Hej Psychedelia. Jeg er så småt ved at få samlet det ind jeg skal bruge til mit gro-rum. Jeg har 2 stks. 600 watt HPS pærer, inkl. cool type og digital ballast. Har også købt 2 stks 600 watt MH pærer. Derud over har jeg købt et co2 system, som skal kører der inde. Indtil videre er planen at jeg kører slager co2 ud bagved hvert enkelte blæser i teltet, så de "puster" co2 på planterne. Min plan var at bygge teltet 3*3*2 meter, og har derved regnet med frem til at jeg har 18 m3. (3*3*2=18, aight?) Man siger jo at luftet skal skiftes ud 2-4 gange i minuttet, og hvis jeg så siger jeg skifter luften ud 2,5 gange i minutter skal jeg bruge en kanalventilator der suger 2700 m3 i timen. Det synes jeg lyder af meget, og det tyder lidt på jeg skal have skaffet mig 2 stks. for at kunne suge så meget luft ud.
Men eftersom jeg har co2 system, var det jeg tænkte, at man måske slet ikke behøves at suge så meget luft ud? (Hvis selvfølgelig temperaturen holder sig hvor den skal.)
Det kørte af det lange er egentligt, skal jeg bruge kanalventilatorer til at suge 2700 m3 i timen (18*60*2,5), eller er mindre tilstrækkeligt, nu hvor jeg har co2 system?
Go' tirsdag!
|