Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 aug 2025 13:06

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordpolen
Hey psy - endelig blevet lidt aktiv på sitet igen :rocking:

Jeg tog mdma her i torsdags ( Havde fri fredag)
Nu skal jeg så trippe med 2 af mine venner hos mig på lørdag, MEN, det er jo ikke så lang tid siden jeg tog mdma, jeg mener, mit serotonin center er vel total udtømt lige nu, og så udebliver effekten måske til lørdag?

Jeg har dog en plan om at spise meget tun + nødder + bananer (5-Htp) optil lørdagen, og jeg er så heldig at have et SSRI præparat liggende :gud:

Mit spørgsmål er så, får jeg effekt ud af det lørdag hvis jeg kører 150 mg sertralin plus bananer osv dagligt???
(for slet ikke at tale om sertralin - hvornår jeg skal stoppe med at tage det inden trippet - kan se at plasmahalverings tiden er 26 timer ! )

:peace:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Hvor meget indtog du i torsdags? Og er det længe siden du tog det sidst?

Generelt er det en dårlig idé, at tage mdma mere end én gang på måned.
Men du burde sagtens kunne opnå en virkning alligevel, dog med mindre eufori.

Medlem
Brugeravatar

jeg indtog cirka 115 mg - inden da er der cirka gået 8 måneder siden sidst :)

ja det jo så lige det, men det netop euforien jeg søger nemlig hehe ..

ja det en hoved regel 1 gang pr måned, men elsker dog euforien ved det men ja :)
råd søges ;)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Det bør stadig have effekt i hvert fald.

Under alle omstændigheder, synes jeg du skal holde dig fra SSRI(hvis ikke din læge har ordineret dem til dig og du tager dem regelmæssigt). Ellers hæmmer det muligvis effekten endnu mere. Sertralin genopbygger ikke serotoninbalancen, men mimerer den derimod "kemisk". Du risikerer at effekten af Sertralin vedvarer på dagen du skal indtage MDMD og derfor blokerer receptorerene i en vis grad.

Desuden burde din serotonin "lager" være restitueret en del siden torsdag, hvis du vel at mærke har holdt sund livsstil derfra.

//blazR

Medlem
Brugeravatar

BlaZR - Det tager jeg til mig, har bare hørt at ssri hæmmere er godt dagene inden indtagelse af X mg mdma :)
men så fortsætter jeg bare med det sunde mad - og så burde der være en pæn effekt af det??? ;)

Medlem
Brugeravatar

hvis jeg så dog stopper 2*26 timer inden jeg skal indtage mdma så burde der vel ikke være noget problem, eller hvordan ?? )`:)
(snakker om plasmahalveringstiden nu hehe)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Infectimus skrev:
BlaZR - Det tager jeg til mig, har bare hørt at ssri hæmmere er godt dagene inden indtagelse af X mg mdma :)
men så fortsætter jeg bare med det sunde mad - og så burde der være en pæn effekt af det??? ;)

Det vil JEG mene.. Men vi er alle forskellige. Jeg tvivler i hvert fald meget stærkt på at det på nogen måde skulle være gavnligt at indtage SSRI inden MDMA sessioner. Ej heller sundt i nogen forstand. Og da du alligevel ødelægger balancen i dit seroninsystem med MDMA, er det (set med mine øjne) ikke smart at SSRI selvmedicinering inden næste session.

Du risikerer som tidligere nævnt at det hæmmer virkningen yderligere, end hvad tolerance allerede gør.

Mht. Plasmahalveringstid, vil jeg våge den påstand, at hvis du er igang med Sertralin nu, bør du stoppe. Hvis det da er selvmedicinering, ej hvis det er efter lægens henvisning. SSRI's har jo ingen "akut" virkning, men bruges til at genopbygge/simulere "normalt" serotoninniveau over længere tids behandling.

Med fare for at gentage mig selv, SSRI er ikke guf, legetøj eller kosttilskud for den sags skyld, og skal ej heller bruges i den slags øjemed.

Jeg kan dog tage fejl, men tror det næppe. :peace:

Kyl dem ud, hvis ikke din læge ordinerer dem til dig :D

//blazR

Medlem
Brugeravatar

det er dog ordineret , men jeg holder lige pause med dem for tiden ;)
Ellers må jeg finde ud af det på apotekts com ;)
tak for rådene ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Så vidt jeg er orienteret modvirker SSRI-præparater MDMAens virkning. Da SSRI går ind og lukker ned for dine genoptagelsen af serotonin, og du derved får en højere mængde i kroppen. MDMA går ind og sætter fut i receptorerne og får dem til at pumpe en masse serotonin ud og omvender samtidig genoptagelsesreceptorerne til at pumpe ud i stedet for at suge til sig. Hvis disse er blokkerede af SSRIen er det klart at den ønskede effekt minimeres.

Ret mig gerne hvis jeg tager fejl :) Vi er her jo alle for at blive klogere.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Når serotonin undergår "re-uptake", forsvinder det fra serotonin systemet(metaboliseres, flyttes eller ligges på lager). SSRI øger altså serotonin koncentrationen i hjernen.

Hvad grunden er til at det efter sigende skulle have negativ effekt på MDMA rusen, skal jeg ikke kunne sige. Jeg kan dog forestille mig at folk der hyppigt indtager SSRI vil have et forhøjet serotonin niveau, og det kan eventuelt være derfor at MDMA har en ringe effekt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Exogen stimulans af receptorer = tolerance = nedsat virkning på receptorerne.

@Infectimus - Synes dog det er en dårlig idé at stoppe din SSRI behandling og/eller indtage MDMA. Tal evt. med din psykiater eller læge om at udtrappe behandling, hvis du mener det er løsningen. En "kold tyrker" på et par dage efter lang tids behandling, lyder heller ikke godt i HR øjemed.

Det er min fejl at sidde og kaste rundt med råd, uden at kende din baggrundshistorie. Men at du er i behandling med SSRI synes jeg havde været relevant at vide i denne sammenhæng :)

//blazR

Medlem
Brugeravatar

blazR
hehe - bare rolig jeg har skam tjek på det hele :)
jeg trapper jo langsomt ud, og ivørigt gik trippet supar ...
(er i øvrigt helt stoppet med zoloft, fordi jeg fik konstateret ADHD istedet for depression )

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har prøvet at tage det med en uges mellemrum uden problemer. Hvis du bare har fået sovet og spist er det fint nok. Hold dig dog fra SSRI-præparater. :)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Alice skrev:
Jeg har prøvet at tage det med en uges mellemrum uden problemer. Hvis du bare har fået sovet og spist er det fint nok. Hold dig dog fra SSRI-præparater. :)

Det er stadig ikke tilrådeligt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Bestemt ikke, men nu spurgte han om han kunne få effekt. :)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Ja, i februar - og han fik svar i februar. Prøv og slap lidt af med alle de posts du knalder igennem, og tænk dig lidt om det virkelig er noget der bør postes. FFS..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
AFAIK blokkerer bindingen af SSRI'er til serotonin reuptake-enzymet, således at MDMA's virkning her er hæmmet, og man ikke vil kunne opnå fuld effekt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]