Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 04:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 61 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

QuaZ skrev:
sjdb skrev:
Quaz - Lige et forsigtigt spørgsmål - er du et barn?

Som sædvanlig er du god til at vælge ikke at svare på de spørgsmål du får stillet.
Du kalder dig vejleder og psykonaut,jeg håber ikke det er omkring stoffer du prøver at vejlede.Det ville være synd for dem det går ud over.Du har vist dine (manglende) evner i den retning,yes? :wink:

Junior medlem

Quaz - Mit kendskab er stort, meget stort enda. Og når det kommer til at lege med folks liv, så har jeg indsigt nok til at vide at det ikke er noget man gør - det kan have konserkvenser som jeg ikke vil tage på mig - vil du?

Når man indtager medicin, der har til formål at ændre på tanker, sindsstemning mm. så er det ikke legetøj. Der er en grund til at mennesker får den type medicin - om det så er korrekt at bruge den eller ej, så er det et faktum at man ikke bare lige ændre hjernens signalstoffer uden det har en betydning.

Igen - Læs og lær: http://www.netdoktor.dk/interactive/med ... fo&id=3975 vær særlig opmærksom på OBS i teksten;)

Gør nu folk en tjeneste at undlade dit hokus pokus og overlad lægemiddelser til.... tja.... lægerne:)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jorden, mellem nogle intermolekylære kræfter.
Jeg er enig i folk svar omkring at en "kold tyrker" er en dårlig løsning. Den medicin er fysisk vanedannende og det vil være pænt ubehageligt at stoppe fradenene dag til den anden nå du får 40 mg. Hvis du endelig vil stoppe så tag at trappe ned, 2,5 - 5 mg pr. uge. Jeg har selv brugt cipralex 20 mg, og jeg synes at det værste var hoppet fra 20 til 15 / 10 mg.

Måske skulle du overveje blot at halvere dosis, istedet for at stoppe totalt?

Medlem
Brugeravatar

http://en.wikipedia.org/wiki/SSRI_disco ... n_syndrome

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Når man har det skidt er det aldrig smart at pålægge sig selv større belastning, end højst nødvendigt. Derfor bør du trappe ud, i stedet for at være utålmodig. Så længe det går den rigtige vej, må det vel være tilfredsstillende.

Og til Quaz: Uanset om denne her verden blot er en projiceret tankeform eller andet, så prøv at sætte dig ind i begrebet "ydmyghed". Det rammer du ind i på et tidspunkt i livet og det kommer til at gøre ondt.

Most of the physical world is unseen.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nørrebro
Gonzo skrev:
Som sædvanlig er du god til at vælge ikke at svare på de spørgsmål du får stillet.
Du kalder dig vejleder og psykonaut,jeg håber ikke det er omkring stoffer du prøver at vejlede.Det ville være synd for dem det går ud over.Du har vist dine (manglende) evner i den retning,yes? :wink:

Jeg svarer da?:) .. Om jeg er et barn - det må være op til hendes definition af hvad et barn er .. I coudn't care less?

sjdb skrev:
Quaz - Mit kendskab er stort, meget stort enda. Og når det kommer til at lege med folks liv, så har jeg indsigt nok til at vide at det ikke er noget man gør - det kan have konserkvenser som jeg ikke vil tage på mig - vil du?

Når man indtager medicin, der har til formål at ændre på tanker, sindsstemning mm. så er det ikke legetøj. Der er en grund til at mennesker får den type medicin - om det så er korrekt at bruge den eller ej, så er det et faktum at man ikke bare lige ændre hjernens signalstoffer uden det har en betydning.

Igen - Læs og lær: http://www.netdoktor.dk/interactive/med ... fo&id=3975 vær særlig opmærksom på OBS i teksten;)

Gør nu folk en tjeneste at undlade dit hokus pokus og overlad lægemiddelser til.... tja.... lægerne:)

Cool - Cool! :) .. Dit kendskab, hvorigennem? uddannelse, forskning eller bare som lytter på mainstream informationen?:) ..

