Den *er* ret varm den damp, ja. Spørgsmålet er også, hvorvidt denne varme i sig selv udgør et helbredsproblem. Det diskuteres vist stadig. Derudover er omdrejningen for sundhedsdiskutionen ved vaping, hvilke stoffer selve vaporizeren afgiver under opvarmning (aluminiumsvarmeplade til stoffet, keramisk filter til vaporgenie, lighterflamme osv - alt afhængigt af vaporizer-typen).
Andre har været inde på, om man risikerer infektioner i lungerne pga den lavere temperatur der er i apparatet. Altså, simpelthen om bakterier i piben/vaporizer-apparatet har nemmere ved at passere ind i kroppen. Dén sætter jeg spørgsmålstegn ved, da vi immervæk stadig taler om ca. 200 graders varme.
Jeg er ikke helt med på hvad du mener med huller direkte i lungerne/alveolerne, men det lyder ikke for godt. Nu nævner du dog selv at det udelukkende var som følge af rygning. Ved vaping må det antages anderledes?
Hvad mener du med "advarede mod at ryge rent skunk og blande tobak i"? For så tænker jeg jo umiddelbart, at der er tale om en normal joint eller evt. et miks til bong.

Jeg er spændt på om nogen har kunnet grave undersøgelser og studier af emnet op... jeg har indtil videre kun fundet den som jeg har linket til. Anyone?