde" den smule energi der er tilbage..
Sagt på dansk.. hvorfor bruge tid og energi på at forsøge at redde sig selv, hvis man ku amputere armen, og leve normalt derefter?
Det vil hvertfal give planten tid til at fokusere på noget andet.. som eks. at gro

håber det giver mening.