Haha - ja ihh ja ! lad os stoppe med at "lege" med folks liv .. eller HJÆLPE folk der rækker hånden ud og overlade dem til et system der har fejlet siden det blev etableret ? ...
Galehusene i dag er bare blevet udvidet til hele samfundet og i stedet for fastspændinger, elektroshok, simulerede drukninger osv. har vi erstattet torturen med farmaceuter .. Find dog brillerne frem ! ...
Det er godt at vide jorden stadig er flad og de millioner af mennesker verden rundt som deler samme overbevisning som mig og som høster frugten af det, alle sammen tager fejl - og at det er de parter som har kæmpe store økonomiske interesser i at fastholde folk i sygdom er de eneste sandsigere ...
Ta' jer dog sammen snart - fuck tonen, for nu er du sgu for tåbelig :) .. lad os etablere præstestyre igen ! og kun erkende os til EEN sandhed ! ...

Men hva fanden - det er jo altid tossen der tager fejl? :) .. indtil vi pludselig alle sammen indser at vi ved det samme - men vi ved bare at de andre også ved det, som vi ved .. og så er vi pludselig ikke så bange for at blive stigmatiseret mere ..

Er der een eneste herinde der har reel tiltro til systemet? ..
Nej! ellers ville I ikke være brugere herinde ...
Go fuck a ducK med jeres lamme undskyldninger ...

Indtag medicin for at ændre vores tanker ?! HVORFOR IKKE BRUGE VORES TANKER TIL AT ÆNDRE DEM !? .. Vores miljø, omgangskreds, de folks som vi ser op til eller den information som vi tager til os og uhæmmet accepterer som vores egne tanker og overbevisninger ?! ...
Idioti har krafthelvede mange ansigter ! ..

arpheus skrev:
Og til Quaz: Uanset om denne her verden blot er en projiceret tankeform eller andet, så prøv at sætte dig ind i begrebet "ydmyghed". Det rammer du ind i på et tidspunkt i livet og det kommer til at gøre ondt.

Og når du engang dropper dine forudindtagede antagelser om alting - så kan det være du får åbnet øjnene op til en større virkelighed hvor selv du kan stå op hver dag og være lykkelig ! ..
Påtaget ydmyghed kan du ikke bruge til en fucking skid :-) .. men hey whatever - du kan få lov til at gå rundt og føle "jeg er verdens mest ydmyg person" og se i andre "EJ HVOR ER HAM DER BARE VERDENS MEST YDMYGE !!" ... Hvad kan du bruge den slags til ? .. Ego bekræftelse .. Cool ! .. Så kan du altså holde dig selv kørende i dit lille hul af en eksistens ...

Jeg forsøger ikke at få venner herinde ...
her på boardet er nogle folk der desperat rækker ud efter en hjælpende hånd fordi de har opgivet systemet eller vice versa ! ..

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

QuaZ skrev:
arpheus skrev:

Og når du engang dropper dine forudindtagede antagelser om alting - så kan det være du får åbnet øjnene op til en større virkelighed hvor selv du kan stå op hver dag og være lykkelig ! ..
Påtaget ydmyghed kan du ikke bruge til en fucking skid :-) .. men hey whatever - du kan få lov til at gå rundt og føle "jeg er verdens mest ydmyg person" og se i andre "EJ HVOR ER HAM DER BARE VERDENS MEST YDMYGE !!" ... Hvad kan du bruge den slags til ? .. Ego bekræftelse .. Cool ! .. Så kan du altså holde dig selv kørende i dit lille hul af en eksistens ...

Jeg forsøger ikke at få venner herinde ...
her på boardet er nogle folk der desperat rækker ud efter en hjælpende hånd fordi de har opgivet systemet eller vice versa ! ..

Kommende Cosmocrators er i sagens natur ofte forudindtagede og i smerte og holder sig ofte i lange perioder kørende i et lille hul. Mere ydmyg er jeg heller ikke :) Illusionen om, at smerten kan undgås og at lykke i vores verden er en konstant, er en løgn fra falske profeter, der søger tilhængere. Det er præcis samme løgn medicinalfirmaerne sælger til køberne eller politikere til vælgere. Spørgsmålet er måske ikke så meget om man er blevet solgt en løgn, men rettere "om man har købt den". Virkeligheden kan gøre ondt, sådan er... virkeligheden.

