Mega godt gået at du er stoppet... Man skal nogengange ta sit liv til revurdering og det lyder til at du er stoppet af de rigtige grunde.
Jeg kan meget godt kende det du skriver med at udvide sin horisont.. Nogle gange føler jeg endda jeg at jeg er lidt klogere og kan regne flere ting ud, når jeg er skæv

men det tror jeg nu ikke jeg er i teorien

Og nogengange har jeg da også fanget mig selv i at tænke, når jeg fredag fyrer en fed: "Wow, nu føler jeg mig som mig selv igen..." Jeg ryger hver weekend, og kun meget sjældent til dagligt.. Jeg tror egentligt bare jeg ryger, fordi jeg synes det er hygge, det er lækkert, jeg kommer i et selsskab, hvor der bare blir røget nogle joints.. Det er meget naturligt. Det virker som om at det har vi bare altid gjort. Man glæder sig altid til en chillern weekend med godt selsskab og joints..
Og jo, på mange måder ville jeg da klare mig meget bedre hvis jeg ikk røg så meget - jeg ville kunne huske mere, indlære mere, måske fatte mere af gymnasiet end den lille smule jeg gør. Men når jeg tager mit liv til revurdering, tænker jeg ikke at jeg ville være et bedre menneske - en bedre person, hvis jeg nu ikke røg. Nogle ting ville være nemmere og ja jeg er helt enig med dig i at ja, ens liv udvikler sig bare meget langsommere når man ryger.. Man kan sige, jeg er måske heller ikke så gammel, 19 år.. Men alligevel - det føles ikk som om at jeg på nuværende tidspunkt kan forestille mig at jeg aldrig ryger mere?
Men som de andre også pointerer; når det kommer til rusmidler........... Alt med måde! Også "bare" hash