BisMann skrev:
Men betaler du ikke også for strømforbruget? Det er imo. mere dét, der kan vælte budgettet ift indkøb.
Jeg vil hellere råde dig til at købe de 30W's du havde tænkt dig i starten, end dem på 15W, generelt er CFL under 23W ikke meget ved til dyrkning.
Jeg bliver bare rund på gulvet af alle de her muligheder uden at vide hvad der er bedst og billigst. Jeg har mulighed for at købe ordentligt growudstyr om nogle måneder og vil jo bare prøve at lave et noob-grow. Kun for erfaringer (selvfølgelig også for at prøve det og at prøve at stå med sit eget færdige produkt i hånden). Hvis jeg nu valgte din løsning med PL-L rørene, skriver du at jeg kan regne med en totaltudgift på omtrent 5-600 kr., hvis jeg skulle købe de 30W pærer fra Harald Skrald (bare 4 stykker) ville det blive 372 kr kun for fatninger og pærer.
Hvis jeg valgte PL-L løsningen, hvor ville det så være billigst at købe? Jeg har prøvet at lede lidt på nettet, men jeg tror ikke jeg finder nogle rigtige ting. Finder rør til knapt 100 kr/stk og kan hverken finde ballast eller fatning :s
BisMann skrev:
Ja, jeg har haft gang i en lignende løsning, i et 1*1*2 meter telt, hvor det fjernede det meste, det var dog et midlertidigt setup(færdigblomstring af udendørsplanter), så løsningen var generelt ikke så ideel.
Okay fedt nok. Jeg regnede med at det ville være rigeligt til et skab i min størrelse og det lyder til at være en fair vurdering.
BisMann skrev:
Har prøvet både hvor jeg kunne smage bær i røgen, og hvor jeg absolut ikke kunne, jeg har aldrig prøvet hvor smagen var meget gennemtrængende, men det gælder generelt for de skunksorter jeg har prøvet, som er opkaldt efter smag. Som oftest er det lidt ligesom at læse bag på en vin, hvad vinen smager af, af opskure ting - man skal lede efter smagen.
Det er pheno-afhængigt. Spørg evt. ham der kan skaffe dig kloner, om den plante (pheno) klonerne kommer fra. smager deraf.
Ja det er klart.. Jeg glæder mig sgu til at ligge og rode lidt med alt det her