Junior medlem

det er meget indviduelt hvordan folk reagere på at stoppe med at indtage forskellige former for stoffer og medicin osv.... men det er vigtigt vis du gerne vil stoppe med det så bare at gøre det jo mere lyst du har til at stoppe med at indtage det jo større sandsynlighed er der for det går godt :) du kan evt gå hen og ta sol for hver dag du ikke indtar det som beløning for du ikke indtar det :) håber du kan bruge min hjælp :)

Medlem
Brugeravatar

arpheus skrev:
Kommende Cosmocrators er i sagens natur ofte forudindtagede og i smerte og holder sig ofte i lange perioder kørende i et lille hul. Mere ydmyg er jeg heller ikke :) Illusionen om, at smerten kan undgås og at lykke i vores verden er en konstant, er en løgn fra falske profeter, der søger tilhængere. Det er præcis samme løgn medicinalfirmaerne sælger til køberne eller politikere til vælgere. Spørgsmålet er måske ikke så meget om man er blevet solgt en løgn, men rettere "om man har købt den". Virkeligheden kan gøre ondt, sådan er... virkeligheden.

:-) .. den evige lykke er et spørgsmål om definition - er den ikke ;)! ..
selv lykke skal ikke gøres til et dogme ..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Der er som ikke tale om særlig megen forudindtagelse her .Du har selv givet os nok stof til at vi kan drage vores egne konklusioner ,for mage til sludder som du disker op med er sq ikke så svært at kategorisere og se igennem.
Du ved simpelthen ikke hvad du taler om.Derimod har du en del forudintagede meninger,om at knibe ballerne sammen,og bare "tænke anderledes".Så skal man nok klare sine rysteture,bræk, søvnløshed osv.Det er jo bare en reaktion fra hjernen ikke?
Nej det er det ikke.Det er din krop der har vænnet sig til et stof,og nu (hvor abstinenserne starter) fortæller den dig det.Og så kan du iøvrigt sætte dig i lotus stilling (eller hvordan du nu sidder bedst når du skal tænke alternativt) og prøve at få din hjerne til at trylle som du fortæller om.
Jeg ved hvad jeg taler om,for jeg har været hooked på flere forskellige stoffer,så det er ikke små lystløgne JEG disker op med.Men det er nemt at se,at du vitterligt bare gerne vil diskutere,uden egentlig at have ret meget at have det i (med hensyn til stoffer),jeg kender dig ikke i andre sammenhænge,så jeg kan kun tale om det jeg har set her.
Iøvrigt skulle jeg hilse og sige,at der er bedøvende hvor der er det er galt(hjerne,krop,pik),du er/bliver ligeså syg.

Medlem

Billede

Medlem
Brugeravatar

Gonzo skrev:
Der er som ikke tale om særlig megen forudindtagelse her .Du har selv givet os nok stof til at vi kan drage vores egne konklusioner ,for mage til sludder som du disker op med er sq ikke så svært at kategorisere og se igennem.
Du ved simpelthen ikke hvad du taler om.Derimod har du en del forudintagede meninger,om at knibe ballerne sammen,og bare "tænke anderledes".Så skal man nok klare sine rysteture,bræk, søvnløshed osv.Det er jo bare en reaktion fra hjernen ikke?
Nej det er det ikke.Det er din krop der har vænnet sig til et stof,og nu (hvor abstinenserne starter) fortæller den dig det.Og så kan du iøvrigt sætte dig i lotus stilling (eller hvordan du nu sidder bedst når du skal tænke alternativt) og prøve at få din hjerne til at trylle som du fortæller om.
Jeg ved hvad jeg taler om,for jeg har været hooked på flere forskellige stoffer,så det er ikke små lystløgne JEG disker op med.Men det er nemt at se,at du vitterligt bare gerne vil diskutere,uden egentlig at have ret meget at have det i (med hensyn til stoffer),jeg kender dig ikke i andre sammenhænge,så jeg kan kun tale om det jeg har set her.
Iøvrigt skulle jeg hilse og sige,at der er bedøvende hvor der er det er galt(hjerne,krop,pik),du er/bliver ligeså syg.

Har du givet dig tid til at tjekke noget af alt det sludder jeg har disket op med - eller har du bare holdt dem op imod dine egne uvigelige holdninger og afvist det som mumbo-jumbo ? :) ..

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Når der gives råd om nedtrapning fra psykofarmaka, kan jeg umiddelbart se nogle faktorer, jeg mener det er værd at lægge mærke til:

1. Personen må for det første antages, at have svært ved at ændre på sin egne neurokemiske forhold ved tankens kraft, eftersom personen har fået ordineret og indtager psykofarmaka.

2. Det kan med rimelighed antages, at den grundliggende tilstand, der var årsag til ordinationen i første omgang, vil forværres og måske endda forstærkes ved en nedtrapning (som eksempelvis når man nedtrapper en angstpatient fra benzodiazepiner, den såkaldte "reebound" effekt).

3. Da vi ikke kender den person vi rådgiver, ved vi ikke præcist, hvordan personen reagerer. Det kunne i værste fald være med et spring fra større højde, end det må antages at være almindeligt tilrådeligt.

4. Jeg foreslår et forsigtighedsprincip, medmindre vigtige grunde taler imod forsigtighed og tålmodighed. Der er ingen grund til at forcere en i forvejen positiv udvikling og dermed risikere at sætte den positive udvikling over styr og risikere tilbagefald.

Medlem
Brugeravatar

Jeg vil absolut tilråde forsigtighed.. jeg angav en nedtrapning på ca 2,5-5 mg citalopram pr. uge. jeg sprang fra 20 mg escitalopram (s-citalopram, svarer til 2x+ citalopram) til 15 på en uge, og efter 14 dage til 10 mg. Det affødte temmeligt meget ugidelighed, totalt kvæstet døgnrytme, og allerværst, kvalme 24/7. det stod på i et måned. Jeg vil anslå at bortset fra denne alt for hårde start på nedtrapningen, at det tog mig 4 måneder +- at komme ud af det medicinbrug.

god bedring,

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg er enig med de andre i nedtrapningen. For at gøre denne lidt nemmere kan du sørge for at dyrke motion, spise sundt og anskaf dig noget 5htp og B6-vitamin. 100mg 5htp+ 50mg B6 om morgenen sammen med morgenmaden burde lette tingene en smule. 5htp kan nemlig omdannes til serotonin, sådan at du måske har en lille chance for at få det på trods af dine over-aktive transportproteiner i synapsekløften. Fordelen ved det er, at der ikke er grundlag for nogen farmakologisk tolerance da det ikke bindes til nogle receptorer, enzymer eller andet. Det fungerer mere som en slags kosttilskud. Kan dog mærkes da jeg får kvalme af det hvis man ikke har spist (grundet serotoninen).
Dog har jeg gennem molærberegninger fundet frem til at de 100mg ville ende ud i 85mg serotonin, hvilket er voldsomt meget i din hjerne (og krop for den sags skyld), så jeg tror at en stor del vil blive optaget i kroppen således at de fysiske abstinensvirkninger hæmmes mest- jeg ved ikke om stoffet opmagasineres i hjernen, da det kan passere BBB frit. :) Det kan i hvert fald have mulighed for at hjælpe dig lidt de første par uger- og husk motionen, ud at løbe- især hvis der er solskin! :D

Held og lykke. ;)

Medlem

Man kan sagtens stoppe med citalopram fra den ene dag til den anden.. altså hvis man vil have det af helvede til.. det er ikke direkte livsfarligt hvad angår abstinenser og sådan noget men det kan være livsfarligt i den form at hvis du er den type som har eller har haft selvmordstanker så kan man risikere at gøre mere alvor af de ting eller decideret udvikle selvmordstanker ved et brat stop.. fordi man ryger af helvede til ned i kulkælderen.. man skal helst trappe ud af SSRI og ikke stoppe pludseligt.

QuaZ:

For at sige min ærlige mening så håber jeg at du forsvinder fra den her side snart.. dine råd er sgu da helt ude i hampen og dine holdninger hører ikke til nogensteder andre end på en eller anden hjemmeside over mærkelige religioner og overbevisninger.. du er simpelthen møg hamrende irriterende for at sige det mildt.. jeg er SÅ træt af at se på dig.. du lukker lort ud heletiden og fylder folk med alt dit pseudo lort.. du forvirrer og de ting du siger stikker imod alt hvad der er blevet bevist.. men du har åbenbart set lyset et eller andet sted og vil så overbevise os andre om også at blive syge i bolden ligesom dig..

Undskyld for den meget hårde tone men jeg føler mig nærmest udbrændt af at se på hans udtalelser.. jeg skal sgu nok ta et Ban fra den her side men jeg kan fandme ikke holde det tilbage længere.. det kører rundt i mig som en gal!

Jeg er muligvis ikke den bedste til at formulere mig.. ville med glæde uddybe hvad jeg mener med det jeg skrev men jeg har ikke evnen til at få alt hvad jeg har i mit hoved skrevet ned.. så du må leve med det her og du skal ikke svare mig i en privat besked jeg gider ikke have noget at gøre med dig.. et eller andet i mig siger at jeg skal holde mig langt væk fra dig.

Jeg tror at du er et rumvæsen!! :shock:

Medlem
Brugeravatar

Du har ret ! :-(O)
men vi er begge rumvæsner? Dude - kig på os :-P ...
Tasteklikkende skærmgloende sentiente kødklumper der interagerer i en grafiskverden der ikke eksisterer som andet end binærtkode sprog ... :P ...
Udover det så er det rart at se så meget kærlighed i et indlæg, uanset hvor misforstået det så er eller ej ^_^ ..

Du behøver ikke uddybe hvad det er du mener :D Jeg forstår, det er heelt ok :) .. <3 truth is like nothing else ... men træk nu vejret engang <3 ;)

Jeg behøver ikke skrive til dig privat igen :b .. du forklarede mig jo fint hvordan du stod sidst :] ..

(...) et eller andet i mig siger at jeg skal holde mig langt væk fra dig
Uhm ..
Citat:
Hvis nogen siger, "Der er ingenting", da har vi straks balladen, fordi du egentlig også føler, at der ingenting er. De andre gør dig opmærksom på denne kendsgerning.
Egoet er falskt, det er ingenting.
Det véd også du.
Hvordan kan du undgå at vide det? Umuligt! Et bevidst væsen - hvordan kan han undgå at vide, at dette ego er simpelthen falskt? Og så siger andre, at der intet er - og når andre siger, at der intet er, rammer de et ømt punkt, de siger sandheden - og intet rammer som sandheden.
Du må forsvare dig, for hvis du ikke forsvarer dig, hvis du ikke kommer i forsvars-position, hvor vil du så være henne i verden?
Du vil være borte.
Din identitet vil være brudt sammen.
Så du må forsvare dig og kæmpe - dette er konflikten.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: BONBONLAND
Jeg vil gerne opfordre til man tænker sig en ekstra gang om inden man svarer på Pm´s fra QuaZ.

QuaZ begynder og spørge om hvor man bor, på en ret slesk måde synes jeg. Udover det, så mener han ikke man kan have problemer/syg fordi man er på en HR side.

??

Minder mest af alt om en slags hjernevaskning og noget forbandet Scientology shit.

QuaZ du er sikkert en meget sød fyr, som takker postbudet for han ligger og knepper din dame, smiler når han får en håndmad serveret i fjæset, i forsøget på og bestille en pizza...

Men noget i mig siger også bare du er farlig på en eller dybt mystisk måde... Du roder sku mere med folks hjerne, end man selv gør. Du må være den største jubel idiot i DK.

Altså mener bare, ring til Ole Henriksen Ik da ?

No hard feelings

Medlem
Brugeravatar

Drugger ta' dig sammen? :) ... skal vi igang med lynching nu? hvor er det dog dejligt at se at alle bevidsthedsniveauer lever og trives! inkl. arkaiske individer ...
Med din tilladelse vil jeg gerne offentliggøre pm-transcript ? så kan folk selv dømme :-) ..

Jeg vil lige henvise til mit citat i det foregående indlæg ^^,

Jeg er farlig for din depression -- BUHU ! PAS PÅ NEGATIV-EGO ! LØB § ! ^_^

Hey - Ole Henriksen er cool - men total excentrisk, men flink person xD ..
Jeg vil holde på en antagelse - men det var nok ikke uden grund du lige måtte hive ham frem :) så vi også kunne se lidt mere af dit menneskehad/selvhad :-)

<3 :) du fin nok .. du skal bare lade være med at være så sur og antage at alle mennesker vil dig det ondt ...

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: BONBONLAND
JEG synes du spurgte på en slesk måde, og hvorfor... Lad den bare ligge lille mand...

Er ik sur, eller tror alle mennesker vil mig ondt. Jeg hælder bare vandet fra kartoflerne, præcis som jeg gjorde med dig. Alt dit Jesus snak er da for langt ude.

Ik bange for mennesker som dig, du den der er mest væk fra verden her med dit pladdder. Men det da ok det virker for dig..

Har heller intet imod bøsser som du antager, look on the bright side som du prædiker.

Og undskyld jeg bragte dit forbillede Ole på banen, her vil jeg holde min antagelse tilbage. :mrgreen:

Topicstarter, håber du finder ud af det og hører på de fornuftige mennesker i denne tråd.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 61 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]